GP van Hongarije

Gestart door Supermariobros, 27 juli 2008 - 09:29:08

« vorige - volgende »

Folkert

Zullen we de discussie Senna, Prost en Schumacher vervolgen in de beste coureur ooit?
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

#211
      nvm
Trotse vader van Rosalie(L)

leproffesseur

Ok zit eigenlijk op de verkeerde rubriek.Had bij de beste correur ooit moeten posten.Sorry.
En om dit af te sluiten toch nog dit:in 93 had prost het zich zelf idd gemakkelijk gemaakt door zijn vetorecht.
Niet fair van hem maar geeft in de beginjaren 80 3x nipt naast de titel gegrepen door pech meestal.
En in 88 kreeg hij idd de titel na disqwalificatie van senna...maar had wel 2 overtredingen begaan namelijk
overschrijden van de witte lijn bij behulp van commisarissen.De fout die ze toen gemaakt hebben is dat ze gewacht hebben tot na de race om senna te disqwalificeren en toen was het nog genanter om te disqwalificeren.
Een loodzware straf maar dat was toch het regelement en dus terecht.Voilla en nu naar ander rubriek om discussie verder te zetten.

FerrariMan

Citaat van: Burorri op 03 augustus 2008 - 19:58:10
Citaat van: FerrariMan op 03 augustus 2008 - 19:15:14
Citaat van: Burorri op 03 augustus 2008 - 15:41:02
Massa was inderdaad wel de beste deze race, maar zijn laatste stind was toch wel echt langzaam. Zou hij dan al probleem hebben gehad?
Motorvermogen verlies? want hij reed ineens superlangzame tijden.

Citaatdenk dat Massa na zijn 2de stop al wat problemen kende , gezien hij wel erg traag was.
Massa reed in de laatste stint dezelfde tijden als Hamilton, vooraan iin de 1:23 en de meesten reden midden 1:22. Wat is daar superlangzaam aan met 20 seconden voorsprong? Je loopt dat wel meerdere malen te verkondigen maar je fantasietjes zijn echt geen werkelijkheid. Massa deed wat elke goede coureur doet op zo'n moment.
Tis geen fantasietje. Ik vond het gewoon opvallend. Hij reed niet meer de tijden die hij eerder reed, de snelheid die hij eerder in de wedstrijd had, was weg. Heiki kwam dichter bij, met rasseschreden. 20 seconde voorsprong is geen voorsprong die je met nog...25 ronden dacht ik? zomaar paar ronde 1,7 seconde per ronde te laten liggen.
Iig als je kijkt dat hij zijn motor opblies, zou je toch kunnen denken dat hij probleem heeft gehad.

Hoe vaak hebben we piloten met zo'n grote voorsprong het rustig aan zien doen? Ik dacht dat dit een soort van 'basiskennis' was van deze sport.
Massa verloor trouwens geen 1.7 seconde per ronde, dat is wederom een fantasietje. Er waren regelmatig rondes waarin hij amper 0.4 prijs gaf op Heikki.
Kan trouwens best zijn dat de motor al gek deed in die laatste stint maar ik blijf erbij dat het gros van de piloten zo'n voorsprong op het einde van de race soms voor 3/4 weggeven.

The REAL BUTTON Freak

De enigste boeiende gp van Hongarije was die van 2006. Met overtuigende redenen, die julle maar moeten uitzoeken.

Voor mij mag Hongarije onmiddelijk geschrapt worden. Ik mis de A1 ring of het oude Hockenheim. F1 op Le Mans kan ook leuk zijn.

Folkert

Citaat van: FerrariMan op 06 augustus 2008 - 15:18:05
Citaat van: Burorri op 03 augustus 2008 - 19:58:10
Citaat van: FerrariMan op 03 augustus 2008 - 19:15:14
Citaat van: Burorri op 03 augustus 2008 - 15:41:02
Massa was inderdaad wel de beste deze race, maar zijn laatste stind was toch wel echt langzaam. Zou hij dan al probleem hebben gehad?
Motorvermogen verlies? want hij reed ineens superlangzame tijden.

