GP van Duitsland

Gestart door Supermariobros, 13 juli 2008 - 10:06:41

« vorige - volgende »

leproffesseur

Mclaren heeft een nieuw legaal systeem voor tracioncontrole op het stuur in gebruikt.
2 hendels extra die de omwenteling van de moter en versnelling regelt!
Niet moeilijk dat hamilton zo snel is!Dat is dus de verklaring waarom ferrari opeens trager is!
Heikki zal het waarschijnlijk nog niet gebruikken  ;)
Ik begrijp er niet zoveel van maar ...het helpt dus wel degelijk!

sloggerke

Citaat van: leproffesseur op 21 juli 2008 - 20:52:31
Mclaren heeft een nieuw legaal systeem voor tracioncontrole op het stuur in gebruikt.
2 hendels extra die de omwenteling van de moter en versnelling regelt!
Niet moeilijk dat hamilton zo snel is!Dat is dus de verklaring waarom ferrari opeens trager is!
Heikki zal het waarschijnlijk nog niet gebruikken  ;)
Ik begrijp er niet zoveel van maar ...het helpt dus wel degelijk!

En uw bron is?
Ik heb daar nochtans niets van kunnen spotten als spion. ;)

janke

Citaat van: leproffesseur op 21 juli 2008 - 20:52:31
Mclaren heeft een nieuw legaal systeem voor tracioncontrole op het stuur in gebruikt.
2 hendels extra die de omwenteling van de moter en versnelling regelt!
Niet moeilijk dat hamilton zo snel is!Dat is dus de verklaring waarom ferrari opeens trager is!
Heikki zal het waarschijnlijk nog niet gebruikken  ;)
Ik begrijp er niet zoveel van maar ...het helpt dus wel degelijk!
De omwenteling of te wel het toerental van de motor doe je met het gaspedaal, En de versnellingen/schakelen met de flipper. Uhh ben benieuwd hoe dat werkt. ???
Some things are too important to be left in the past.

robbert

Citaat van: sloggerke op 21 juli 2008 - 21:13:30
Citaat van: leproffesseur op 21 juli 2008 - 20:52:31
Mclaren heeft een nieuw legaal systeem voor tracioncontrole op het stuur in gebruikt.
2 hendels extra die de omwenteling van de moter en versnelling regelt!
Niet moeilijk dat hamilton zo snel is!Dat is dus de verklaring waarom ferrari opeens trager is!
Heikki zal het waarschijnlijk nog niet gebruikken  ;)
Ik begrijp er niet zoveel van maar ...het helpt dus wel degelijk!

En uw bron is?
Ik heb daar nochtans niets van kunnen spotten als spion. ;)
Ja daar heb ik ook al iets van gelezen hoor, het moet dus wel waar zijn

Ferrari 2010

Citaat van: janke op 21 juli 2008 - 21:21:30
Citaat van: leproffesseur op 21 juli 2008 - 20:52:31
Mclaren heeft een nieuw legaal systeem voor tracioncontrole op het stuur in gebruikt.
2 hendels extra die de omwenteling van de moter en versnelling regelt!
Niet moeilijk dat hamilton zo snel is!Dat is dus de verklaring waarom ferrari opeens trager is!
Heikki zal het waarschijnlijk nog niet gebruikken  ;)
Ik begrijp er niet zoveel van maar ...het helpt dus wel degelijk!
De omwenteling of te wel het toerental van de motor doe je met het gaspedaal, En de versnellingen/schakelen met de flipper. Uhh ben benieuwd hoe dat werkt. ???
Het toerental van je motor kan je niet regelen met je gaspedaal, je regelt met je gaspedaal de injectie van benzine ;)

Maareeuh, leprofesseur, was het gewoon als humor bedoeld, je post, of ben je serieus? :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

Ja dat weet ik ook (ben tenslotte monteur :)) En niet alleen je inspuiting regel je ermee. Maar je zet ook je gasklep meer open voor meer zuurstof. Maar het is gewoon zo als jij je gaspedaal intrapt dat de motor meer toeren gaat maken. Zo simpel als wat. :) Maar ik heb even rond gesurft en heb dit gevonden. Schijnbaar kan de coureur op het stuurwiel een schakelaar gebruiken die het koppel ( torque) tijdelijk veranderd.

Ligt nieuw stuurwiel aan basis succes Mclaren?   

