GP van Groot-Brittannië

Gestart door Supermariobros, 28 juni 2008 - 09:52:36

« vorige - volgende »

FerrariMan

Bon, tijd om nog eens met iets lollig af te komen.

Blijkbaar is er net voor de start van de Britse GP een handgemeen geweest tussen Kimi en een fotograaf.

CitaatAngry Raikkonen Assaults Photographer
Reigning world champion Kimi Raikkonen was photographed and filmed pushing over a renowned formula one photographer on the Silverstone grid prior to Sunday's British grand prix.

According to the Finnish television station MTV3, the Ferrari driver - taking off his helmet after driving to the grid - was infuriated when Frenchman Paul-Henri Cahier got too close before stepping on his equipment to take his photo.

"Photographers should respect the fact that Kimi is about to race and not get too close," Raikkonen's manager Steve Robertson reportedly said.

It is understood that Cahier does not intend to take any action against Raikkonen, 28.

De uitleg van de fotograaf':

CitaatSilverstone 2008 Incident -- Press Release
Following the incident involving Kimi Raikkonen and Paul-Henri Cahier on the starting grid of the British Grand Prix in Silverstone, that saw the finnish driver assault the photographer, we decided that it was necessary to clarify a few points.
There never was any contact between the two men, nor did Paul-Henri ever touch Kimi's equipment. Furthermore, the distance at which Paul-Henri Cahier was taking a picture, although close, was completely standard. The photographers who take pictures at Grand Prix races are all professionnals who have been accredited by the FIA, and as the dozen other photographers who were standing next to Paul-Henri Cahier prove, there was nothing unusual or unethical about this situation.
Finally, Paul-Henri Cahier has been an F1 photographer for almost fourty years and has been close to the greatest champions, but none of them has ever behaved in such a rude manner. It is understandable that drivers might get irritable because of the pressure they undergo, but Kimi Raikkonen never even attempted to express his discontent in a non violent way. Paul-Henri Cahier luckily did not suffer any injury, and so does not intend to take any action, but he regrets the arrogance with which Kimi Raikkonen treated someone who was merely doing his job.

De beelden: (zolang ze online blijven)
http://youtube.com/watch?v=pY89QoWLL98

De foto die de man al vallend kon maken:


:)

Folkert

Citaat van: FerrariMan op 08 juli 2008 - 15:32:50
Bon, tijd om nog eens met iets lollig af te komen.

Blijkbaar is er net voor de start van de Britse GP een handgemeen geweest tussen Kimi en een fotograaf.

CitaatAngry Raikkonen Assaults Photographer
Reigning world champion Kimi Raikkonen was photographed and filmed pushing over a renowned formula one photographer on the Silverstone grid prior to Sunday's British grand prix.

According to the Finnish television station MTV3, the Ferrari driver - taking off his helmet after driving to the grid - was infuriated when Frenchman Paul-Henri Cahier got too close before stepping on his equipment to take his photo.

"Photographers should respect the fact that Kimi is about to race and not get too close," Raikkonen's manager Steve Robertson reportedly said.

It is understood that Cahier does not intend to take any action against Raikkonen, 28.

De uitleg van de fotograaf':

CitaatSilverstone 2008 Incident -- Press Release
Following the incident involving Kimi Raikkonen and Paul-Henri Cahier on the starting grid of the British Grand Prix in Silverstone, that saw the finnish driver assault the photographer, we decided that it was necessary to clarify a few points.
There never was any contact between the two men, nor did Paul-Henri ever touch Kimi's equipment. Furthermore, the distance at which Paul-Henri Cahier was taking a picture, although close, was completely standard. The photographers who take pictures at Grand Prix races are all professionnals who have been accredited by the FIA, and as the dozen other photographers who were standing next to Paul-Henri Cahier prove, there was nothing unusual or unethical about this situation.
Finally, Paul-Henri Cahier has been an F1 photographer for almost fourty years and has been close to the greatest champions, but none of them has ever behaved in such a rude manner. It is understandable that drivers might get irritable because of the pressure they undergo, but Kimi Raikkonen never even attempted to express his discontent in a non violent way. Paul-Henri Cahier luckily did not suffer any injury, and so does not intend to take any action, but he regrets the arrogance with which Kimi Raikkonen treated someone who was merely doing his job.

De beelden: (zolang ze online blijven)
http://youtube.com/watch?v=pY89QoWLL98

De foto die de man al vallend kon maken:


:)
hahah ok. Hij duwde dus wel, maar wel geinig :P
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Niks geinigs aan, vind het maar onbehoebeld.

meatball

Citaat van: leproffesseur op 08 juli 2008 - 15:17:03
Het is me trouwens al opgevallen dat we nooit radiocontact van de ferrari s horen.
En als het klopt dat kimmi mee die bandenkeuze geeft bepaald is dat jammer maar het had ook een goede keuze
kunnen zijn.Verkeerd gokje.
Maar waarom aan een foute keuze vasthouden als je op 3 ronden 15 sec verliest?
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Folkert

Citaat van: meatball op 08 juli 2008 - 19:13:36
Citaat van: leproffesseur op 08 juli 2008 - 15:17:03
Het is me trouwens al opgevallen dat we nooit radiocontact van de ferrari s horen.
En als het klopt dat kimmi mee die bandenkeuze geeft bepaald is dat jammer maar het had ook een goede keuze
kunnen zijn.Verkeerd gokje.
Maar waarom aan een foute keuze vasthouden als je op 3 ronden 15 sec verliest?
Misschien dachten ze dat het wel ging ophouden met regenen en gokte ze verkeerd.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: Wizard op 08 juli 2008 - 16:40:21
Niks geinigs aan, vind het maar onbehoebeld.
Iedereen die maar zit te zeuren dat hij geen emoties heeft en overal even koud op reageert en dan nu ff laat zien dat hij ook boos kan zijn.
Vind ook wel terecht. Als je weet dat je niet te dicht bij de coureur moet komen, doe je dat ook niet en ga je helemaal niet op zijn spullen staan.
Trotse vader van Rosalie(L)

