KERS

Gestart door bogief1, 23 juli 2008 - 10:47:57

« vorige - volgende »

bogief1

Ik ben benieuwd of er teams zullen zijn die geen KERS gebruiken.
Voorlopig zijn er problemen met de veiligheid, nadat Red Bull brandalarm kreeg is er bij BWM ook iets onaangenaams gebeurd.

http://www.formule1.nl/nieuws.php?pid=10&sei=32&nid=7616
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Ferrari 2010

Ik denk dat ze het allemaal wel zullen gaan gebruiken, het niet doen zou dom zijn, want dan loop je sowieso achterstand op. Dit moet wel een onaangename aanraking zijn geweest voor die monteur, maar dat zal de teams er niet van af houden er aan verder te doen, lijkt mij.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

Ja, zo zijn we aan al die technologie gekomen. De moment dat er iets mis gaat smijten we het gewoon in de vuilbak...

bogief1

Citaat van: Tim op 23 juli 2008 - 10:54:53
Ja, zo zijn we aan al die technologie gekomen. De moment dat er iets mis gaat smijten we het gewoon in de vuilbak...

Er zijn teams die twijfelden omdat ze ofwel geen geld hebben er voor, ofwel door het gewicht die ze meesleuren...
Zelfs Mclaren overweegt om 2 verschillende wagens te maken.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

leproffesseur

Wie zegt dat teams een achterstand zullen hebben als het niet gebruikken?Dat systeem gaat de wagens toch niet sneller doen rijden of wel?En is het verplicht om volgend jaar al te gebruiken?Indien ze in 2009 pas gebruikken kunnen ze nog genoeg testen en betrouwbaar maken.Geeft er iemand trouwens een idee hoe dat systeem eruit moet zien en waar het moet zitten of krijgt ieder team een standaardotwerp dat ze verder kunnen ontwikkelingen?

Tim C

Citaat van: leproffesseur op 23 juli 2008 - 21:44:22
Wie zegt dat teams een achterstand zullen hebben als het niet gebruikken?Dat systeem gaat de wagens toch niet sneller doen rijden of wel?
De bedoeling (in de F1) van KERS is om de energie die vrijkomt tijdens het remmen te gebruiken om een soort "push to pass" knop in te voeren

Ferrari 2010

Citaat van: leproffesseur op 23 juli 2008 - 21:44:22
Geeft er iemand trouwens een idee hoe dat systeem eruit moet zien en waar het moet zitten of krijgt ieder team een standaardotwerp dat ze verder kunnen ontwikkelingen?
Als ik me niet vergis kunnen de teams het vrij vanaf 0 ontwikkelen, zelf dus, zo lang het maar bij het remmen gebeurt is het in orde dacht ik?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

En wat ik er van gelezen heb moeten ze de energie (KW) die ze opslaan ook weer in een bepaald aantal ronden verbruiken.
Some things are too important to be left in the past.

leproffesseur

Waarvoor is dat goed die verplichting om in een bepaald aantal ronden te verbruiken?

janke

Zo wil de FIA dat. Reglementen hè. Maar het systeem zou zoveel energie kunnen regenereren dat een F1 motor tot zo'n 7 sec lang ongeveer 80 pk extra kan leveren. Maar dit systeem is al in de testfase bij de BMW X6 en de M modellen zullen er ook mee worden uitgevoerd volgens Auto, Motor Sport. Een testwagen is al gespot op de Nordschleife.
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Citaat van: leproffesseur op 26 juli 2008 - 12:10:07
Waarvoor is dat goed die verplichting om in een bepaald aantal ronden te verbruiken?
Volgens mij om meer de spanning er in te houden. Kwestie dat iemand niçet in de laatste 2 ronden van 5 naar 1 springt ofzo misschien? In ieder gevazl, dan is het gelijkmatig verdeeld. Maar ik denk dat het in de F1 ook niet interessant is om het té lang op te slaan, want daar heb je batterijen voor nodig, en die wegen veel. Dus zullen ze het sowieso wel niet té lang bijhouden, vol is immers vol, de capaciteit van een batterij is nietv onbeperkt...

@Janke
Testmodellen zijn al gespot, maar hoe zie je dan aan eeen testmodel dat hij met een KERS systeem is uitgerust? :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

Hier wat info erover van Auto, Motor Sport. Een betrouwbare nieuwsbron in de autowereld. Géén Bild of ander bla bla krantje. En een F1 auto vol batterijen lijkt me een rijdend gevaarte bij een zware crash. En niet tevergeten de kilo,s tellen ook mee zoals jezelf al zeg.


F1-techniek voor snelle X6'
Uitgegeven: 24 juli 2008 12:01



Het is op motorisch gebied nou niet bepaald behelpen in de BMW X6, met vermogens van minimaal 235 pk. BMW wil echter meer, getuige de extra dikke testauto die rondrijdt op de Nordschleife. Het bijzondere is dat deze geheimzinnige X6 volgens de Duitse media F1-technologie aan boord krijgt

Auto, Motor und Sport meldt dat de snelle X6 het KERS-systeem krijgt, dat ook in de Formule 1 z'n intrede doet. Daar gaat het zorgen voor snellere rondetijden, aldus de technici.
KERS staat voor Kinetic Energy Recovery System. Een sterke batterij zorgt ervoor dat remenergie zodanig goed wordt opgeslagen, dat de auto daarna genoeg energie heeft voor een flinke acceleratie. Het KERS-systeem zal ook z'n weg vinden naar andere M-modellen, aldus AMS


[verwijderd door de beheerder]
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Hmm, geruchten dus nog steeds. Maar dat neemt niet weg dat die kans inderdaad groot is, en dat is weer goed voor extra investeringen bij de F1, aangezien het ontwikkeling is die voor alle afdelingen van BMW zin heeft.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

Wat jij allemaal vindt en denkt is natuurlijk jouw mening/probleem. Ik werk zelf bij BMW Duitsland en over dit soort zaken is BMW al langer mee bezig. Ze zijn in Europa in de Brand klasse niet voor niks marktleider met groene label auto's.  Lees de feiten in de laatste AutoVisie. Audi en Mercedes hebben wat dat betreft iets meer werk aan de winkel. Je kunt natuurlijk over elk verhaaltje je druk maken. Het is maar wat betrouwbaar is in deze wereld. En wat jezelf NIET WILT LEZEN.
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Citaat van: janke op 26 juli 2008 - 18:00:12
Wat jij allemaal vindt en denkt is natuurlijk jouw mening/probleem. Ik werk zelf bij BMW Duitsland en over dit soort zaken is BMW al langer mee bezig. Ze zijn in Europa in de Brand klasse niet voor niks marktleider met groene label auto's.  Lees de feiten in de laatste AutoVisie. Audi en Mercedes hebben wat dat betreft iets meer werk aan de winkel. Je kunt natuurlijk over elk verhaaltje je druk maken. Het is maar wat betrouwbaar is in deze wereld. En wat jezelf NIET WILT LEZEN.
Lees mijn bericht nog eens opnieuw Janke :) En dan vooral het 2de deel, vanaf de MAAR. ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.