Coulthard stopt met racen, Webber langer bij Red Bull

Gestart door Martin, 03 juli 2008 - 18:52:36

« vorige - volgende »

Wat is jou mening hierover?

Van mij mag hij doorgaan...
3 (15.8%)
Precies op het juiste moment...
14 (73.7%)
Dat had hij al veel eerder moeten doen...
2 (10.5%)

Totaal aantal stemmen: 16

supersteven

een heel grote coureur.

spijtig dat hij eerst niet mocht winnen en toen hij ervoor mocht gaan zijn teamgenoot Mika Hakkinnen van de baan ramde.

maar toch zullen we hem missen al was het om het vingertje
let the sunshine shine in your heart

Martin

Citaat van: bogief1 op 05 juli 2008 - 11:21:22
Als je DC z'n loopbaan bekijkt is hij een talentvolle coureur geweest. Vooral toen hij begon bij Williams zag je dat hij talentvol was.
Z'n loyaliteit voor de teams is bewonderswaardig, maar tevens ook z'n doodsteek om ooit WK te worden. Hij kon veel meer races gewonnen hebben, indien hij meer voor zichzelf reed en misschien zat er toen wel meer kans in om die titel te nemen.
Ondanks dit verdient DC een plaatsje bij de grotere personen van de F1.

Ik schaar hem ook bij bij de top 10 - 20 beste rijders allertijden. Een plaats is natuurlijk niet aan te geven maar hij is/was gewoon goed.
Ik had een vriendin in Belgie, Arendonk, en die had een soort van DC museum thuis. Tot zijn originele helm toe. Ze was helemaal weg van hem.

leproffesseur

Top 30 kan ik nog aannemen maar top 20.... ::) ::) ::) :o
Hij is nooit echt in gevecht geweest voor de titel en tijdens zijn carriere minstens
5 seizoennen verslagen geweest door zijn teamgenoot (94,95,98,99,2000 ...)
Met cijfers zeg je lang niet alles.Na zijn debuutjaar in 94 dacht ik dat hij wereldkampioen
zou worden maar het zat er niet in ;)

Tim C

Ik wil toch even onderlijnen dat hij in 98, 99 en 2000 geen kampioen mocht worden ;)

scho0634

Opvallend dat een aantal hem hier in de top 20 aller tijden scharen. Ik heb het toch altijd een subtopper gevonden. Niet meer dan dat. Niets beter dan Trulli of Panis of Irvine, om er maar een paar te noemen. Heeft nooit een rol van betekenis gespeeld in een WK, en heeft toch een aantal merkwaardige fouten op zijn naam staan. Was nooit in één seizoen op alle banen een factor van belang. Een goede coureur maar ver, heel ver, verwijderd van de top. Dat vind ik althans.

Wizard

Citaat van: Tim op 04 juli 2008 - 08:24:41
Citaat van: leproffesseur op 03 juli 2008 - 22:23:58
Toch een heel mooi palmares voor iemand die nooit in strijd geweest is voor de titel.
2001?

Ook in 2001 heeft hij geen kans gehad op de titel. Ja, een theoretische kans....

Jasper

Citaat van: Tim op 06 juli 2008 - 01:42:51
Ik wil toch even onderlijnen dat hij in 98, 99 en 2000 geen kampioen mocht worden ;)

Oké, effe het verschil in punten tussen hem en Hakkinen meegeven:

1998: 44 punten
1999: 28 punten
2000: 17 punten (en voor alle duidelijkheid: 35 punten achter Schumacher)

Dat is niet meer "niet mogen", dat is "niet kunnen".

Folkert

Citaat van: Jasper op 06 juli 2008 - 16:22:01
Citaat van: Tim op 06 juli 2008 - 01:42:51
Ik wil toch even onderlijnen dat hij in 98, 99 en 2000 geen kampioen mocht worden ;)

Oké, effe het verschil in punten tussen hem en Hakkinen meegeven:

1998: 44 punten
1999: 28 punten
2000: 17 punten (en voor alle duidelijkheid: 35 punten achter Schumacher)

Dat is niet meer "niet mogen", dat is "niet kunnen".
Dat idee had ik ook. Eerste 1 of 2 jaren was het misschien nog wel niet mogen, maar daarna was het echt niet meer kunnen.
Maar ik schat hem ook wel bij de top 20 rijders allertijden, maar hij is zeker weten wel beter dan Rubens, Trulli, Panis of Irvine.
Trotse vader van Rosalie(L)

Tim C

Sinds die keer dat hij opzij moest tijdens de eerste GP van het seizoen om z'n vriendje te laten winnen kan je moeilijk beweren dat hij mocht winnen ;)

Jasper

Citaat van: Tim op 06 juli 2008 - 16:25:58
Sinds die keer dat hij opzij moest tijdens de eerste GP van het seizoen om z'n vriendje te laten winnen kan je moeilijk beweren dat hij mocht winnen ;)

De afspraak was: wie als eerste de eerste bocht uitkomt, mag de race winnen... Klinkt nu belachelijk maar als je dat voor de race hebt afgesproken, tja...

