Persbericht Ho-Pin Tung

Gestart door Martin, 06 juli 2008 - 21:56:03

« vorige - volgende »

Martin

Ho-Pin Tung uitgevallen op nat Silverstone

De Nederlandse Chinese GP2-coureur Ho-Pin Tung is er niet in geslaagd de moeilijke omstandigheden op het Engelse circuit van Silverstone in zijn voordeel te laten uitwerken. In de race op zondag overkwam hem hetzelfde als veel grote helden in het hoofdnummer, de Formule 1: in een fel gevecht met een tegenstander kwam de jonge Chinees iets te hoog op de kerbstones, waardoor hij spinde op de natte baan en de motor van de Trident afsloeg. Einde van de race en weer een ' DNF' achter zijn naam. Zaterdag finishte hij als 18e,  hoewel Ho-Pin er van overtuigd is dat bij een slimmere strategie van het team hij in de punten had kunnen eindigen.

Ho-Pin Tung direct na de wedstrijd:' De kwalificatie leverde niet het beoogde resultaat op, vooral omdat ik de voordelen van de tweede set banden en een betere afstelling niet kon benutten. Er was simpelweg geen vrij ronde meer.' Een twintigste startplek was het magere resultaat. Maar zijn starts zijn inmiddels in de hele paddock fameus. Na de eerste ronde lag hij al 14e. ' Maar mijn banden werkte niet goed en ik verloor veel tijd. Ik vroeg het team me binnen te halen voor nieuwe banden, maar ze lieten me te lang buiten. Dat was een strategische fout. Want toen ik eenmaal nieuwe banden had, was ik meteen 2 seconden per ronde sneller dan daarvoor. Toen had ik wel voldoende snelheid. Maar het was al te laat en kon ik het verloren terrein niet meer goed maken. Het is niet moeilijk voor te stellen wat het resultaat was geweest als ik direct na de zesde ronde nieuwe banden had gekregen.'

In de tweede race, op zondagochtend vlak voor de Formule1-wedstrijd, maakte Ho-Pin Tung weer een van zijn bliksemstarts. Van de 18e plek op de startgrid lag hij na drie ronden al 7e! 'Ik lag vlak achter de rijder op de zesde plaats en op de gladde baan maakte ik een foutje en moest ik door het gras. In de poging om weer aansluiting te krijgen kwam ik iets te ver op de kerbs en de auto spinde op de natte baan. De motor sloeg af en dat was 't,' zegt de Chinese coureur met een zucht. 'Als je niet pusht, wil je nooit, zo is het natuurlijk ook. Nu op naar Hockenheim, want na mijn tweede plek in Monaco verlang ik wel weer eens naar een podium.'

Silverstone, Engeland, 6 juli 2008.


Jasper


Johan

Te weinig talent die jonge...
Zo'n Luciano Burti geval ;)

meatball

Nooit van gehoord vrees ik?Ik ken dan ook enkel maar de f1
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Martin

Een Nederlandse Chinees die ik een keer heb ontmoet bij GPWorld in Breda.
Hij is in Nederland geboren, zijn ouders hebben een Chinees restaurant.
Hele aardige jongen die het, vrees ik, niet gaat redden tot de F1.
GP2 zal het hoogst haalbare zijn voor hem. Misschien testrijder in de F1.




meatball

Citaat van: Martin op 07 juli 2008 - 22:48:40
Een Nederlandse Chinees die ik een keer heb ontmoet bij GPWorld in Breda.
Hij is in Nederland geboren, zijn ouders hebben een Chinees restaurant.
Hele aardige jongen die het, vrees ik, niet gaat redden tot de F1.
GP2 zal het hoogst haalbare zijn voor hem. Misschien testrijder in de F1.




