Man van de race: Duitsland

Gestart door Doefie, 20 juli 2008 - 15:47:18

« vorige - volgende »

Zoals gewoonlijk

Hamilton
18 (52.9%)
Piquet
12 (35.3%)
Massa
0 (0%)
Heidfeld
2 (5.9%)
Kovalainen
0 (0%)
Räikkönen
0 (0%)
Kubica
0 (0%)
Vettel
1 (2.9%)
Andere
1 (2.9%)

Totaal aantal stemmen: 29

Karre

deze keer is het echt moeilijk. raikonnen ging in zijn laatste stint keihard, hamilton reed een foutloze race, heidfeld kwam mooi terug, vettel liet ook heel mooie dingen zien, het sportieve gebaar van kovalainen.

janke

Heidfeld. Snelste ronde en optimaal gebruik makend van de SC. Hij stond niet in de top10 bij de kwali, en mocht tanken voor de race wat hij wilde. Daardoor kon hij langer doorrijden en bij zijn laatste stop houdt hij Heikki achter zich. Jammer dat Massa te veel was. Maar hij was vanmiddag niks langzamer dan een Ferrari en een McLaren. Behalve Hamilton dan. Verdiend winnaar die Engelsman. Maar Kimi laten aansluiten bij het tanken achter Massa??  Ik zou zeggen was een ronde doorgereden.
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Citaat van: janke op 20 juli 2008 - 18:35:00
Heidfeld. Snelste ronde en optimaal gebruik makend van de SC. Hij stond niet in de top10 bij de kwali, en mocht tanken voor de race wat hij wilde. Daardoor kon hij langer doorrijden en bij zijn laatste stop houdt hij Heikki achter zich. Jammer dat Massa te veel was. Maar hij was vanmiddag niks langzamer dan een Ferrari en een McLaren. Behalve Hamilton dan. Verdiend winnaar die Engelsman. Maar Kimi laten aansluiten bij het tanken achter Massa??  Ik zou zeggen was een ronde doorgereden.
Dan ben je meer kwijt. Het hele pak slluit gedurende die lap weer aan en tegen dat jij die ronde daarop weer uit de pit komt, hang je laatst. Dat is het spijtige aan de SC. Wat ik echter niet begrijp is dat hij, achter de safety-car, geen gat liet vallen van pakweg 10 secnden. Dan kan Massa rustig pitten en komt hij mooi daarachter, en iedereen achter hem, blijft achter hem. Of is dat verboden?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

#18
Wat is hij dan meer kwijt. Seconden wachten voor zijn beurt bij de stop, of doorrijden achter de SC en de volgende ronde binnen komen. De chaos in de pits mis je dan ook. En een ieder rijdt hetzelfde tempo. Niemand die je verbied om met 300 km/u proberen aansluiting te vinden bij de groep. Alleen je mag niet inhalen.
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Citaat van: janke op 20 juli 2008 - 19:19:00
Wat is hij dan meer kwijt. Seconden wachten voor zijn beurt bij de stop, of doorrijden achter de SC en de volgende ronde binnen komen. De chaos in de pits mis je dan ook. En een ieder rijdt hetzelfde tempo. Niemand die je verbied om met 300 km/u proberen aansluiting te vinden bij de groep.
Meer plaatsen kwijt? Nu kwamen er nadat Massa zen positie verliet nog binnen (als ik me niet vergis), als hij dus een rondje zou hebben doorgereden, moest hij achter het rode licht gaan wachten tot het hele pak voorbij was, waardoor hij gegarandeerd laatste zou hangen. Het kon alleen maar beter, dus was het de beste keuze ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

Nee toch, achter Kimi een ronde later kwamen er ook auto's binnen. En toen was van een rood licht geen sprake, volgens mij. Maar vergissen doet zich iedereen. Ik heb geen rood licht gezien.
Some things are too important to be left in the past.

janke

Trouwens jammer dat er geen topic is over de kluns van de race. Dat is toch wel Webber. Iedereen onder ons die met autotechniek temaken heeft wist al gelijk dat dit slecht afliep.Een oliekoeler na de klote is gewoon een hogere olietemperatuur en je verliest olie. Sukkel. Maar misschien was hij wel boos.
Some things are too important to be left in the past.

leproffesseur

i ;)ik vond het ook raar dat hij niet meteen naar de kant ging.
Nakajima,barrichello,button hebben ook niet bepaald geschitterd.
En intussen ...zakt williams nog een plaatsje in het constructeursschap....