Mclaren Mercedes lijkt de laatste twee wedstrijden ongrijpbaar voor de concurrentie. Lewis Hamilton won twee maal achter elkaar met sprekend gemak. Tijdens de Grote Prijs van Frankrijk zag het er echter nog heel wat minder goed uit voor Mclaren, maar sinds de race op Silverstone lijkt Hamilton buiten categorie. Volgens de Engelse krant The Telegraph ligt een nieuw stuurwiel aan de basis van het recente succes.

Mclaren zou haar stuur hebben uitgerust met twee extra hendels. Naast de twee hendels voor het schakelen die alle teams hebben, zou Mclaren er ook nog twee hebben voor het aanpassen van de omwentelkracht of "torque" van de motor. Op die manier voorkomt m'n wielspin in de trage bochten maar kan m'n toch snel blijven in de snellere delen van het circuit.

Is dit dan legaal? Aangezien de elektronische hulpmiddelen verboden werden aan het begin van dit seizoen.

De regels in deze kwestie stellen dat een rijder niet tegelijkertijd mag schakelen en de krachtinstellingen van de motor mag wijzigen. Beide bedieningen mogen dus niet met één enkele knop gebeuren. Daarom koos Mclaren er voor om extra hendels aan het stuur te monteren zodat de rijder telkens twee bewegingen moet doen, één voor het veranderen van de versnelling en één voor het veranderen van de krachtinstellingen van de motor.

Voorlopig lijkt deze innovatie dus perfect binnen de regels en het is dan waarschijnlijk ook maar een kwestie van tijd voor de concurrentie het idee overneemt.

Uit F1 journaal.
@
Als dit zo is zullen we er zeker nog wat van horen in de toekomst.
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Als dit waar is, en legaal is, dan is het een mooie uitvinding van McLaren. Maar blijkbaar is Lewis dan toch de enige van de 2 die er deftig mee overweg kan :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

Of Heikki had dat nieuwe systeem nog niet, als het al op de wagen zit.
Some things are too important to be left in the past.

leproffesseur

Ik denk dat het nog niet mogelijk was om beide wagens van dit systeem te voorzien.
Klinkt raar want eenmaal je het hebt neemt het toch niet zoveel tijd in om 2 wagens van te voorzien toch?
Ben trouwens benieuwd hoeveel tijdswinst dit per ronde opleverd want dit moet toch minstens een seconde zijn
als je banden niet meer wielspin hebben?

robbert

Citaat van: leproffesseur op 22 juli 2008 - 14:30:28
Ik denk dat het nog niet mogelijk was om beide wagens van dit systeem te voorzien.
Klinkt raar want eenmaal je het hebt neemt het toch niet zoveel tijd in om 2 wagens van te voorzien toch?
Ben trouwens benieuwd hoeveel tijdswinst dit per ronde opleverd want dit moet toch minstens een seconde zijn
als je banden niet meer wielspin hebben?
Dat kon je wel zien in de gp, Ferrari verloor telkens een seconde

leproffesseur

Eigenlijk is dat toch nog weinig een seconde of niet?Als je in alle bochten tractiecontrole gebeurt en de wagen niks meer uitbreekt moet dit toch meer zijn?

janke

Citaat van: robbert op 22 juli 2008 - 21:31:20
Citaat van: leproffesseur op 22 juli 2008 - 14:30:28
Ik denk dat het nog niet mogelijk was om beide wagens van dit systeem te voorzien.
Klinkt raar want eenmaal je het hebt neemt het toch niet zoveel tijd in om 2 wagens van te voorzien toch?
Ben trouwens benieuwd hoeveel tijdswinst dit per ronde opleverd want dit moet toch minstens een seconde zijn
als je banden niet meer wielspin hebben?
Dat kon je wel zien in de gp, Ferrari verloor telkens een seconde
Als Massa met ruim 9 sec achterstand 3de wordt, valt dat ook wel mee.
Some things are too important to be left in the past.

robbert

Citaat van: leproffesseur op 22 juli 2008 - 22:07:41
Eigenlijk is dat toch nog weinig een seconde of niet?Als je in alle bochten tractiecontrole gebeurt en de wagen niks meer uitbreekt moet dit toch meer zijn?

in de f1 is een seconde heel veel, zelfs van een halve seconde praten ze al dat dat een groot verschil is

Ferrari 2010

Citaat van: janke op 22 juli 2008 - 22:15:22
Citaat van: robbert op 22 juli 2008 - 21:31:20
Dat kon je wel zien in de gp, Ferrari verloor telkens een seconde
Als Massa met ruim 9 sec achterstand 3de wordt, valt dat ook wel mee.
9 seconden op een roonde of, kweet het niet meer zeker, pakweg 9? Dan valt dat niet mee vind ik :(
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

dj Peter