Silly season

Gestart door Johan, 03 juli 2008 - 07:57:34

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: McChouffe op 03 september 2008 - 12:17:22
Citaat van: Wizard op 20 augustus 2008 - 06:40:26
Ik begrijp je punt, alleen vergeet je één ding, het is een individueel kampioenschap.

In theorie is het een individueel kampioenschap. In theorie strijden de piloten voor de rijderstitel en de teams voor de constructeurstitel. Echter, in praktijk telt zowel voor de piloten als voor de teams (en voor de grote meute) quasi enkel de rijderstitel.
Ik denk dat autoconstructeurs toch meer belang hechten aan de constructeurstitel dan jij doet uitschijnen. Het is vooral de constructeurstittel waarmee ze op hun etalages kunnen pronken.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

_Makke_

Citaat van: Ferrari 2008 op 03 september 2008 - 13:31:31
Citaat van: McChouffe op 03 september 2008 - 12:17:22
Citaat van: Wizard op 20 augustus 2008 - 06:40:26
Ik begrijp je punt, alleen vergeet je één ding, het is een individueel kampioenschap.

In theorie is het een individueel kampioenschap. In theorie strijden de piloten voor de rijderstitel en de teams voor de constructeurstitel. Echter, in praktijk telt zowel voor de piloten als voor de teams (en voor de grote meute) quasi enkel de rijderstitel.
Ik denk dat autoconstructeurs toch meer belang hechten aan de constructeurstitel dan jij doet uitschijnen. Het is vooral de constructeurstittel waarmee ze op hun etalages kunnen pronken.

Inderdaad, de teams zullen daar best wel veel belang aan hechten. Voor de piloten en voor het publiek is natuurlijk vooral de rijderstitel belangrijk.

leproffesseur

Als constructeur zou ik toch liever de titel bij de constructeurs winnen.
Dan kan je zeggen dat je de beste wagen had.

McChouffe

Citaat van: Ferrari 2008 op 03 september 2008 - 13:31:31
Citaat van: McChouffe op 03 september 2008 - 12:17:22
Citaat van: Wizard op 20 augustus 2008 - 06:40:26
Ik begrijp je punt, alleen vergeet je één ding, het is een individueel kampioenschap.

In theorie is het een individueel kampioenschap. In theorie strijden de piloten voor de rijderstitel en de teams voor de constructeurstitel. Echter, in praktijk telt zowel voor de piloten als voor de teams (en voor de grote meute) quasi enkel de rijderstitel.
Ik denk dat autoconstructeurs toch meer belang hechten aan de constructeurstitel dan jij doet uitschijnen. Het is vooral de constructeurstittel waarmee ze op hun etalages kunnen pronken.

Het is vooral de rijderstitel die de aandacht van de media krijgt en het is vooral de rijderstitel die in het geheugen van de mensen blijft zitten.
Neem nu 1999. Ik ben ervan overtuigd dat de meesten het zullen associëren met Mika Hakkinen, hij werd voor de 2e maal wereldkampioen. Weinig mensen zullen eerst aan Ferrari denken, dat het WK voor constructeurs won.
Ik zeg niet dat teams geen belang zullen hechten aan het wk voor constructeurs. Het belang is alleen heel wat minder dan WK worden bij de piloten.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Jasper

Als teamfan zit ik toch meer te wachten op de constructeurstitel voor McLaren dan op de rijderstitel voor Hamilton. Al mag beide natuurlijk ook. :P

Tim C

Heb je een comfortabele stoel? ;D

leproffesseur

Er zijn niet veel f1 piloten die kampioen werden zonder de beste bolide dus
mag het constructeurskampioenschap meer gewaardeerd worden vind ik.

scho0634

Maar iedereen kijkt eerst naar de rijderstitel. De constructeurstitel is leuk voor de teams. De rijders vinden het weinig boeiend, lijkt mij.

leproffesseur

Blijft wel raar aangezien f1 de klasse is waar het meest geinvesteerd wordt op ontwikkeling van de bolides.

Ferrari 2010

Citaat van: leproffesseur op 04 september 2008 - 15:27:57
Blijft wel raar aangezien f1 de klasse is waar het meest geinvesteerd wordt op ontwikkeling van de bolides.
Een coureur ontwikkelen zou nogal moeilijk zijn hé ;) Veel sneller zouden ze er immers niet van worden :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

zeph

Citaat van: Ferrari 2008 op 04 september 2008 - 15:51:20
Citaat van: leproffesseur op 04 september 2008 - 15:27:57
Blijft wel raar aangezien f1 de klasse is waar het meest geinvesteerd wordt op ontwikkeling van de bolides.
Een coureur ontwikkelen zou nogal moeilijk zijn hé ;) Veel sneller zouden ze er immers niet van worden :)

Ik denk dat u dat onderschat. Volgens mij is Hamilton o.a. zo succesvol, omdat hij vrijwel letterlijk gekweekt is. Met voeding, conditietraining, tijd in de simulator etc. Als hij na een race uit de auto stapt zweet hij nauwelijks. Dat was vroeger wel anders. 

Ferrari 2010

Citaat van: zeph op 07 september 2008 - 17:08:51
Citaat van: Ferrari 2008 op 04 september 2008 - 15:51:20
Citaat van: leproffesseur op 04 september 2008 - 15:27:57
Blijft wel raar aangezien f1 de klasse is waar het meest geinvesteerd wordt op ontwikkeling van de bolides.
Een coureur ontwikkelen zou nogal moeilijk zijn hé ;) Veel sneller zouden ze er immers niet van worden :)

Ik denk dat u dat onderschat. Volgens mij is Hamilton o.a. zo succesvol, omdat hij vrijwel letterlijk gekweekt is. Met voeding, conditietraining, tijd in de simulator etc. Als hij na een race uit de auto stapt zweet hij nauwelijks. Dat was vroeger wel anders. 
Op dat vlak wel, ze werken veel aan hun conditie enzo, maar eens in de F1 is er niet veel gekweekte evolutie meer. Een topcoureur evolueert vanzelf nog tot hij op zen top komt, maar ik denk niet dat anderen daar veel bij kunnen helpen. Enkel een rijder zelf kan dat verschil gaan maken, in de F1 kom je toch enkel als je top bent, veel beter dan dat kun je niet meer gaan worden, en ze zullen F1-rijders niet echt meer moeten gaan uitleggen hoe ze moeten racen. Op conditioneel vlak etc wordt er inderdaad wel getraind en geëvolueerd, maar niet naar de manier van rijden toe, dacht ik.

Overigens, je mag je zeggen ipv u hoor, is ietsje minder stijf en vriendschappelijker :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

zeph


Folkert

Alonso gaat denk ik toch naar Honda verhuizen.
Massa blijft net als Kimi bij Ferrari en Heikki gaat denk ik bij mclaren blijven.



Verder zou ik Bruna Senna wel in de F1 willen zien, maar andere kant ook weer niet. te vroeg denk ik.

En ondanks zijn 2de plek, moet Heidfeld toch gaan vrezen denk ik. Dit was pure strategische keuze en had weinig met zijn kwalitieiten als coureur te maken.

Rubens zien we denk ik ook neit meer terug.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Ik las vandaag dat er geruchten gaan, dat Alonso voor 3 jaar naar BMW gaan. Omdat het om geruchten gaat, wil ik niet groot erover uitpakken.

@Burorri; zie je Alonso echt naar het kwakkelend Honda gaan??