GP van Duitsland

Gestart door Supermariobros, 13 juli 2008 - 10:06:41

« vorige - volgende »

Eric

omdat ze geen 2 jaar na mekaar McLaren willen straffen.

Vroeger werd er hier moord en brand geschreeuwd vanwege de teamorders bij Ferrari, nu het bij McLaren gebeurd blijft het relatief stil...
Ik vond dat het vroeger niet kon en daar blijf ik bij...van mij mogen ze McLaren gerust een sanctie geven.
Het feit dat Heiki "uit zichzelf" opzij ging lijkt me raar, juist voor het manoeuvre zien wen Sint Ron Denis aan de pitmuur op knopjes drukken...vreemd?

Och ja, in het formule 1 weet je maar nooit he

_Makke_

Citaat van: Eric op 21 juli 2008 - 08:01:35
omdat ze geen 2 jaar na mekaar McLaren willen straffen.

Vroeger werd er hier moord en brand geschreeuwd vanwege de teamorders bij Ferrari, nu het bij McLaren gebeurd blijft het relatief stil...
Ik vond dat het vroeger niet kon en daar blijf ik bij...van mij mogen ze McLaren gerust een sanctie geven.
Het feit dat Heiki "uit zichzelf" opzij ging lijkt me raar, juist voor het manoeuvre zien wen Sint Ron Denis aan de pitmuur op knopjes drukken...vreemd?

Och ja, in het formule 1 weet je maar nooit he

Volgens mij zette Heikki zich uit eigen beweging aan de kant, Dennis drukte inderdaad wel op een knopje, maar dat zal hij wel meermaals doen, nietwaar. Moesten het teamorders zijn dan hadden ze die meteen kunnen doorgeven, en geen ronde moeten wachten. Ook hadden ze het dat wat minder opzichtig moeten spelen. Ik denk echt dat Heikki uit eigen beweging aan de kant ging. Voor zover ik al gezien heb dit seizoen hebben de McLarens altijd tegen elkaar kunnen strijden.

dj Peter

Vreemd dat die "move" van de McLarens nog niet eens ter sprake komt in de media. Dit was duidelijk een teamorder of dacht je nu echt dat Heikki uit eigen beweging opzij ging ?
Nu kraait er geen haan over, maar als Ferrari dit deed was het kot te klein remember ? En McLaren geen twee jaar na elkaar straffen is flauwekul: ontneem ze dan gewoon hun punten van de race en klaar is kees.  Verder vond ik het een puike prestatie van Lewis, het hele weekend trouwerns. 

sloggerke

Dit was echt de LAATSTE keer dat ik mijn geld op die Kovalainen zet.

En ok, teamorders mag niet... maar je kan bezwaarlijk verlangen dat Hamilton achter Kovalainen tijd gaat verspillen.
Hij was stukken sneller en hem zowiezo gepasseerd.
Tussen teammaats zorg je dat het passeren iets veiliger verloopt. Dat is alles.
Er zal zeker geen sanctie volgen.

leproffesseur

Ik heb veel begrip voor de beslissing van mclaren en je kan het niet vergelijkken met een situatie waar kovalaiinnen
nog kans maakte op de overwinning of het kampioenschap maar toch vind ik dat de fia wat duidelijker een standpunt moet geven wat wel of niet kan.Dat er teamorders waren is zeker .Ofwel op voorhand afgesproken
binnen het team of tijdens de race toen we dennis op een knopje zagen duwen en contact met heiki maken.
Het doet niks aan lewis overwinning maar het zou eigenlijk niet mogen.

meatball

Citaat van: _Makke_ op 21 juli 2008 - 09:33:08
Citaat van: Eric op 21 juli 2008 - 08:01:35
omdat ze geen 2 jaar na mekaar McLaren willen straffen.

Vroeger werd er hier moord en brand geschreeuwd vanwege de teamorders bij Ferrari, nu het bij McLaren gebeurd blijft het relatief stil...
Ik vond dat het vroeger niet kon en daar blijf ik bij...van mij mogen ze McLaren gerust een sanctie geven.
Het feit dat Heiki "uit zichzelf" opzij ging lijkt me raar, juist voor het manoeuvre zien wen Sint Ron Denis aan de pitmuur op knopjes drukken...vreemd?

Och ja, in het formule 1 weet je maar nooit he

Volgens mij zette Heikki zich uit eigen beweging aan de kant, Dennis drukte inderdaad wel op een knopje, maar dat zal hij wel meermaals doen, nietwaar. Moesten het teamorders zijn dan hadden ze die meteen kunnen doorgeven, en geen ronde moeten wachten. Ook hadden ze het dat wat minder opzichtig moeten spelen. Ik denk echt dat Heikki uit eigen beweging aan de kant ging. Voor zover ik al gezien heb dit seizoen hebben de McLarens altijd tegen elkaar kunnen strijden.
;D ;D ;D
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

McLaren_über_alles

Citaat van: leproffesseur op 21 juli 2008 - 11:16:02
Ik heb veel begrip voor de beslissing van mclaren en je kan het niet vergelijkken met een situatie waar kovalaiinnen
nog kans maakte op de overwinning of het kampioenschap maar toch vind ik dat de fia wat duidelijker een standpunt moet geven wat wel of niet kan.Dat er teamorders waren is zeker .Ofwel op voorhand afgesproken
binnen het team of tijdens de race toen we dennis op een knopje zagen duwen en contact met heiki maken.
Het doet niks aan lewis overwinning maar het zou eigenlijk niet mogen.