Citaatdenk dat Massa na zijn 2de stop al wat problemen kende , gezien hij wel erg traag was.
Massa reed in de laatste stint dezelfde tijden als Hamilton, vooraan iin de 1:23 en de meesten reden midden 1:22. Wat is daar superlangzaam aan met 20 seconden voorsprong? Je loopt dat wel meerdere malen te verkondigen maar je fantasietjes zijn echt geen werkelijkheid. Massa deed wat elke goede coureur doet op zo'n moment.
Tis geen fantasietje. Ik vond het gewoon opvallend. Hij reed niet meer de tijden die hij eerder reed, de snelheid die hij eerder in de wedstrijd had, was weg. Heiki kwam dichter bij, met rasseschreden. 20 seconde voorsprong is geen voorsprong die je met nog...25 ronden dacht ik? zomaar paar ronde 1,7 seconde per ronde te laten liggen.
Iig als je kijkt dat hij zijn motor opblies, zou je toch kunnen denken dat hij probleem heeft gehad.

Hoe vaak hebben we piloten met zo'n grote voorsprong het rustig aan zien doen? Ik dacht dat dit een soort van 'basiskennis' was van deze sport.
Massa verloor trouwens geen 1.7 seconde per ronde, dat is wederom een fantasietje. Er waren regelmatig rondes waarin hij amper 0.4 prijs gaf op Heikki.
Kan trouwens best zijn dat de motor al gek deed in die laatste stint maar ik blijf erbij dat het gros van de piloten zo'n voorsprong op het einde van de race soms voor 3/4 weggeven.
Wederom een fantasietje?
Ok niet alle ronden verloor hij 1,7 seconde, maar zeker aantal ronde verloor hij aanzienlijk veel. En ja het is basis kennis, net zoals het basis kennis is dat je pas gefinished bent als je het zwartwit geblokt hebt gekregen.
Denk aan Hill 97. Als hij rustig aan had gedaan was hij misschien nooit 2de geworden.
Zei trouwens  ook alleen dat ik het vermoede, heb nooit ergens gezegt: hij moet een probleem hebben, want hij is langzaam soms.
Denk trouwens ook aan Raikkonen. Ene moment was hij bijna even snel als Massa en soms was hij ineens seconde trager en hij had wel degelijk een probleem.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: The REAL BUTTON  Freak op 06 augustus 2008 - 15:25:35
F1 op Le Mans kan ook leuk zijn.
Daar geloof ik niet echt in. De snelste wint dan gewoon, inhaalmogelijkheden zat daar (vanwege de lange rechte stukken, lijkt mij), zou niet veel spanning inzitten denk ik. De enige reden waarom de 24h van Le Mans zo populair zijn is omdat het een fantastisch high-speed circuit is, en op 24h kan er veel gebeuren, lanbge pitstops ed, maar voor tov de 24h een sprintraceje als de F1, zou het menig kijkers al snel gaan vervelen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

supersteven

daar hadden ze het buggatti-ciruit voor gebouwd.

helaas had Graham Hill het als een mickey mouse circuit bestempeld en was het ook de laatste f1 race die le mans gezien heeft.

maar Spa schrappen. Dat is een van de laatste circuits waar de echte van de koorknapen gescheiden worden.

wie daarvoor is moet een boetetocht naar place de concorde doen op blote knieën.
let the sunshine shine in your heart

Ferrari 2010

Citaat van: supersteven op 06 augustus 2008 - 18:04:29
maar Spa schrappen. Dat is een van de laatste circuits waar de echte van de koorknapen gescheiden worden.
Wie heeft het hier over spa schrappen? :o
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

supersteven

hier hebt ge uw dader

CitaatGeplaatst door: sloggerke 

En Hongarije moet op de kalender blijven! De sfeer schijnt daar fantastisch te zijn! En de race was behoorlijk goed en in 2006 nog fantastisch.
Volgend jaar ga ik er zeker naar toe. (Want daar gaat het om. Het echte werk.)
Francorchamps mag je eerder afschaffen... Dat is een TV-race. De rijders zie je daar maar een keer of 32 passeren. De helft van de andere races.  En bijna overal aan hoge snelheid.


sorry sloggerke maar op Spa heb ge 9 kansen op 10 op een oerspannende race met drama en sensatie.
op de Hungaroring slechts 1 goede race en dan was het omdat het regende en de stommiteiten van Schumacher en Alonso tijdens de vrije trainingen.

en ik hoop dat we terug on topic gaan nu.
let the sunshine shine in your heart

Wizard

Citaat van: Burorri op 06 augustus 2008 - 16:05:14
[Ok niet alle ronden verloor hij 1,7 seconde, maar zeker aantal ronde verloor hij aanzienlijk veel. En ja het is basis kennis, net zoals het basis kennis is dat je pas gefinished bent als je het zwartwit geblokt hebt gekregen.