_Makke_

Citaat van: Tim op 20 juli 2008 - 15:59:52
Iedereen blind geworden, of is het de eerste die je wat tegensteekt?

Noem één ding waarmee Piquet man van de race zou kunnen zijn, dat geen verband houdt met die crash van Glock.

Omdat hij zijn wagen op de baan heeft gehouden deze race?

Meer kan ik me niet bedenken. Uiteraard is Hamilton man van de race, hij reed weg van god en klein pierke, daarenboven maakte hij de fout van het team nog goed.

janke

#24
Ik ben niet blind Tim. Maar jouw mening is natuurlijk niet de wetenschap, gelukkig maar. Zo heeft iedereen zijn eigen mening. En die is wel eens anders als de jouwe.
Some things are too important to be left in the past.

sloggerke

Man van de race.... sorry : VETTEL.

Wat hij dit weekend uit die amechtige TORRO ROSSO puurde verdient alle lof.

Heeft zijn naamkaartje duidelijk aan alle teams laten zien.
Misschien verdient hij wel meer dan enkel een Red Bull volgend jaar.

Geef hem een Mc Laren deze race.
Of liever, pak die Ferrari nu eindelijk eens van Massa af.
Die laatste is terug waar hij hoorde.... een middelmatig piloot in één van de beste wagens.

Forza F1

Citaat van: Tim op 20 juli 2008 - 15:50:04
Piquet reed een hele race niet mee, verzette zich niet tegen Hamilton en had geluk met een SC. Tuurlijk moeten we nu allemaal Piquet kiezen ???

inderdaad.. Piquet = luck > skill
Heeft chance gehad met safety-car, anders had hij nooit zo hoog kunnen eindigen ! Zelfs Alonso (die een slechte race gereden heeft) is maar 11des geworden. Piquet lag vlak vóór z'n enige stop nog op 12de positie!! Da's geen man van de race, gewoon ne loser die chance gehad heeft!

Iemand die er veel harder voor moeten vechten heeft is VETTEL. Knappe duels uitgevochten met o.a. Alonso, beetje pech gehad met safety car en dan toch nog 8stes geworden in een Torro Rosso, héél mooi !  :)

Man van de race: Hamilton
Prachtig gereden en ben zeer blij dat z'n overwinning hem niet door een safety car ontstolen is.

Vortex

Hoe je het ook bekijkt, de meest menselijke vond ik wonderbaarlijk onze vrolijke Kimi!
Toch even dat handje zo van "leuk gevecht maar nu is het over, top gedaan jong".

Vond ik wel leuk om te zien.

Maar vind Vettel idd de man van de race als je zoals gezegd in acht neemt met welke auto hij rijd.

meatball

Citaat van: sloggerke op 21 juli 2008 - 09:53:33
Man van de race.... sorry : VETTEL.

Wat hij dit weekend uit die amechtige TORRO ROSSO puurde verdient alle lof.

Heeft zijn naamkaartje duidelijk aan alle teams laten zien.
Misschien verdient hij wel meer dan enkel een Red Bull volgend jaar.

Geef hem een Mc Laren deze race.
Of liever, pak die Ferrari nu eindelijk eens van Massa af.
Die laatste is terug waar hij hoorde.... een middelmatig piloot in één van de beste wagens.
En weer beter dat topper Kimi :)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

McLaren_über_alles

BTW, gaan we anders niet stoppen met die polls "man van de race"? Heeft gewoon niks van waarde als je ziet dat iemand die op hoerechance (heeft dit zelf al in meerdere interviews aangegeven) door de safetycar toevallig op de tweede plaats terecht komt zogezegd de man van de race is... En dit terwijl er een zekere Hamilton een halve seconde sneller was dan het veld, 15 ronden voor het einde terugvalt door een verkeerde pitstopstrategie naar pakweg P5, en dan vrolijk terug iedereen magistraal voorbij rijdt naar de overwinning...
Man van de race is na GB zelden zo duidelijk geweest, maar blijkbaar tellen persoonlijke voorkeuren veel meer mee dan enige zin voor objectiviteit. Veel stemmen blijkbaar onder het motto "we zullen maar op diene loser van Renault stemmen, zodat we zeker niet voor Hamilton moeten kiezen"
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.