GP van Groot-Brittannië

Gestart door Supermariobros, 28 juni 2008 - 09:52:36

« vorige - volgende »

Jasper

Benzinestragie wordt trouwens heel belangrijk. Eén rondje extra benzine meenemen kost bijna 0.1s (redelijk veel dus). Het scenario "Hamilton op pole maar voorbijgestoken door Kimi die een paar ronden later pit" is dus goed mogelijk.

Folkert

Citaat van: Jasper op 02 juli 2008 - 01:29:54
Benzinestragie wordt trouwens heel belangrijk. Eén rondje extra benzine meenemen kost bijna 0.1s (redelijk veel dus). Het scenario "Hamilton op pole maar voorbijgestoken door Kimi die een paar ronden later pit" is dus goed mogelijk.
Zou het in jou redenatie niet moeten zijn "Redelijk weinig?"
Affin, Denk wel dat Kimi of Massa er voor bij gaan eerste stop. Maar onderschat de macs niet en Hamilton ook niet, op thuis grond.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Als één rondje benzine een tiende van een seconde kost, is dat veel...

Folkert

Citaat van: Jasper op 02 juli 2008 - 12:28:54
Als één rondje benzine een tiende van een seconde kost, is dat veel...
Dat weet ik, maar omdat jij ook het scenario schetst dat Kimi dan na de pitstop voorbij gaat aan Hamilton als een geoede mogenlijkheid, zou ik eerder zeggen: dat hij relatief weinig tijd verliest met meer benzine aanboort.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Ik bedoelde dat ze bij McLaren dikwijls iets vroeger pitten dan bij Ferrari (en als er pole valt te pakken in hun thuisrace is die kans nog groter) en dat er dus meer kans is op pole voor Hamilton, maar daarom niet meer kans op een overwinning voor Hamilton. ;)

leproffesseur

Deze gp doet mij trouwens herinneren dat het Jenson Button een beetje aan het vergeten wordt.
Een beetje overschat in zijn beginjaren en ik denk dat hij nooit in strijdt voor de titel zal zijn  :-\


Folkert

Citaat van: leproffesseur op 02 juli 2008 - 22:28:55
Deze gp doet mij trouwens herinneren dat het Jenson Button een beetje aan het vergeten wordt.
Een beetje overschat in zijn beginjaren en ik denk dat hij nooit in strijdt voor de titel zal zijn  :-\


Ik denk niet overschat, maar te veel van verwacht in een middenmood taem
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Button is in zen beginjaren niet overschat denk ik. Maar hij heeft het toen zelf verpest met de hele contractenkwestie en heeft tot hiertoe voor geen enkel topteam gereden. Hij heeft zich denk ik niet kunnen ontwikkelen zoals de toprijders die wel bij een topteam zitten. Ik vrees dat weinig topteams nog geïnteresseerd zijn, bovendien heeft elk topteam momenteel al een topper, er is dus niemand die Jenson nodig heeft....
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 03 juli 2008 - 09:16:29
Button is in zen beginjaren niet overschat denk ik. Maar hij heeft het toen zelf verpest met de hele contractenkwestie en heeft tot hiertoe voor geen enkel topteam gereden. Hij heeft zich denk ik niet kunnen ontwikkelen zoals de toprijders die wel bij een topteam zitten. Ik vrees dat weinig topteams nog geïnteresseerd zijn, bovendien heeft elk topteam momenteel al een topper, er is dus niemand die Jenson nodig heeft....
Begon dat niet pas 2005? en heeft hij de eerste 4 jaar gewoon gedaan wat een rijder moet doen?
Trotse vader van Rosalie(L)

meatball

Button zal in zijn thuisrace nog wel heel wat fans hebben maar natuurlijk is Hamilton nu de man.
Ik dacht ook dat Button het verder zou schoppen in de f1,vooral na zijn beloftevolle beginperiode.
Als die stomme Honda niet zo ver zou zijn teruggevallen had er zeker veel meer in gezeten :(
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

janke

#40
Button heeft wat verkeerde keuze's gemaakt. En met alle bombarie heeft Honda het nooit waar gemaakt tot nu toe. Niet met Button, Barrichello, Sato en noem ze op. Misschien dat het dan onder Brawn beter gaat. En die Brawn koketeert met Alonso. Die en Button zou wel kunnen toch?? En gaat het regenen??
Some things are too important to be left in the past.

robbert

Citaat van: janke op 03 juli 2008 - 20:32:21
En gaat het regenen??

nee het gaat niet regenen. De laatste wedstrijden voorspellen ze telkens regen en het heeft enkel geregent in Monaco. Vergeet niet, het is formule 1 hé

scho0634

Vergeet niet, het is Engeland hé ;)

waard500

Mocht het toch gaan regenen...wie is er dan de regenkoning?

In het verleden hadden we uiteraard meneer Schumacher die iedereen vernederde in de regen. Ook Jean Alesi kon sterk zijn.

Vettel en Webber lijken aardig om te kunnen gaan met natte weersomstandigheden. Maar wie is echt de baas?
Visited: Monza 2007, Hockenheim 2008, Nurburgring 2009

Ferrari 2010

Hamilton kan er ook goed mee weg als ik me niet vergis. En Massa moet ook zeker niet onder doen in de regen. Kubica? Liet mooie dingen zien in Monaco, maar kan je Monaco met eender welke race vergelijken?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.