GP van Hongarije

Gestart door Supermariobros, 27 juli 2008 - 09:29:08

« vorige - volgende »

Wizard

Citaat van: meatball op 03 augustus 2008 - 15:47:15
Het is mij al jaren een raadsel hoe Ferrarisuporters die de Schumacher tijd hebben meegemaakt niet zien dat Kimi middenmoot is.

Middenmoot wil ik niet zeggen, maar hij steekt niet met hoofd en schouders boven de rest uit, zoals Schumacher dat deed.

Wizard

#121
Citaat van: Burorri op 03 augustus 2008 - 15:48:30
En in Duitsland heeft hij Kubica en... toch echt wel ingehaald.

Gast, lees mijn posts toch eens (overigens niet de eerste keer dat ik je daarop moet wijzen). Kimi reed de laatste fase van de race (Duitsland) geweldig, dat is ook helemaal mijn punt niet. Ik vind dat hij veelste lang achter Trulli bleef hangen,dat hij in de laatste fase van de race geweldig rijdt, staat daar los van. Ik zeg ook nergens dat Kimi het niet kan. Maar zijn fantastisch laatste fase, verraad wel zijn passieve eerste stint. Want als verstoorde luchtstroom je excuusis, waarom had hij er tijdens de eindfase van de race geen last meer van?

CitaatHet moge duidelijk zijn dat jij precies weet hoe de wagen bij Kimi aanvoelt.

Anders jij wel.  ;D

Als Kimi (ik noem maar iets) 1:22 rijdt achter iemand en zodra hij er langs is via een pitsstop, 1:20'ers kan rijden, kan hij sneller. Zo simpel is het en het heeft verder weinig te maken met aandringen.

CitaatMan lul toch geen onzin. Ik zeg alleen wat Kimi zelf heeft aan gegeven en geef aan dat hij misschien er hier ook last van had.

Nee, je beweerde bij hoog en laag DAT hij er last van had. Voor de rest lul ik absoluut geen onzin, want ik ha gewoon gelijk dat Kimi geen problemen had, maar gewoon achter Alonso bleef hangen.

CitaatAls je weet dat de luchtstroom achter de voorliggende auto ontzettend vuil is en neit makkelijk om in de staart te rijden en zelfs er voor bij te rijden.
Moge duidelijk zijn dat jij gewoon excuses zoekt om Kimi af te breken.

Waarom zou ik? En voor de rest kon hij wel in de staart van Glock rijden. Alsof Toyota een schone luchtstroom heeft.  ;D

Waarom geef je gewoon niet toe, dat Kimi bagger reed? Dat je Kimi-fan bent vind ik prima, maar dat je dan zo'n ontiechelijke plank voor je harses hebt, snap ik gewoon niet. Laat me denken aan de Schumacher-fanboys (Ben r=trouwens Ferrari-fan, dus mij neerzetten als Kimi-basher zet geen zolen aan de dijk).

leproffesseur

Je kan kimmi niet vergelijken met schummi die kon rekenen op nr 1 positie terwijl nu beide rijders hun kans mogen begaan bij ferrari!Nu moeten ze beide rijders gelijkwaardig behandellen.
En massa doet het dit jaar beter dan kimmi en de overwinning had hij meer dan verdiend.

Folkert

Citaat van: meatball op 03 augustus 2008 - 15:47:15
Citaat van: Wizard op 03 augustus 2008 - 15:45:15
Citaat van: Burorri op 03 augustus 2008 - 15:41:02
Vind soms wel dat mensen makkelijk denken over sommige coureurs of over inhalen of iets dergelijks.
Fans hebben de neiging dingen makkelijk goed te praten die makkelijk lijken, maar echt neit makkelijk zijn.

Gaat zich niet zo zeer om het inhalen ansich, maar om het aandringen cq de druk op de ketel houden.


Ik vind het een beetje jammer dat je de kritiek op Massa er zo gemakkelijk uitflapt, en bij Kimi ieders keer zoekt naar uitvluchten. Ook Kimi rijdt wel eens bagger races en dit was er één van. Als je 2 seconde per ronde sneller bent, is inhalen geen onmogelijke opgave, maar daarvoor moet je wel aandringen, het gaat niet vanzelf. In Duitsland reed Kimi al bijzonder passief en nu weer.
Het is mij al jaren een raadsel hoe Ferrarisuporters die de Schumacher tijd hebben meegemaakt niet zien dat Kimi middenmoot is.
Dat ligt dan meer aan hoe jij het ziet. Want Kimi is geen midden moot. Verre van dat. Middenmoot is niet WK materiaal. Massa tot nu toe 0 wk's.
En met schumacher was duidelijk een nr 1 status. Die heeft nooit echt voor zijn plek hoeven vechten. Massa en Kimi wel. Krijgt Kimi voorkeurs behandeling was hij nu veel verder in het WK.
Had massa naast Schumacher zelfde behandeling gekregen was hij misschien ook wel WK geworden.