Zoals ik al zei, zo'n dingen gebeuren zeer vaak in de F1, maar dan vooral door de mindere teams. Als je teamgenoot pakken sneller is dan je en een goede kans maakt op de overwinning, terwijl je zelf maar rijdt te klooien op de vijfde plaats, dan zie ik echt geen reden waarom HK z'n teamgenoot en z'n team in het algemeen rondenlang moet ophouden voor niks. Dat is gewoon denken aan het teambelang, en is eigenlijk totaal iets anders dan twee teamgenoten die evensnel zijn, maar de ene het order krijgt van het team langs de kant te moeten gaan voor de andere...

Of dit order van het team komt? Dit KAN het geval zijn, maar heb zo het gevoel dat HK zelf ook over voldoende verstand beschikt om die situatie in te schatten...

Maar erger vind ik eigenlijk dat HK mét een betere pitstopstrategie (werd wel op het juiste moment binnen geroepen) er weer in slaagt met zo'n snelle wagen maar vijfde te finishen... Zeker als je ziet dat Lewis meer dan een seconde sneller was.
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Ferrari 2010

Citaat van: janke op 20 juli 2008 - 19:55:14
Trouwens wat vinden jullie dan van "the move" van Vettel en Alonso bij het uitrijden van de pits??
Fout van de lollypopman van STR, die had Vettel nooit mogen laten gaan, dit was een gevaarlijke situatie.

Overigens, al die hier zegt dat het duidelijk teamorders waren bij de Macs, bewijs dat eens? Het niet kunnen bewijzen wil niet zeggen dat ze er niet waren, het kan bijvoorbeeld op voorhand afgesproken zijn dat als Dennis het een of ander zegt, dat Heiki hem dan voorbij laat. Niet dat het dan mag, maar je kan moeilijk gaan straffen zonder bewijs. Heiki moet gewoon zegggen dat hij het uit eigen beweging deed en het zaakje is afgelopen. De FIA kan waarschijnlijk niets bewijzen, dan kan je de regels ook niet laten naleven, want er is niets fouts gedaan. Heiki heeft gewoon zen punt waarbij hij de bocht moest aansnijden gemist, thats it ...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

sloggerke

Eén ding begreep ik wel niet aan deze race:
Tijdens de safety-car mochten de rijders zich "ontdubbelen".
Jenson Button (die met zijn team verkoos niet te pitten) maakte hier geen gebruik van, en bleef gewoon tweede achter de safety-car rijden.
Na de safety-car werd hij dus ingehaald door heel wat mensen.
Iemand daar een verklaring voor?

Ferrari 2010

Absoluut niet, ik begrijp dat niet. Geloofde Honda niet dat hij gedubbeld was? :-\ Ik zou het niet weten, zou wel heel dom zijn van Honda. Zo was hij in ieder geval ineens de enige gedubbelde, en dan nog wel door iedereen gedubbeld, logisch dat hij het kon vergeten ...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

robbert

Citaat van: McLaren_über_alles op 20 juli 2008 - 18:08:34
Citaat van: robbert op 20 juli 2008 - 17:18:05
ja amai ingehaald, maar eerst door hulp van mclaren, gewoon kovalainen aan de kant laten gaan. Zo makkelijk kan iedereen winnen hoor

Zou nogal absurd zijn hé, dat je volop met je eigen teammaat die veel kans op de overwinning maakt en pakken sneller is dan je gaat beginnen vechten en rondenlang gaat ophouden... Dergelijke manoeuvres komen trouwens zeer vaak voor in de F1.

Dan zouden ze beter teamorders weer toelaten hé, want in ieder team is er dan een rijder die beter is dan zijn teammaat hé. Waarom zaten ze dan zo te janken tegen Ferrari toen Barrichello schumacher voorbij moest laten? Schumacher was toen ook sneller hé

Ferrari 2010

Hahaha, Schumacher was die race niet zo veel sneller als Barichello hé. neem nu die GP in Oostenrijk (als ik me niet vergis), Schumacher had nog niet in de buurt gekomen als Rubens niet had gewacht. Dit was anders, Lewis was véél sneller, en kon nog voor de overwinning gaan. Bovendien hong Heiki iet eerste, als dat wel as geweest, had het een ander geval geweest. Waarom werk je anders in godsnaam nog in teams?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

robbert

awel dan blijf ik erbij, ze moeten die teamorders weer toelaten, in plaats van zo streng te zijn tegen ferrari

Ferrari 2010

Citaat van: robbert op 21 juli 2008 - 17:47:37
awel dan blijf ik erbij, ze moeten die teamorders weer toelaten, in plaats van zo streng te zijn tegen ferrari
Eerlijk gezegd vind ik niet dat ze bepaald streng zijn voor Ferrari. ik heb overigens sinds de invoering van de regel, nog nooit een veroordeling van Ferrari gezien wegens teamorders.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

sloggerke

Ach die REGEL is in voege getreden nadat Barrichello op zijn REM moest gaan staan om de Duitse KEIZER nog voor te laten....
Voor NIKS anders... Het publiek voelde zich verneukt en zelfs de KIN himself durfde niet te hard lachen op het podium.
Vergelijk dat niet met dit "incidentje" aub.
En inderdaad. Het is niet te controleren.