GP van Groot-Brittannië

Gestart door Supermariobros, 28 juni 2008 - 09:52:36

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 06 juli 2008 - 19:59:11
Citaat van: Burorri op 06 juli 2008 - 19:57:18
Citaat van: Ferrari 2008 op 06 juli 2008 - 19:51:26
Citaat van: Wizard op 06 juli 2008 - 19:40:52
Mwa, in Monaco reed Hamilton ook vrij gemakkelijk weg bij de rest en vandaag was hij een paar ronden lang 5 seconde sneller dan de snelste coureur met intermediates. Tja, wat moet Hamilton dan presteren om de racekwaliteiten van Senna en Schumache te evenaren?
Dit, maar dan geen 2 races maar 20 races. Of toch op zen minst 10, wat weet je nu na 2 races? Verleden jaar was hij in China niet zo wonderbaarlijk goed en Monaco was toch ook niet echt foutloos, veel geluk gehad met dat achterwiel.

Hem nu al een klasse regenrijder noemen is wat voorbarig vind ik, 2 keer KAN geluk of toeval geweest zijn... Of wie weet, is die Mac gewoon een bangelijke regenwagen?
hij reed in China anders ook niet verkeerd, maar met banden keus was het niet goed gegaan.
Maar Fuji won hij ook. En er was volgens mij nog een regen race, maar dat weet ik niet zeker meer.
Massa reed ook mooi in Fuji en Monaco, maar wat zagen we vandaag? Het is maar, er zijn niet veel regenraces, we hebben er nog maar enkele gehad met Hamilton, iedereen kan al eens geluk hebben, wie weet heeft hij dat gewoon gehad? Het is gewoon een kwestie van niet te voorbarig te willen zijn.
Ben ook niet voorbarig :). Schumacher reed ook wel eens mindere regenrace en dan weer briljante regenrace. Verschil met Massa is, dat Massa nog geen enkele regenrace super heeft gereden en dik heeft gewonnen.
Trotse vader van Rosalie(L)

leproffesseur

Hij heeft toch tenminste 1 ragenrace gewonnen als ik me niet vergis.
Het regende wel niet hard als ik me goed kan herinneren.
Maar vandaag geeft hij te veel fouten gmaakt en het oude spookbeeld van Massa
die niet constant genoeg is voor de titel wordt vandaag voor mij persoonlijk bevestigd.
Er is voor hem natuurlijk niks verloren want hij staat aan de leiding .
Ik vrees dat Massa op het einde van zijn carriere in het rijtje rijders  Barrichello,Irvine,
Coulthard,Gerald Berger,Ricardo Patrese..zal behoren.

dj Peter

Ferrari: shame on you!  :(

Hamilton reed sterk, maar hem vergelijken met de allergrootsten, dat getuigt toch van enige grootheidswaanzin: het is natuurlijker makkelijker om je wagen op de baan te houden als je geen tegenstanders of belagers in je buurt hebt. Toch een pluim voor hem en het team, zij waren simpelweg  de besten. Of is er geen actie ondernomen door de wedstrijdleiding om de gevaarlijke situaties te neutraliseren omdat de  Mac's thuis reden ?  ::)

leproffesseur

Dat denk ik niet hoor.Er stonden toch geen gespinde wagens stil op gevaarlijke plaatsen.
En tijdens de gp van regende het toch ook veel en kwam de saftycar niet op...ook al
had je toen waarschijnlijk nog niet die saftycar regel ::)

leproffesseur

Bedoelde gp van engeland 93

Jasper

Citaat van: dj Peter op 06 juli 2008 - 21:38:26het is natuurlijker makkelijker om je wagen op de baan te houden als je geen tegenstanders of belagers in je buurt hebt.

Kun je ook op zo'n leuke manier verklaren hoe het kwam dat er geen tegenstanders of belagers in de buurt waren?

waard500

Hamilton was vandaag klasse! Maar hij staat slecht's aan  begin van zijn loopbaan. Verder heeft hij t geluk dat hij in een topauto rijdt. Dat is niet iedereen gegund.
Visited: Monza 2007, Hockenheim 2008, Nurburgring 2009

leproffesseur

Dat vind ik ook simpel gezegd van dj.
Als iedereen fouten maakte bewijst dit toch dat Hamilton in heel moeilijke omstandigheden
het hoofd cool hield en in tegenstelling tot de concurrentie  een fantastische wagenbeheersing behield.
Zijn team heeft met een goede banden keuze ook veel geholpen maar hij was gewoon ook sterk .


Ferrari 2010

Citaat van: Wizard op 06 juli 2008 - 20:12:50
Citaat van: Ferrari 2008 op 06 juli 2008 - 19:59:11
Massa reed ook mooi in Fuji en Monaco, maar wat zagen we vandaag? Het is maar, er zijn niet veel regenraces, we hebben er nog maar enkele gehad met Hamilton, iedereen kan al eens geluk hebben, wie weet heeft hij dat gewoon gehad? Het is gewoon een kwestie van niet te voorbarig te willen zijn.

Fuji? Volgens mij won Hamilton die regen race en werd Massa 5de ofzo en in Monaco won ook Hamilton, ook hier ownde hij en reed sommige ronde 4 á 5 seconde sneller dan zijn belager.
Massa reed een prachtige race in Fuji, tenzij je natuurlijk enkel naar plaatsen en cijfertjes gaat kijken. Achja, ik begrijp je hoor, maar ik vind het kortzichtig, meer zeg ik er dan ook niet over.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

Er vergeten wel meer mensen de context om hun verhaaltje te ondersteunen ;)

Wizard

Punt is dat Massa nooit bijzonder sterk is geweest in regenraces en als je met één race in 6 jaar F1 dat probeert aan te tonen, zegt dat eigenlijk al genoeg. Hamilton wint meer regenraces in zijn debuut-seizoen dan Massa in zijn hele carriere.

leproffesseur


Ferrari 2010

Citaat van: Wizard op 07 juli 2008 - 16:55:11
Punt is dat Massa nooit bijzonder sterk is geweest in regenraces en als je met één race in 6 jaar F1 dat probeert aan te tonen, zegt dat eigenlijk al genoeg. Hamilton wint meer regenraces in zijn debuut-seizoen dan Massa in zijn hele carriere.
Massa rijdt wel nog maar 1 seizoen langer in een topwagen. Bovendien was Schumacher een goede regenrijder én 1ste man binnen Ferrari dat eerste seizoen. In principe zijn dus enkel de laatste 2 seizoenen representatief ;) Maakt uiteraard niets verschil in het resultaat.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

fawlty

Citaat van: Ferrari 2008 op 07 juli 2008 - 18:36:38
Citaat van: Wizard op 07 juli 2008 - 16:55:11
Punt is dat Massa nooit bijzonder sterk is geweest in regenraces en als je met één race in 6 jaar F1 dat probeert aan te tonen, zegt dat eigenlijk al genoeg. Hamilton wint meer regenraces in zijn debuut-seizoen dan Massa in zijn hele carriere.
Massa rijdt wel nog maar 1 seizoen langer in een topwagen. Bovendien was Schumacher een goede regenrijder én 1ste man binnen Ferrari dat eerste seizoen. In principe zijn dus enkel de laatste 2 seizoenen representatief ;) Maakt uiteraard niets verschil in het resultaat.
tis toch niet omdat je teammaat eerst moet worden van het team dat massa niet tweeds mocht aankomen??
Ja sluw is die Hamilton

leproffesseur

Misschien nog vermelden dat Hamilton geholpen werd door een goede bandenkeuze van zijn team..