Massa verloor 0.5 gemiddeld per ronde (de ronde dat de motor het begaf heb ik meegrekend anders was het minder dan 0.5 sec/ronde)

Verder was Massa gewoon aan het consolideren, dat moge duidelijk zijn.

Wizard

Citaat van: Burorri op 06 augustus 2008 - 14:47:26
Citaat van: Wizard op 06 augustus 2008 - 13:27:21
Citaat van: Burorri op 06 augustus 2008 - 05:08:33
Citaat van: Wizard op 05 augustus 2008 - 16:43:49
Citaat van: Burorri op 05 augustus 2008 - 08:46:46
Ferrari bouwde de auto, schumacher perfectioneerde die door aan te geven wat hij nodig had om beter te rijden.

Een coureur is dan ook "verantwoordelijk" voor de bouw van een auto. Hij is diegene die aangeeft of het theoretische gedeelte ook goed uitpakt in de praktijk. De telemtrie en de "vertaling daarvan", zijn van essentiëel belang bij het (door)ontwikkelen van een bolide. De coureur speelt daarom een hele grote factor in de groei van een team.
Maar, dat maakt hem geen ingenieur.

Dat zeg ik ook nergens.
Nee, maar dat was mijn hele punt, waar jij me op quote. Was ook naar Ray Den gericht, niet naar jou.

Ok Dan (haha, woordgrap).  ;)

amp

Citaat van: leproffesseur op 06 augustus 2008 - 15:11:02
Ok zit eigenlijk op de verkeerde rubriek.Had bij de beste correur ooit moeten posten.Sorry.
En om dit af te sluiten toch nog dit:in 93 had prost het zich zelf idd gemakkelijk gemaakt door zijn vetorecht.
Niet fair van hem maar geeft in de beginjaren 80 3x nipt naast de titel gegrepen door pech meestal.
En in 88 kreeg hij idd de titel na disqwalificatie van senna...maar had wel 2 overtredingen begaan namelijk
overschrijden van de witte lijn bij behulp van commisarissen.De fout die ze toen gemaakt hebben is dat ze gewacht hebben tot na de race om senna te disqwalificeren en toen was het nog genanter om te disqwalificeren.
Een loodzware straf maar dat was toch het regelement en dus terecht.Voilla en nu naar ander rubriek om discussie verder te zetten.


Ofwel begrijp ik niet wat je wil zeggen, maar ik lees hier dat Prost de wereldtitel kreeg in 1988 na diskwalificatie van Senna ?
Van waar haal je dat ?

scho0634

Citaat van: amp op 07 augustus 2008 - 10:17:40
Citaat van: leproffesseur op 06 augustus 2008 - 15:11:02
Ok zit eigenlijk op de verkeerde rubriek.Had bij de beste correur ooit moeten posten.Sorry.
En om dit af te sluiten toch nog dit:in 93 had prost het zich zelf idd gemakkelijk gemaakt door zijn vetorecht.
Niet fair van hem maar geeft in de beginjaren 80 3x nipt naast de titel gegrepen door pech meestal.
En in 88 kreeg hij idd de titel na disqwalificatie van senna...maar had wel 2 overtredingen begaan namelijk
overschrijden van de witte lijn bij behulp van commisarissen.De fout die ze toen gemaakt hebben is dat ze gewacht hebben tot na de race om senna te disqwalificeren en toen was het nog genanter om te disqwalificeren.
Een loodzware straf maar dat was toch het regelement en dus terecht.Voilla en nu naar ander rubriek om discussie verder te zetten.


Ofwel begrijp ik niet wat je wil zeggen, maar ik lees hier dat Prost de wereldtitel kreeg in 1988 na diskwalificatie van Senna ?
Van waar haal je dat ?
Het lijkt mij dat hij 89 bedoeld ....

leproffesseur

inderdaad bedoelde 1989.Sorry ???