GP van Duitsland

Gestart door Supermariobros, 13 juli 2008 - 10:06:41

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Wanneer ga je nu es stoppen met zeveren? Waarom moeten dit teamorders zijn? Lewis was sneller, veel sneller, had kans op de overwinning, als je samen in een team zit, dan ga je voor het beste eindresultaat en ga je niet enkel aan jezelf denken.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McLaren_über_alles

Citaat van: Ferrari 2008 op 23 juli 2008 - 10:59:59
Wanneer ga je nu es stoppen met zeveren? Waarom moeten dit teamorders zijn? Lewis was sneller, veel sneller, had kans op de overwinning, als je samen in een team zit, dan ga je voor het beste eindresultaat en ga je niet enkel aan jezelf denken.

Idd. Ze hebben hem niet gevraagd om langs de kant te gaan. Ze hebben gewoon vermeld dat Lewis een seconde per ronde sneller was dan hem (rondetijden worden vaak meegegeven aan de piloot) en iedere ploeggenoot met meer verstand dan dat een bevroren potje yoghurt gaat dan gewoon langs de kant ipv uw eigen team de das om te doen...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

janke

Citaat van: Ferrari 2008 op 23 juli 2008 - 07:56:22
Citaat van: janke op 22 juli 2008 - 22:15:22
Citaat van: robbert op 22 juli 2008 - 21:31:20
Dat kon je wel zien in de gp, Ferrari verloor telkens een seconde
Als Massa met ruim 9 sec achterstand 3de wordt, valt dat ook wel mee.
9 seconden op een roonde of, kweet het niet meer zeker, pakweg 9? Dan valt dat niet mee vind ik :(
Niet per ronde maar over de hele race. ;)  Trouwens kijk eens na de rondentijden van Hamilton en Heikki. Die was gewoon langzamer. Als er al teamorders waren dan was Hamilton hem zowiezo wel voorbij gegaan.
Some things are too important to be left in the past.

leproffesseur

Dat klopt!En gezien de achterstand in de race maar vooral het kampioenschap is het begrijpelijk dat heikki niet moeilijk deed.Ik stel me wel de vraag of Heikki genoeg ondersteund wordt en of hij zijn plaats bij mclaren verdient.
Naast Hamilton doet hij het toch niet zo schitterend ook al heeft hij al pech gehad. ???

Ferrari 2010

Citaat van: janke op 23 juli 2008 - 14:28:21
Citaat van: Ferrari 2008 op 23 juli 2008 - 07:56:22
Citaat van: janke op 22 juli 2008 - 22:15:22
Citaat van: robbert op 22 juli 2008 - 21:31:20
Dat kon je wel zien in de gp, Ferrari verloor telkens een seconde
Als Massa met ruim 9 sec achterstand 3de wordt, valt dat ook wel mee.
9 seconden op een roonde of, kweet het niet meer zeker, pakweg 9? Dan valt dat niet mee vind ik :(
Niet per ronde maar over de hele race. ;)  Trouwens kijk eens na de rondentijden van Hamilton en Heikki. Die was gewoon langzamer. Als er al teamorders waren dan was Hamilton hem zowiezo wel voorbij gegaan.
Mja, uiteindelijk kan je enkel na de laatste pitstop echt vergelijken; Dan rijden ze allemaal met min of meer evenveel benzine aan boord. En daar was lewis pakken sneller. Dat Lewis achter hing, kwam meer door het voor hem onghelegen moment van de SC, anders had hij vrees ik weer bijna iedereen op een lap gezet :(
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

#110
Ik blijf maar vragen of die Hamilton met dat nieuwe stuurtje heeft gereden. Ik geloof er niks van. Je hebt het over Hamilton terwijl je niet eens iets verdedigd over je 1--2tje van Ferrari die je had voorspeld. Of ik heb wat gemist, dan een oprecht sorry. ;) Ik vond Massa nog niet zo slecht, en Heidfeld ook niet. :)


      Re: GP van Duitsland
« Antwoord #4 Gepost op: 13 Juli 2008 - 12:26:03 »   

--------------------------------------------------------------------------------
Een Ferrari 1-2;, met minder zal ik niet tevreden zijn komend weekend. Wie op welke positie maakt me niet veel uit.
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Ik weet wat ik wilde. maar als je verliest, en een andere coureur een prachtige prestatie neer zet, dan kan je dat niet ontkennen hé. Ik kan wel à la gehaktbal gaan verdedigen dat Ferrari veel beter was, maar kom, das niet realistisch hé ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

Citaat van: McLaren_über_alles op 23 juli 2008 - 11:34:58
Citaat van: Ferrari 2008 op 23 juli 2008 - 10:59:59
Wanneer ga je nu es stoppen met zeveren? Waarom moeten dit teamorders zijn? Lewis was sneller, veel sneller, had kans op de overwinning, als je samen in een team zit, dan ga je voor het beste eindresultaat en ga je niet enkel aan jezelf denken.

