GP van Groot-Brittannië

Gestart door Supermariobros, 28 juni 2008 - 09:52:36

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: fawlty op 07 juli 2008 - 18:42:15
Citaat van: Ferrari 2008 op 07 juli 2008 - 18:36:38
Citaat van: Wizard op 07 juli 2008 - 16:55:11
Punt is dat Massa nooit bijzonder sterk is geweest in regenraces en als je met één race in 6 jaar F1 dat probeert aan te tonen, zegt dat eigenlijk al genoeg. Hamilton wint meer regenraces in zijn debuut-seizoen dan Massa in zijn hele carriere.
Massa rijdt wel nog maar 1 seizoen langer in een topwagen. Bovendien was Schumacher een goede regenrijder én 1ste man binnen Ferrari dat eerste seizoen. In principe zijn dus enkel de laatste 2 seizoenen representatief ;) Maakt uiteraard niets verschil in het resultaat.
tis toch niet omdat je teammaat eerst moet worden van het team dat massa niet tweeds mocht aankomen??
Uiteraard niet, maar kijk even wat ik nu in het vet heb gezet. Daarin ging het enkel om overwinningen, is dan ook het enige waar ik op doelde met men post.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: leproffesseur op 07 juli 2008 - 18:51:37
Misschien nog vermelden dat Hamilton geholpen werd door een goede bandenkeuze van zijn team..
Is dat zo?

Ik denk dat een rijder daar zelf wel wat over te zeggen heeft.

Maar misschien dat iemand daar meer over weet?

meatball

Citaat van: 0634 op 07 juli 2008 - 19:56:36
Citaat van: leproffesseur op 07 juli 2008 - 18:51:37
Misschien nog vermelden dat Hamilton geholpen werd door een goede bandenkeuze van zijn team..
Is dat zo?

Ik denk dat een rijder daar zelf wel wat over te zeggen heeft.

Maar misschien dat iemand daar meer over weet?
Als je kijkt naar de domme keuze van kimi dan denk ik inderdaad dat de rijder mee beslist.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

Af en toe is die anti-kimi houding ietwat irritant, meatball.

meatball

Citaat van: 0634 op 07 juli 2008 - 20:27:57
Af en toe is die anti-kimi houding ietwat irritant, meatball.
Zolang het maar af en toe is kan ik daar goed mee leven :)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Wizard

Rijders mogen hun adviezen uitspreken maar beschikken niet over de gegevens die de tems hebben, die dus ook een eindbeslissing maken en het advies van de coureur daarin mee zullen wegen. Rember Alonso (ik dacht Monaco) die het team om intermediates vraagt en droogweer banden krijgt?

Supermariobros

Citaat van: 0634 op 07 juli 2008 - 19:56:36
Citaat van: leproffesseur op 07 juli 2008 - 18:51:37
Misschien nog vermelden dat Hamilton geholpen werd door een goede bandenkeuze van zijn team..
Is dat zo?

Ik denk dat een rijder daar zelf wel wat over te zeggen heeft.

Maar misschien dat iemand daar meer over weet?

Uiteraard beslist een rijder mee. Gisteren was het ook Barrichello die besliste om regenbanden te monteren en niet zijn team.

Folkert

Citaat van: meatball op 07 juli 2008 - 19:59:27
Citaat van: 0634 op 07 juli 2008 - 19:56:36
Citaat van: leproffesseur op 07 juli 2008 - 18:51:37
Misschien nog vermelden dat Hamilton geholpen werd door een goede bandenkeuze van zijn team..
Is dat zo?

Ik denk dat een rijder daar zelf wel wat over te zeggen heeft.

Maar misschien dat iemand daar meer over weet?
Als je kijkt naar de domme keuze van kimi dan denk ik inderdaad dat de rijder mee beslist.
Ferrari heeft er ook wat in te zeggen?
En als de baan was gaan opdrogen was hij de held van het spel geworden. Tis een gok geweest die verkeerd heeft uit gepakt. Helaas.
Trotse vader van Rosalie(L)

McLaren_über_alles

Citaat van: 0634 op 07 juli 2008 - 19:56:36
Citaat van: leproffesseur op 07 juli 2008 - 18:51:37
Misschien nog vermelden dat Hamilton geholpen werd door een goede bandenkeuze van zijn team..
Is dat zo?

Ik denk dat een rijder daar zelf wel wat over te zeggen heeft.

Maar misschien dat iemand daar meer over weet?

Was een gezamelijke beslissing zei Kimi
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

meatball

Citaat van: Supermariobros op 07 juli 2008 - 20:55:33
Citaat van: 0634 op 07 juli 2008 - 19:56:36
Citaat van: leproffesseur op 07 juli 2008 - 18:51:37
Misschien nog vermelden dat Hamilton geholpen werd door een goede bandenkeuze van zijn team..
Is dat zo?

Ik denk dat een rijder daar zelf wel wat over te zeggen heeft.

Maar misschien dat iemand daar meer over weet?

Uiteraard beslist een rijder mee. Gisteren was het ook Barrichello die besliste om regenbanden te monteren en niet zijn team.
;D ;D ;D
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

McLaren_über_alles

Citaat van: leproffesseur op 07 juli 2008 - 18:51:37
Misschien nog vermelden dat Hamilton geholpen werd door een goede bandenkeuze van zijn team..