Vandaar jou voorkeur voor de Chinese keuken ;)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Martin

#6
Persbericht HO-PIN TUNG ( HOCKENHEIM )

Een 13e en een 7de plaats vormden het zwaarbevochten resultaat voor Ho-Pin Tung van het GP2- weekend op het circuit van Hockenheim in Duitsland. Zowel de hoofdrace op zaterdag, als de sprintrace op zondag kenden veel gevechten, soms zo hevig dat de auto's elkaar raakten. Ho-Pin Tung werd in de eerste race bij een overmoedige actie van Valsecchi aangereden, waardoor zijn stuurinrichting verbogen werd, wat hem een top tien plaats kostte. Zondag startte de jonge Chinees erg goed vanaf de dertiende plek en zat de snelheid er goed in. Aan de finish resulteerde dit in een fraaie zevende plaats, net buiten de punten.

'Het was een hectisch weekend,' vertelt Ho-Pin na de race op zondag. 'De vrije trainingen gingen redelijk, de kwalificatie was matig en ik moest race 1 op een 17e plek beginnen.' Hij vertelt dat de drieste actie van Valsecchi  zijn besturing ernstig beschadigde en dat hij de rest van de wedstrijd een lastig te sturen Trident had. 'Maar toen het begon te regenen, slaagde ik er toch in om in te lopen op de rest. Maar ook nu was er weer en touché,  nu door een desperate Valerio, die een spin van Ho-Pin tot gevolg had. Ik verloor veel tijd en eindigde als dertiende, terwijl een puntenfinish mogelijk was geweest. In de laatste ronde van de wedstrijd werd ik helaas door de leiders op een ronde gezet, maar blauwe vlaggen moeten gerespecteerd worden, dat zijn de regels.'

Zondag ging het en stuk beter. Met een bliksemstart, inmiddels Ho-Pin Tung's handelsmerk, kon hij deelnemen aan de gevechten op de baan. 'Ik had een goede snelheid, halverwege werden de banden wat minder, maar ik kon druk uitoefenen op Parente, maar net niet genoeg om hem voorbij te gaan. Het werd de zevende plek op de finish, een zwaar bevochten zevende plaats,' verzuchtte Ho-Pin Tung. 'Jammer van de gemiste punten op zaterdag.'

Hockenheim, Duitsland,

20 juli 2008.


gloudiesaurus

En inmiddels is hij teamloos!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

hermanwiegerman


Martin

Jammer, daar kan hij ook geen potten breken. Gedoemd tot mislukken vrees ik. :(

gloudiesaurus

Daar ben ik ook bang voor... hij heeft het niet gemaakt in de GP2. In het Aziatische en Duitse F3 was hij goed op dreef maar die kampioenschappen staan niet heel hoog aangeschreven.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Martin

Citaat van: gloudiesaurus op 16 november 2008 - 21:11:01
Daar ben ik ook bang voor... hij heeft het niet gemaakt in de GP2. In het Aziatische en Duitse F3 was hij goed op dreef maar die kampioenschappen staan niet heel hoog aangeschreven.

Het Duitse F3 kampioenschap staat volgens mij wel degelijk hoog aangeschreven.

gloudiesaurus

Citaat van: Martin op 16 november 2008 - 22:13:09
Citaat van: gloudiesaurus op 16 november 2008 - 21:11:01
Daar ben ik ook bang voor... hij heeft het niet gemaakt in de GP2. In het Aziatische en Duitse F3 was hij goed op dreef maar die kampioenschappen staan niet heel hoog aangeschreven.

Het Duitse F3 kampioenschap staat volgens mij wel degelijk hoog aangeschreven.

Dat vind ik dus heel erg meevallen, vroeger was dit misschien wel zo. Vervisch won dit jaar in Duitsland maar kon het seizoen niet eens afmaken bij gebrek aan sponsoren, dat zegt heel veel lijkt mij! EuroF3 staat hoog aangeschreven, niet Duits F3 ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

#13
De Duitse F3 ligt al jaren op zijn gat. En ik verwonder mij nog steeds dat er voor een matig coureurtje een apart topic werd geopend. Of het nou een Hollander is of een Chinees. Mijn mening.

Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Het is gewoon een Hollander... alleen probeert hij via zijn Chinese achtergrond sponsorgeld los te krijgen. Wat dus niet gelukt is...

GPPits.net: als Formule 1 een passie is