Supermariobros

Citaat van: Burorri op 08 juli 2008 - 20:13:28
Citaat van: meatball op 08 juli 2008 - 19:13:36
Citaat van: leproffesseur op 08 juli 2008 - 15:17:03
Het is me trouwens al opgevallen dat we nooit radiocontact van de ferrari s horen.
En als het klopt dat kimmi mee die bandenkeuze geeft bepaald is dat jammer maar het had ook een goede keuze
kunnen zijn.Verkeerd gokje.
Maar waarom aan een foute keuze vasthouden als je op 3 ronden 15 sec verliest?
Misschien dachten ze dat het wel ging ophouden met regenen en gokte ze verkeerd.

Bij Ferrari dachten ze idd dat het zou ophouden met regenen, blijkbaar beschikten ze daar over slechte weersinformatie.

Folkert

Citaat van: Supermariobros op 08 juli 2008 - 20:30:17
Citaat van: Burorri op 08 juli 2008 - 20:13:28
Citaat van: meatball op 08 juli 2008 - 19:13:36
Citaat van: leproffesseur op 08 juli 2008 - 15:17:03
Het is me trouwens al opgevallen dat we nooit radiocontact van de ferrari s horen.
En als het klopt dat kimmi mee die bandenkeuze geeft bepaald is dat jammer maar het had ook een goede keuze
kunnen zijn.Verkeerd gokje.
Maar waarom aan een foute keuze vasthouden als je op 3 ronden 15 sec verliest?
Misschien dachten ze dat het wel ging ophouden met regenen en gokte ze verkeerd.

Bij Ferrari dachten ze idd dat het zou ophouden met regenen, blijkbaar beschikten ze daar over slechte weersinformatie.
Of lazen ze hte verkeerd.
Trotse vader van Rosalie(L)

Doefie

Citaat van: Burorri op 08 juli 2008 - 20:32:29
Of lazen ze hte verkeerd.

Ze nemen altijd die van de FIA zelf, natuurlijk zijn ze dan altijd verkeerd  ;D

leproffesseur

Tja ..twas een gok he. ???]:( >:(
Wat een arrogantie om te denken dat je het recht hebt om iemand omver te duwen omdat hij te dicht bij
je spullen staat.Dat hij onder stress stond telt niet en dat de fotograven te vaak opdringerig zijn OOK NIET!
Kimmi had beter moeten weten .Het is voor mij ook twijfelachtig dat hij OP zijn spullen stond aan de beelden te zien..
Ik heb zojuist nog eens filmpje bekeken en denk ook dat hij op de spullen stond ...tja dat doe je toch ook niet als
journalist .?Nu begrijp ik Raikonnen zijn reactie ook al keur ik ze niet goed.

sloggerke

Citaat van: leproffesseur op 29 juni 2008 - 14:24:58
Je hebt ook correurs die wanneer ze onder druk staan juist beter presteren dus zou
me niet verbazen indien Hamilton voor eigen publiek wint.


DIT.... zijn dus profetische woorden gebleken ...  ;)

leproffesseur

Bij nader inzien ...echt wel superstom van die fotograaf dat is er ook wel een beetje om vragen ::)

Wizard

Citaat van: Burorri op 08 juli 2008 - 20:15:18
Citaat van: Wizard op 08 juli 2008 - 16:40:21
Niks geinigs aan, vind het maar onbehoebeld.
Iedereen die maar zit te zeuren dat hij geen emoties heeft en overal even koud op reageert en dan nu ff laat zien dat hij ook boos kan zijn.
Vind ook wel terecht. Als je weet dat je niet te dicht bij de coureur moet komen, doe je dat ook niet en ga je helemaal niet op zijn spullen staan.

Hij komt ook niet te dichtbij, dat bevestigen meerdere fotograven. Plus, een man (proffesioneel fotograaf)  die zolang in het vak zit, kampioenen op de voet heeft gevolgt, weet heus wel "hoe dichtbij" hij bij een coureur kan komen.

Ferrari 2010

Ik weet niet, maar had ergens gelezen dat de fotograaf op zijn spullen stond, kan dat? Het is moeilijk te zien op het filmpje. Ik keur het gedrag van Kimi wel niet goed, het is er een beetje over. Misschien is het niet zen eerste aanvaring met die fotograaf en dat hij daarom zo reageert? Whatever, het hele verhaal kunnen we nooit kennen, maar ik vind het toch een overdreven reactie.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 09 juli 2008 - 13:20:21
Ik weet niet, maar had ergens gelezen dat de fotograaf op zijn spullen stond, kan dat? Het is moeilijk te zien op het filmpje. Ik keur het gedrag van Kimi wel niet goed, het is er een beetje over. Misschien is het niet zen eerste aanvaring met die fotograaf en dat hij daarom zo reageert? Whatever, het hele verhaal kunnen we nooit kennen, maar ik vind het toch een overdreven reactie.
Nou ja ene kant natuurlijk niet, maar andere kant heel begrijpelijk. Kimi is ook maar een mens, maar soms kan het ff genoeg zijn. En reageerd hij ff wat anders.
Trotse vader van Rosalie(L)