@ wizard. Oh nee hoor, Kimi heeft ook veel fouten gemaakt en heeft ook flutraces gereden. Geef ik direct toe. En ik heb ook nooit gezegt dat Kimi nooit kut races heeft gereden.
Het lijkt mij ook inderdaad, dat als je 1,5 sec per ronde sneller bent, je veel minder problemen moet hebben met inhalen. Maar Kennelijk is het moeilijker dan het lijkt.
En heb ook al aan gegeven dat ik Massa ook goed coureur vind, maar ik heb het over het verschil tussen Massa en Kimi.
Monaco en Australie waren kut races van Kimi. En duitsland was volgens mij echt banden problemen voor Kimi. Maar dat basseer ik eigenlijk alleen op zijn uitspraak.
Maar feit is wel dat Massa nu achter Kimi staat en we zijn nu 11 races verder.



En gasttt jij zei dat Duitsland weer passieve race was voor Kimi, ik geef alleen aan dat hij dus wel inhaalt. Dus lees zelf is beter(moet ik je al wee rop wijzen dus.)
nogmaals: inhalen is makkelijekr gezegt dan gedaan. Zijn wel meer rijders die passief rijden. Dus.
En nee, zijn banden kunnen ook beter zijn nu. JIJ WEET NIETS VAN HET GEDRAG VAN DE AUTO. Dus kap nu met speculeren. Ik geef je gelijk, het zag er uit dat hij dus sneller kon, maar dat weten wij niet zeker. Wat snap je daar niet aan?


En ik zeg nergens dat ik het zeker weet, ik vermoed het.

En nee het is niet zo simpel. Jij verdraait het simpel, dat is iets anders.



En leer lezen gast. Ik  beweer bij hoog en laag wat Kimi zelf heeft gezegt. Maar dat lees jij wee rniet.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Burrori en Wizard, beginnen die discussies tussen jullie niet wat hoog op te laaien? :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

meatball

Citaat van: Ferrari 2008 op 03 augustus 2008 - 16:09:41
Burrori en Wizard, beginnen die discussies tussen jullie niet wat hoog op te laaien? :)
Doe gewoon als ik en sla de berichten van die twee over als je een topic bekijkt,anders word je gek :D
ontopic: Wat gezegt van de race van Glock toch een verrassing vind ik
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Ferrari 2010

Citaat van: meatball op 03 augustus 2008 - 16:12:25
Citaat van: Ferrari 2008 op 03 augustus 2008 - 16:09:41
Burrori en Wizard, beginnen die discussies tussen jullie niet wat hoog op te laaien? :)
Doe gewoon als ik en sla de berichten van die twee over als je een topic bekijkt,anders word je gek :D
Doe ik ook, telkens van die korte citaten, veel te kort op de bal voor mij, maar het probleem is dat geen van beide ooit toegeeft en het dus niet direct gaat stoppen. Ze hebben beide een wat groot ego denk ik ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

ibileon

Heb ni veel te zeggen over deze race  :-\
Vond het maar een saaie bedoening om eerlijk te zijn
Enkel de start was de moeite en voor de rest heb ik me aan deze race geergerd.
Zulke saaie circuits zouden ze voor mijn partgerust mogen schrappen van de kalender!
Zijn andere aan het wachten waar volgens mijn mening veel meer zou te zien zijn dan op de hongaroring maja

Ferrari 2010

Misschien moet Alonso eens commentaar geven op Ferrari. Alonso geeft commentaar op Piquet => Piquet heeft geluk. Alonso geeft commentaar op Heiki => Heiki heeft geluk... :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McLaren_über_alles

Belachelijke race. Ongelofelijk saaie race (buiten de eerste bocht van Massa), waar de verdiende eerste en de tweede uitviel of een lekke band kreeg...

En nog meer slecht nieuws net voor de GP, want de race in Hongarije is bevestigd tot 2016  >:(
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Eric

Citaat van: ibileon op 03 augustus 2008 - 16:14:27
Heb ni veel te zeggen over deze race  :-\
Vond het maar een saaie bedoening om eerlijk te zijn
Enkel de start was de moeite en voor de rest heb ik me aan deze race geergerd.
Zulke saaie circuits zouden ze voor mijn partgerust mogen schrappen van de kalender!
Zijn andere aan het wachten waar volgens mijn mening veel meer zou te zien zijn dan op de hongaroring maja

om eerlijk te zijn moeten ze dan de meeste GP's schrappen...het is niet alleen te wijten aan de circuits hoor, ook de regels die de FIA steeds aanmaakt en iedere maand verandert dragen bij tot saaie races.
Het Formule 1 evolueert naar de saaiste sport vrees ik.
Mijn broer heeft modeltreinen en daar kan je evengoed naar kijken, je kan daar ook hopen dat wagon 1 de locomotief gaat inhalen...


