GP van Groot-Brittannië

Gestart door Supermariobros, 28 juni 2008 - 09:52:36

« vorige - volgende »

meatball

Citaat van: Burorri op 13 juli 2008 - 12:23:03
Citaat van: 0634 op 13 juli 2008 - 09:13:25
Citaat van: TimoGlockfan op 12 juli 2008 - 23:28:58
Die Vettel lijkt toch meer en meer op zo'n eeuwig talent. De zoveelste in een rij, hij finsiht nauwelijks een kwart van z'n races.
Sorry, maar hij maakt op mij meer indruk dan jouw naamgever. Al moet ik erbij zeggen dat ik van Vettel ook nog niet overtuigt ben...
ik weet nog niet waar ik Vettel moet plaatsen. Ene keer is hij goed andere keer valt hij mij tegen. Ik weet nog niet.
Ik had voor het seizoen gedacht dat hij zijn ploegmaat zou kwijtrijden,toch een vereiste bij een toptalent,en het gebeurd niet.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Ferrari 2010

Citaat van: meatball op 13 juli 2008 - 19:50:38
Citaat van: Burorri op 13 juli 2008 - 12:23:03
Citaat van: 0634 op 13 juli 2008 - 09:13:25
Citaat van: TimoGlockfan op 12 juli 2008 - 23:28:58
Die Vettel lijkt toch meer en meer op zo'n eeuwig talent. De zoveelste in een rij, hij finsiht nauwelijks een kwart van z'n races.
Sorry, maar hij maakt op mij meer indruk dan jouw naamgever. Al moet ik erbij zeggen dat ik van Vettel ook nog niet overtuigt ben...
ik weet nog niet waar ik Vettel moet plaatsen. Ene keer is hij goed andere keer valt hij mij tegen. Ik weet nog niet.
Ik had voor het seizoen gedacht dat hij zijn ploegmaat zou kwijtrijden,toch een vereiste bij een toptalent,en het gebeurd niet.
Een vereiste, mja, hangt er vanaf hoe goed je teamgenoot is, niet?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

meatball

Citaat van: Ferrari 2008 op 14 juli 2008 - 12:50:17
Citaat van: meatball op 13 juli 2008 - 19:50:38
Citaat van: Burorri op 13 juli 2008 - 12:23:03
Citaat van: 0634 op 13 juli 2008 - 09:13:25
Citaat van: TimoGlockfan op 12 juli 2008 - 23:28:58
Die Vettel lijkt toch meer en meer op zo'n eeuwig talent. De zoveelste in een rij, hij finsiht nauwelijks een kwart van z'n races.
Sorry, maar hij maakt op mij meer indruk dan jouw naamgever. Al moet ik erbij zeggen dat ik van Vettel ook nog niet overtuigt ben...
ik weet nog niet waar ik Vettel moet plaatsen. Ene keer is hij goed andere keer valt hij mij tegen. Ik weet nog niet.
Ik had voor het seizoen gedacht dat hij zijn ploegmaat zou kwijtrijden,toch een vereiste bij een toptalent,en het gebeurd niet.
Een vereiste, mja, hangt er vanaf hoe goed je teamgenoot is, niet?
Zie jij in Bourdais een topper dan ?
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

Dat is ie niet.

Maar Vettel laat zien een goede rijder te zijn. Alleen nog niet constant. Zoals gezegd; ik had hem verder verwacht, maar het is een goede rijder.

Ferrari 2010

Citaat van: meatball op 14 juli 2008 - 19:45:25
Citaat van: Ferrari 2008 op 14 juli 2008 - 12:50:17
Citaat van: meatball op 13 juli 2008 - 19:50:38
Citaat van: Burorri op 13 juli 2008 - 12:23:03
Citaat van: 0634 op 13 juli 2008 - 09:13:25
Citaat van: TimoGlockfan op 12 juli 2008 - 23:28:58
Die Vettel lijkt toch meer en meer op zo'n eeuwig talent. De zoveelste in een rij, hij finsiht nauwelijks een kwart van z'n races.
Sorry, maar hij maakt op mij meer indruk dan jouw naamgever. Al moet ik erbij zeggen dat ik van Vettel ook nog niet overtuigt ben...
ik weet nog niet waar ik Vettel moet plaatsen. Ene keer is hij goed andere keer valt hij mij tegen. Ik weet nog niet.
Ik had voor het seizoen gedacht dat hij zijn ploegmaat zou kwijtrijden,toch een vereiste bij een toptalent,en het gebeurd niet.
Een vereiste, mja, hangt er vanaf hoe goed je teamgenoot is, niet?
Zie jij in Bourdais een topper dan ?
Dat is de vraag hé, hoe goed is Bourdais? Hij is een topper, dat heeft hij wel bewezen, of hij dat in de F1 is, dat kan je moeilijk zeggen vind ik. Ze halen geen stunts uit met die STR, maar slecht rijden ze er ook niet mee. Het probleem is dat geen van beiden (Vettel en Bourdais) al eens een deftige periode naast een andere rijder heeft gereden. Er is dus niks om te vergelijken. Misschien zijn ze beide bangelijk goed, voor hetzelfde geld zijn ze beide rotslecht en is die STR bangelijk goed. Ik weet dus maar 1 ding, wat ze ook zijn, ze zijn het allebei...
Ik durf me er eerlijk gezegd niet uitspreken over hen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

TimoGlockfan

Ik vind Bourdais een betere indruk geven, ik kan niet zeggen waarom maar hij lijkt mij het verder te gaan schoppen dan Vettel.
Timo's nieuwe helm.

