Toro Rosso ook in 2009

Gestart door Martin, 02 juli 2008 - 19:25:56

« vorige - volgende »

Martin

De Telegraaf van vandaag.

De toekomst van Toro Rosso is in elk geval tot eind 2009 verzekerd.
Dat zei teambaas Franz Tost na een gesprek met de schatrijke eigenaar Dietrich Mateschitz, die ook 'moederteam' Red Bull bezit.
Laatst genoemde kondigde eerder aan Toro Rosso te willen verkopen. En dat is hij nog steeds van plan.
Maar hij kan geen koper vinden. Nu 2010 maar afwachten....

Tim C

Slow news day voor sommige kranten blijkbaar...

Dat was namelijk al bekend sinds het team te koop staat...

Martin

Tost en Mateschitz hebben vandaag een gesprek waar het behoudt werd beklonken.
Het was nog lang niet zeker of de finciele steun ook in 2009 zou doorgaan.

Tim C

Als je het team laat wegzakken krijg je er helemaal geen geld meer voor. ;)

Mateschitz is niet achterlijk ;)

Martin

Tja, daar heb je gelijk in. Maar misschien was het team verkopen voor minder dan de vraagprijs een optie.
Een heel jaar een team runnen kost ook een lieve duit.

Johan

Dat klopt, maar wat wordt er wel niet aan verdiend door Red Bull? Ze verkopen immers wereldwijd!
Zowieso lijkt het me leuk als het een privé team wordt. Dat is misschien wel even ploeteren, want klantenchassis zijn in 2010 al verboden.

scho0634

Prive team? Zijn die nog levensvatbaar, dan?

meatball

Citaat van: 0634 op 03 juli 2008 - 18:01:09
Prive team? Zijn die nog levensvatbaar, dan?
Als je geld genoeg wil besteden is elk team levensvatbaar,een merkteam blijft immers ook geen geld storten als de resultaten uitblijven.
Ik ben er zeker van dat daar nu bij Honda en in iets mindere mate bij Toyota zwaar over nagedacht wordt
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Jasper

Op een enkele gekke Indiër na wilt er toch niemand nog zijn eigen geld in een F1-team steken...

scho0634

Citaat van: meatball op 03 juli 2008 - 19:01:34
Citaat van: 0634 op 03 juli 2008 - 18:01:09
Prive team? Zijn die nog levensvatbaar, dan?
Als je geld genoeg wil besteden is elk team levensvatbaar,een merkteam blijft immers ook geen geld storten als de resultaten uitblijven.
Ik ben er zeker van dat daar nu bij Honda en in iets mindere mate bij Toyota zwaar over nagedacht wordt
Verschil is alleen dat een fabrikant ook buiten de baan belang heeft bij een goed draaiend F1 team. Een hobbyist niet.


Johan

Citaat van: 0634 op 06 juli 2008 - 09:09:28
Een hobbyist niet.

Waar haal je die onzin vandaan? Denk je dat Frank Williams er niets aan verdient dan? Maak me gek!

scho0634

#11
Citaat van: Johan op 06 juli 2008 - 10:22:57
Citaat van: 0634 op 06 juli 2008 - 09:09:28
Een hobbyist niet.

Waar haal je die onzin vandaan? Denk je dat Frank Williams er niets aan verdient dan? Maak me gek!
Ik zei belang. Ik had het niet over geld. Als je geld wil verdienen zijn daar aanmerkelijk betere manieren voor dan een F1 team beginnen.

Maar ik doelde op de commerciele en technische voordelen die grote constructeurs kunnen halen uit de F1. Ik was misschien niet duidelijk.

Folkert

Meer Prive teams zou welcome zijn. Ik mis de tijden van Jordan, Sauber, Williams, Minardi. Ok Williams rijd gelukkig nog en Peter Sauber is best nauw betrokken met BMW, maar toch. Vroeger was het minder zakelijk.
Trotse vader van Rosalie(L)