GP van Hongarije

Gestart door Supermariobros, 27 juli 2008 - 09:29:08

« vorige - volgende »

Wizard


TheIceman

Raikkonen lek?

Edit: zei Kalff :( Prutser :P


Ferrari 2010

Kimi's tijden komen niet meer door op de live timing :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

Wat is er dan met Raikkonen??? Hij rijdt nu 1:26'ers. Zou Ferrari hem hebben teruggefloten?

Wizard

Citaat van: Ferrari 2008 op 03 augustus 2008 - 15:33:01
Kimi's tijden komen niet meer door op de live timing :-\

1:25.3

Folkert

Citaat van: Wizard op 03 augustus 2008 - 15:15:23
Overigens is Kimi nu de snelste op de baan. Een teken aan de wand dat hij weldegelijk heeft zitten te pitten achter Alonso. Hij rijdt 7 seconde weg bij de Spanjaard binnen 4 ronden.
Inhalen is makkelijker gezegt dan gedaan. Je onderschat Alonso vind ik.
Het is dit jaar vaker gezegt: ernaar toe rijden is 1, er voor bij is 2.
De vieze lucht is gewoon een nadeel in de huidige F1. Je praat gewoon makkelijk over inhalen, ik geef je wel gelijk dat er meer meot worden ingehaald, maar het is makkerlijker gezegt dan gedaan.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

En zo haalt Heiki zijn eerste overwinning binnen zonder al te veel moeite. het is hem gegunt, de overwinning, maar ze komt meer aan Massa toe :(
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

Citaat van: Burorri op 03 augustus 2008 - 15:34:41
Citaat van: Wizard op 03 augustus 2008 - 15:15:23
Overigens is Kimi nu de snelste op de baan. Een teken aan de wand dat hij weldegelijk heeft zitten te pitten achter Alonso. Hij rijdt 7 seconde weg bij de Spanjaard binnen 4 ronden.
Inhalen is makkelijker gezegt dan gedaan. Je onderschat Alonso vind ik.
Het is dit jaar vaker gezegt: ernaar toe rijden is 1, er voor bij is 2.
De vieze lucht is gewoon een nadeel in de huidige F1. Je praat gewoon makkelijk over inhalen, ik geef je wel gelijk dat er meer meot worden ingehaald, maar het is makkerlijker gezegt dan gedaan.

Maar ja, het moge duidelijk zijn dat je uitvluchten aan het zoeken was. Kimi had helemaal geen problemen met zijn banden, althans, dat was niet de oorzaak van zijn langzamere rondentijden maar wel wat jij beweerde. Kimi zat gewoon te pitten achter Alonso. Dat je Alonso 1,2,3 voorbij komt, zie je mij nergens beweren, wel dat je meer kunt aandringen en wat dat betreft vind ik Kimi te passief (ook in Duitsland was hij dat en daar is inhalen goed te doen).

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 03 augustus 2008 - 15:35:31
En zo haalt Heiki zijn eerste overwinning binnen zonder al te veel moeite. het is hem gegunt, de overwinning, maar ze komt meer aan Massa toe :(
Massa was inderdaad wel de beste deze race, maar zijn laatste stind was toch wel echt langzaam. Zou hij dan al probleem hebben gehad?
Motorvermogen verlies? want hij reed ineens superlangzame tijden.
Maar dan nog iets: Kimi reed pas in de laatste stint op de zachte banden, misschien kon hij op de harde banden het gewoon niet volhouden.

Mooi voor Heikki, zal erg goede motivatie zijn voor volgende races. Maar Raikkonen had in mijn ogen beter kunnen doen. 3de is meer geluk dan rijden. Hamilton en MAssa vielen voor hem uit. Maar goed, dit maakt Canda wel beetje goed.

Vind soms wel dat mensen makkelijk denken over sommige coureurs of over inhalen of iets dergelijks.
Fans hebben de neiging dingen makkelijk goed te praten die makkelijk lijken, maar echt neit makkelijk zijn.
Trotse vader van Rosalie(L)

meatball

Straks aan het einde van het seizoen weer niet zeggen dat Massa geen pech heeft gehad he >:(
Deze had hij moeten winnen om het wk spannend te houden want ik denk echt de McLaren op vele omlopen sneller gat zijn. Een mooie race die zeer slecht eindigd,Kova heeft niet veel laten zien en wint dan :-[
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Wizard

Citaat van: Burorri op 03 augustus 2008 - 15:41:02
Vind soms wel dat mensen makkelijk denken over sommige coureurs of over inhalen of iets dergelijks.
Fans hebben de neiging dingen makkelijk goed te praten die makkelijk lijken, maar echt neit makkelijk zijn.

Gaat zich niet zo zeer om het inhalen ansich, maar om het aandringen cq de druk op de ketel houden.