Mja, het heeft idd in z'n voordeel gespeeld, maar dan nog had hij stukken sneller geweest. Zat naar die livetiming te kijken op de officiele site tijdens de GP, en de verschillen waren op bepaalde momenten gewoon lachwekkend. Hamilton was vaak 4 tot 7 seconden sneller dan de rest (uitgezonderd Barrichello, want die reed op full wets (of extreme wets), geen idee hoe ze die banden genoemd hebben).

Heb er zelfs een screenshot van genomen (is gewoon op een willekeurig tijdstip genomen, dus niet na een extreem snelle ronde of zo. Sommige ronden was het verschil zelfs nog een stukje groter...

Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

dj Peter

#176
Citaat van: Jasper op 06 juli 2008 - 22:05:46
Citaat van: dj Peter op 06 juli 2008 - 21:38:26het is natuurlijker makkelijker om je wagen op de baan te houden als je geen tegenstanders of belagers in je buurt hebt.

Kun je ook op zo'n leuke manier verklaren hoe het kwam dat er geen tegenstanders of belagers in de buurt waren?
Ik twijfel zeker niet aan de kwaliteiten van Lewis,  waar ik het over had is het feit dat je je wagen beter onder controle kan houden zolang er geen auto's je achteruitkijkspiegels vullen. Maar het is een feit dat hij zijn bolide het best in de hand heeft kunnen houden. Echter, een rijder alleen wint de race niet, het is het team dat het spel perfect moet spelen en dat wordt te vaak vergeten.Een verkeerde bandenkeuze of -wissel kan grote gevolgen hebben ,dat hebben we wel gezien. Of zoals Kimi mooi verwoordt: Je wint of verliest met het team.  En nogmaals: ik vond het verdacht dat er geen  enkele safety-car uitreed: om Lewis zijn thuisrace niet te verknallen? En ik denk dat er ooit al races werden stilgelegd voor minder slecht weer... het is mogelijk dat ik spoken zie, maar ik zit wel met zo'n gevoel.

Folkert

Citaat van: dj Peter op 07 juli 2008 - 21:54:17
Citaat van: Jasper op 06 juli 2008 - 22:05:46
Citaat van: dj Peter op 06 juli 2008 - 21:38:26het is natuurlijker makkelijker om je wagen op de baan te houden als je geen tegenstanders of belagers in je buurt hebt.

Kun je ook op zo'n leuke manier verklaren hoe het kwam dat er geen tegenstanders of belagers in de buurt waren?
Ik twijfel zeker niet aan de kwaliteiten van Lewis,  waar ik het over had is het feit dat je je wagen beter onder controle kan houden zolang er geen auto's je achteruitkijkspiegels vullen. Maar het is een feit dat hij zijn bolide het best in de hand heeft kunnen houden. Echter, een rijder alleen wint de race niet, het is het team dat het spel perfect moet spelen en dat wordt te vaak vergeten.Een verkeerde bandenkeuze of -wissel kan grote gevolgen hebben ,dat hebben we wel gezien. Of zoals Kimi mooi verwoordt: Je wint of verliest met het team.  En nogmaals: ik vond het verdacht dat er geen  enkele safety-car uitreed: om Lewis zijn thuisrace niet te verknallen? En ik denk dat er ooit al races werden stilgelegd voor minder slecht weer... het is mogelijk dat ik spoken zie, maar ik zit wel met zo'n gevoel.
Heb ik gister eigenlijk niet eens bijstil gestaan. Genoot gewoon van de race. Heerlijk was die.
MAar je hebt wel gelijk SC had wel gekunt. Maar goed Brazilie 2003 werd er ook niets gedaan en USA 2003 ook niet. Maar goed denk dat het misschien kleine invloed heeft gehad.


Over het teamspel: de rijder weet vaak beter de baan condities en hoe hij er mee om kan gaan. Als hij denkt dat hij op intermidiates beter over weg kan , dan zal het team echt luisteren.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: meatball op 07 juli 2008 - 19:59:27
Citaat van: 0634 op 07 juli 2008 - 19:56:36
Citaat van: leproffesseur op 07 juli 2008 - 18:51:37
Misschien nog vermelden dat Hamilton geholpen werd door een goede bandenkeuze van zijn team..
Is dat zo?

Ik denk dat een rijder daar zelf wel wat over te zeggen heeft.

Maar misschien dat iemand daar meer over weet?
Als je kijkt naar de domme keuze van kimi dan denk ik inderdaad dat de rijder mee beslist.
Als je kijkt naar de domme keuze van Massa, dan denk ik inderdaad dat de rijder mee beslist.

Meatball, je hebt jezelf vast geklapt met je gezever, want Massa's strategie was exact dezelfde als die van Kimi.


Over die SC, ik denk niet dat die nodig was. Er spinden wel wat wagens, maar niet meer dan dat. Geen hopen brokken die moesten worden opgeruimd enzo, mij leek het niet nodig. Het regende hard ja, maar niet zo heel hard blijkbaar, want dan had iedereen wel naar full-wets overgeschakeld.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

leproffesseur

Het is me trouwens al opgevallen dat we nooit radiocontact van de ferrari s horen.
En als het klopt dat kimmi mee die bandenkeuze geeft bepaald is dat jammer maar het had ook een goede keuze
kunnen zijn.Verkeerd gokje.