Wizard

Citaat van: Burorri op 03 augustus 2008 - 16:08:25
En gasttt jij zei dat Duitsland weer passieve race was voor Kimi, ik geef alleen aan dat hij dus wel inhaalt.

Dus, hij kan het, maar rijdt gewoon te passief achter Trulli. Dat is ook waar ik het over heb.

Citaatnogmaals: inhalen is makkelijekr gezegt dan gedaan. Zijn wel meer rijders die passief rijden. Dus.

Ja en? Ik heb het nu over Kimi. Waarom altijd met het vingertje naar iemand anders wijzen?

CitaatJIJ WEET NIETS VAN HET GEDRAG VAN DE AUTO.

JIJ WEL DAN????

CitaatDus kap nu met speculeren. Ik geef je gelijk, het zag er uit dat hij dus sneller kon, maar dat weten wij niet zeker. Wat snap je daar niet aan?

Het zag er niet uit alsof hij sneller kon, hij kon sneller. Eénmaal voorbij Alonso, reed hij 1.5 sec sneller, dus dan kun je sneller. Je hoeft echt geen ingenieur zijn, dit te snappen.

CitaatEn nee het is niet zo simpel. Jij verdraait het simpel, dat is iets anders.

Ik verdraai niks, ik trek aan de hand van de rondentijden een conclusie. Dat dat net wat te moeilijk voor je is, is niet mijn probleem.

CitaatEn leer lezen gast. Ik  beweer bij hoog en laag wat Kimi zelf heeft gezegt. Maar dat lees jij wee rniet.

Leer lezen?  ;D Dat net jij dat zegt......

Ferrari 2010

Zonder die klote actie van Vettel was Kimi misschien nog bij Glock geraakt. Achja, als als als natuurlijk, maar ik geloof er toch in.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

Dat geloof ik maar al te graag. Dan had Kimi hoogstwaarschijnlijk Alonso in de pits (eerste pitsstop) gepasseerd.

Ray Den

Citaat van: leproffesseur op 03 augustus 2008 - 16:04:51
Je kan kimmi niet vergelijken met schummi die kon rekenen op nr 1 positie terwijl nu beide rijders hun kans mogen begaan bij ferrari!Nu moeten ze beide rijders gelijkwaardig behandellen.
En massa doet het dit jaar beter dan kimmi en de overwinning had hij meer dan verdiend.


Vriend, ik zou toch eens serieus kijken naar mijn toetsenbord hoor want het aantal belachelijke taalfouten die jij typt zijn onmenselijk, kijk maar eens naar je naam.

Verder hebben we weer gezien wat een schijtsport dit toch is. Niemand krijgt wat hij verdient.
Je neemt dan eens een paar risico's om op kop te geraken - iets waar Raikonnen (wat een slechte race weer) nog iets van kan leren - en dan kan Maranello nog niet eens een goeie motor leveren.
Belachelijk! Wat zeg ik? HILARISCH.

Piloten die niet eens een pit lane kunnen uitrijden zonder te botsen, 10 keer per race hun banden 'lock-up'en' verdienen de hype, laat staan het wereldkampioenschap, niet.
Waar is de Kimi van Japan 2006 gebleven? Vervangen die handel! Steek hem maar bij Red Bull. Die 2 oude Charels bakken er ook al sinds jaar en dag niets van. Ik begin meer en meer te denken dat vorig seizoen meer geluk dan kunde was voor de Fin.
Kovalainnen is de leukerd van het veld maar toch ook weer geen race piloot. Die mag met Jenson Button het 'lucky grand-prix winners team' gaan oprichten.
Dat Massa niet kan rijden in de regen is al lang geweten, maar het lijkt me de enige piloot die er nog iets van bakt dit seizoen. ALs hij de wereldtitel niet krijgt, stoppen we er beter mee.
Alonso begint me meer en meer te bekoren, na zijn behouden aanpak vorige seizoenen. Maar hoe kan het zijn dat Renault maar blijft aanmodderen. Dat ze nu nog 1 seizoen terug vallen, is te verstaan maar Briatore zou dit toch moeten fixen.


Dan hebben we het zo wat gehad zeker? God mis ik de tijd van Schumacher-Senna-Hakkinen. Al diegenen die nu fan zijn van Raikonnen is eigenlijk te belachelijk voor woorden tenzij je houdt van racen in een zetel met een pint bier. De hype rond hamilton versta ik al helemaal niet. Van een omhoog gevallen loser gesproken. Nee nee geef mij dan maar Massa. Veel fouten maar als hij die ferrari eens juist krijgt dan kan hij nog wat. Het is dan eigenlijk ook nog de beste piloot van de armoede.
Citaat van: campos op 19 oktober 2009 - 16:38:54
het zat Button gisteren gewoon allemaal weer lekker mee,