Jasper

Citaat van: 0634 op 07 juli 2008 - 19:56:36
Citaat van: leproffesseur op 07 juli 2008 - 18:51:37
Misschien nog vermelden dat Hamilton geholpen werd door een goede bandenkeuze van zijn team..
Is dat zo?

Ik denk dat een rijder daar zelf wel wat over te zeggen heeft.

Maar misschien dat iemand daar meer over weet?

Ik weet niet of dit vijgen na Pasen zijn, maar ik reageer toch: op een opdrogende baan is het niet slecht om met gebruikte intermediates te rijden. Hoe droger de baan wordt, hoe meer de banden veranderen in slicks, wat dus mooi meegenomen is. En het is een bonus dat je je banden niet meer gedurende een paar ronden moet opwarmen als je uit de pits komt.

Het nadeel is natuurlijk dat de banden versleten zijn en dus minder diepe groeven hebben om het water af te voeren. Op een opdrogende baan heb je die niet nodig, maar even na de pitstops van Ferrari begon het weer te gieten. Op zo'n moment heb je banden met diepe groeven nodig.

De keuze van Ferrari om de banden niet te vervangen is dus volgens mij een fout van het team (weerman) en niet van de rijders. Het zou namelijk ook té toevallig zijn dat juist de beide Ferrari-rijders kiezen om geen banden te vervangen, en al de rest wel.

Jasper

Citaat van: Tim op 09 juli 2008 - 21:40:25
Citaat van: leproffesseur op 09 juli 2008 - 20:54:06
Dit soort van agressie vind ik oliedom en totaal overbodig.Er zijn andere manieren om je ongenoegen kenbaar te maken.Het was onvolwassen en ik vraag me af waar hij het recht haalt om zoiets te doen.
Als rijder ben ik al jaren grote fan van kimmi maar als mens ...lijkt hij verre van boeiend.
p;S laat ons de zaak niet dramatiseren en niet overdrijven maar is wel een verschil tussen iemand een duwtje geven en omverduwen.En dat was erover.
Fascinerend! Je bouwt je punt op en breekt het in dezelfde post weer af. Mooi!

Ik denk eerder dat jij verkeerd gelezen hebt. :P Hij zegt toch gewoon dat Kimi te agressief was en dat er een verschil is tussen "een duwtje geven" (dixit Alan Blues 3 posts daarboven) en "iemand omverduwen"...

scho0634

Citaat van: Jasper op 15 juli 2008 - 19:01:43

De keuze van Ferrari om de banden niet te vervangen is dus volgens mij een fout van het team (weerman) en niet van de rijders. Het zou namelijk ook té toevallig zijn dat juist de beide Ferrari-rijders kiezen om geen banden te vervangen, en al de rest wel.
Alonso ook niet. ;)

leproffesseur

Dan stel ik me de vraag of bij andere regenraces in het verleden de rijder of het team de knoop doorgehakt heeft?
IN 93 won senna door een perfecte bandenkeuze(en ook wagenbeheersing)onder wissellende weersomstandigheden.Achteraf was iedereen terecht lovend over zijn strategie maar hij zal dat wel niet alleen beslist hebben zeker?

Jasper

Het lijkt mij altijd een beslissing van rijder en team samen. Het punt dat ik wilde maken is: als de pitmuur van Ferrari tegen de rijders zegt dat het niet meer gaat regenen en dat de baan dus opdroogt, dan beslissen de rijders op basis daarvan dat ze geen nieuwe banden willen. Dat is dan een goede beslissing van de rijders, maar een fout van de pitmuur.

Folkert

Citaat van: Jasper op 15 juli 2008 - 23:53:43
Het lijkt mij altijd een beslissing van rijder en team samen. Het punt dat ik wilde maken is: als de pitmuur van Ferrari tegen de rijders zegt dat het niet meer gaat regenen en dat de baan dus opdroogt, dan beslissen de rijders op basis daarvan dat ze geen nieuwe banden willen. Dat is dan een goede beslissing van de rijders, maar een fout van de pitmuur.
In andere woorden: de rijder beslist dus. Het team zegt wat het weer gaat worden.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Het team zegt sowieso wat voor weer het gaat worden. Wie er dan beslist, weet ik niet en zal waarschijnlijk bij elk team en elke rijder anders zijn.

Folkert

Ja ok ikweet het ook niet 100%, maar het lijkt mij wel het logischte. De coureur weet de status van de baan en zijn eigen kunnen.
Team zal de technische kant wel weten hoe de auto op die banden bij dit weer zal gedragen, maar dan nog is het denk ik aan de coureur. Iig als we er van uit gaan dat de coureur het uberhaubt wil. Kan best begrijpen dat coureur zegt: "Geef me de banden die jullie denken het beste zijn."
Trotse vader van Rosalie(L)