Folkert

Citaat van: Jasper op 06 juli 2008 - 16:30:27
Citaat van: Tim op 06 juli 2008 - 16:25:58
Sinds die keer dat hij opzij moest tijdens de eerste GP van het seizoen om z'n vriendje te laten winnen kan je moeilijk beweren dat hij mocht winnen ;)

De afspraak was: wie als eerste de eerste bocht uitkomt, mag de race winnen... Klinkt nu belachelijk maar als je dat voor de race hebt afgesproken, tja...
Inderdaad, Hakkinen verloor onnodig tijd bij zijn in en uit rijden om dat het team niet klaar stond
Trotse vader van Rosalie(L)

Tim C


scho0634

Citaat van: Burorri op 06 juli 2008 - 16:25:51
Citaat van: Jasper op 06 juli 2008 - 16:22:01
Citaat van: Tim op 06 juli 2008 - 01:42:51
Ik wil toch even onderlijnen dat hij in 98, 99 en 2000 geen kampioen mocht worden ;)

Oké, effe het verschil in punten tussen hem en Hakkinen meegeven:

1998: 44 punten
1999: 28 punten
2000: 17 punten (en voor alle duidelijkheid: 35 punten achter Schumacher)

Dat is niet meer "niet mogen", dat is "niet kunnen".
Dat idee had ik ook. Eerste 1 of 2 jaren was het misschien nog wel niet mogen, maar daarna was het echt niet meer kunnen.
Maar ik schat hem ook wel bij de top 20 rijders allertijden, maar hij is zeker weten wel beter dan Rubens, Trulli, Panis of Irvine.
Hou toch op zeg, bij lange na geen top 20. Er zijn al iets vna 25 of 30 wereldkampioen in de geschiedenis die stuk voor stuk boven hem horen te staan. Top 20 zeg, allemachtig. Gewoon een goede rijder. Niets meer, niets minder.

Folkert

Citaat van: 0634 op 06 juli 2008 - 16:46:17
Citaat van: Burorri op 06 juli 2008 - 16:25:51
Citaat van: Jasper op 06 juli 2008 - 16:22:01
Citaat van: Tim op 06 juli 2008 - 01:42:51
Ik wil toch even onderlijnen dat hij in 98, 99 en 2000 geen kampioen mocht worden ;)

Oké, effe het verschil in punten tussen hem en Hakkinen meegeven:

1998: 44 punten
1999: 28 punten
2000: 17 punten (en voor alle duidelijkheid: 35 punten achter Schumacher)

Dat is niet meer "niet mogen", dat is "niet kunnen".
Dat idee had ik ook. Eerste 1 of 2 jaren was het misschien nog wel niet mogen, maar daarna was het echt niet meer kunnen.
Maar ik schat hem ook wel bij de top 20 rijders allertijden, maar hij is zeker weten wel beter dan Rubens, Trulli, Panis of Irvine.
Hou toch op zeg, bij lange na geen top 20. Er zijn al iets vna 25 of 30 wereldkampioen in de geschiedenis die stuk voor stuk boven hem horen te staan. Top 20 zeg, allemachtig. Gewoon een goede rijder. Niets meer, niets minder.
Anders reageer je ff niet zo gepikeerd. Een WK-titel wilt nog niet alles zeggen over een prestaties van een coureur. Misschien top 20 inderdaad niet, maar misschien top 30 denk ik dan.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Gepikeerd? Mijn broek zakt er vanaf, ja. Zet Button, Trulli, Bourdais of Vettel in de auto's waar DC in heeft mogen rijden en ze zouden hetzelfde hebben gepresteerd. Niet bijzonders heeft de man gepresteerd ondanks dat hij een tijdlang in (1 van) de beste auto's heeft rondgereden. We gaan toch zeker ook niet Barrichello bij de top 20 aller tijden plaatsen? Of Eddie Irvine?

Het is nogal wat: top 20 aller tijden. Den ben je echt wel een hele grote, en dat is DC niet.