Ik vind het een beetje jammer dat je de kritiek op Massa er zo gemakkelijk uitflapt, en bij Kimi ieders keer zoekt naar uitvluchten. Ook Kimi rijdt wel eens bagger races en dit was er één van. Als je 2 seconde per ronde sneller bent, is inhalen geen onmogelijke opgave, maar daarvoor moet je wel aandringen, het gaat niet vanzelf. In Duitsland reed Kimi al bijzonder passief en nu weer.

Wizard

Citaat van: meatball op 03 augustus 2008 - 15:43:05
Straks aan het einde van het seizoen weer niet zeggen dat Massa geen pech heeft gehad he >:(
Deze had hij moeten winnen om het wk spannend te houden want ik denk echt de McLaren op vele omlopen sneller gat zijn. Een mooie race die zeer slecht eindigd,Kova heeft niet veel laten zien en wint dan :-[

En niet te vergeten dat Kimi en Lewis behoorlijk gematst worden in de stand om het WK. Mja, that's racing. Zo heeft Kimi ook pech gekend.

meatball

Citaat van: Wizard op 03 augustus 2008 - 15:45:15
Citaat van: Burorri op 03 augustus 2008 - 15:41:02
Vind soms wel dat mensen makkelijk denken over sommige coureurs of over inhalen of iets dergelijks.
Fans hebben de neiging dingen makkelijk goed te praten die makkelijk lijken, maar echt neit makkelijk zijn.

Gaat zich niet zo zeer om het inhalen ansich, maar om het aandringen cq de druk op de ketel houden.


Ik vind het een beetje jammer dat je de kritiek op Massa er zo gemakkelijk uitflapt, en bij Kimi ieders keer zoekt naar uitvluchten. Ook Kimi rijdt wel eens bagger races en dit was er één van. Als je 2 seconde per ronde sneller bent, is inhalen geen onmogelijke opgave, maar daarvoor moet je wel aandringen, het gaat niet vanzelf. In Duitsland reed Kimi al bijzonder passief en nu weer.
Het is mij al jaren een raadsel hoe Ferrarisuporters die de Schumacher tijd hebben meegemaakt niet zien dat Kimi middenmoot is.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Ferrari 2010

Citaat van: Wizard op 03 augustus 2008 - 15:45:15
Citaat van: Burorri op 03 augustus 2008 - 15:41:02
Vind soms wel dat mensen makkelijk denken over sommige coureurs of over inhalen of iets dergelijks.
Fans hebben de neiging dingen makkelijk goed te praten die makkelijk lijken, maar echt neit makkelijk zijn.

Gaat zich niet zo zeer om het inhalen ansich, maar om het aandringen cq de druk op de ketel houden.
Heb je eens naar de voor- en achtervleugels van de wagens gekeken tijdens de race?  Downforce is bijna nergens zo belangrijk als hier, hoe kan je dan druk op de ketel zetten?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Wizard op 03 augustus 2008 - 15:40:06
Citaat van: Burorri op 03 augustus 2008 - 15:34:41
Citaat van: Wizard op 03 augustus 2008 - 15:15:23
Overigens is Kimi nu de snelste op de baan. Een teken aan de wand dat hij weldegelijk heeft zitten te pitten achter Alonso. Hij rijdt 7 seconde weg bij de Spanjaard binnen 4 ronden.
Inhalen is makkelijker gezegt dan gedaan. Je onderschat Alonso vind ik.
Het is dit jaar vaker gezegt: ernaar toe rijden is 1, er voor bij is 2.
De vieze lucht is gewoon een nadeel in de huidige F1. Je praat gewoon makkelijk over inhalen, ik geef je wel gelijk dat er meer meot worden ingehaald, maar het is makkerlijker gezegt dan gedaan.

Maar ja, het moge duidelijk zijn dat je uitvluchten aan het zoeken was. Kimi had helemaal geen problemen met zijn banden, althans, dat was niet de oorzaak van zijn langzamere rondentijden maar wel wat jij beweerde. Kimi zat gewoon te pitten achter Alonso. Dat je Alonso 1,2,3 voorbij komt, zie je mij nergens beweren, wel dat je meer kunt aandringen en wat dat betreft vind ik Kimi te passief (ook in Duitsland was hij dat en daar is inhalen goed te doen).

En in Duitsland heeft hij Kubica en... toch echt wel ingehaald.
Het moge duidelijk zijn dat jij precies weet hoe de wagen bij Kimi aanvoelt.
Man lul toch geen onzin. Ik zeg alleen wat Kimi zelf heeft aan gegeven en geef aan dat hij misschien er hier ook last van had.
Als je weet dat de luchtstroom achter de voorliggende auto ontzettend vuil is en neit makkelijk om in de staart te rijden en zelfs er voor bij te rijden.
Moge duidelijk zijn dat jij gewoon excuses zoekt om Kimi af te breken.
Trotse vader van Rosalie(L)