Idd. Ze hebben hem niet gevraagd om langs de kant te gaan. Ze hebben gewoon vermeld dat Lewis een seconde per ronde sneller was dan hem (rondetijden worden vaak meegegeven aan de piloot) en iedere ploeggenoot met meer verstand dan dat een bevroren potje yoghurt gaat dan gewoon langs de kant ipv uw eigen team de das om te doen...

Is het nog een verkapte teamorder. ;)


Wizard

Citaat van: dj Peter op 23 juli 2008 - 10:55:20
Géén teamorders zegt Whitmarsh...hahaha laat me niet lachen hé! 

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/07/23/whitmarsh-geen-teamorders-tijdens-duitse-gp/


Natuurlijk worden dit soort dingen vooraf besproken. Mja, teamorders zijn nu éénmaal verboden, dus als Heikki wordt doorgegeven dat Lewis een seconde sneller is, weet hij voldoende, zonder dat hem concreet wordt opgedragen Lewis langs te laten. Stukje tactiek en theater achteraf, maar je hebt geen keus. ;)

Folkert

Citaat van: Wizard op 25 juli 2008 - 17:41:36
Citaat van: dj Peter op 23 juli 2008 - 10:55:20
Géén teamorders zegt Whitmarsh...hahaha laat me niet lachen hé! 

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/07/23/whitmarsh-geen-teamorders-tijdens-duitse-gp/


Natuurlijk worden dit soort dingen vooraf besproken. Mja, teamorders zijn nu éénmaal verboden, dus als Heikki wordt doorgegeven dat Lewis een seconde sneller is, weet hij voldoende, zonder dat hem concreet wordt opgedragen Lewis langs te laten. Stukje tactiek en theater achteraf, maar je hebt geen keus. ;)
Ik vind het nog al een verschil; de hele race leiden en dan op startfinish aan de kant gaan of ergens tijdens de race aan de kant gaan voor teamgenoot die als een raket gaat en kans heeft om te winnen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Wie heeft het daar over? Plus (ik neem aan dat je doelt om Oostenrijk 2002) Oostenrijk 2002 was geen race. Dat Schumacher mocht winnen was vooraf bepaald, dus Schumacher heeft ook geen pogingen ondernomen, Barrichello het leven zuur te maken. Mja, teamorders zijn teamorders en hoe je het ook wendt of keert, het is verboden! Vandaar dat McLaren ook zegt dat Kovalainen Hamilton uit zichzelf heeft langs gelaten. Bullshit natuurlijk, maar zeker weten begrijpelijk.

Trouwens, is het niet zo dat een coureur de uitslag van de race ook niet mag manipuleren?  :D

leproffesseur

Eigenlijk zijn al die teamorders werwerpelijk :(
In duitsland kon ik begrip op brengen want kovalainnen maakt praktisch geen kans op de titel maar het is
nog zo vroeg in het seizoen en niet in de cruciale fase van het kampioenschap dus vind ik toch dat kovalinnen
voor de overwinning moest gaan.Ik  zie ferrari de dag van vandaag geen teamorders geven als beide wagens intact zijn en voor de overwinning gaan.Indien kovalainnen won en hamilton 2 punten te kort zou komen om kampioen te worden zal het wel niet aan die overwinning maar aan andere dingen liggen!

Folkert

Citaat van: Wizard op 01 augustus 2008 - 15:42:14
Wie heeft het daar over? Plus (ik neem aan dat je doelt om Oostenrijk 2002) Oostenrijk 2002 was geen race. Dat Schumacher mocht winnen was vooraf bepaald, dus Schumacher heeft ook geen pogingen ondernomen, Barrichello het leven zuur te maken. Mja, teamorders zijn teamorders en hoe je het ook wendt of keert, het is verboden! Vandaar dat McLaren ook zegt dat Kovalainen Hamilton uit zichzelf heeft langs gelaten. Bullshit natuurlijk, maar zeker weten begrijpelijk.

Trouwens, is het niet zo dat een coureur de uitslag van de race ook niet mag manipuleren?  :D
Ik of kan je niet lezen? 8)
Trotse vader van Rosalie(L)