Rijdersstaking?

Gestart door Karre, 19 juni 2008 - 10:51:05

« vorige - volgende »

Karre

http://www.f1today.nl/nieuws/2008/06/19/coureurs-dreigen-met-staking-vanwege-hoge-licentiekosten/

mochten ze gaan staken dan ben ik voorstander van 19 apen en Niki Lauda op het startveld te zetten.  ;)

Ferrari 2010

En wat gaan ze doen? Niet racen? En al hun fans op het circuit teleurstellen? Ze kunnen niets doen ...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

230.000 euro voor Kimi, lewis en Alonso ongeveer dus.
Best bedrag wel, maar volgens mij peanuts vergeleken bij hun Salaris. Mocht dit niet zo zijn, ja dan word het wel wat veel.
Hamilton verdiende vorig jaar volgens mij maar halve ton ofzo. Dan is direct helft van je salaris weg.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 19 juni 2008 - 11:25:01
230.000 euro voor Kimi, lewis en Alonso ongeveer dus.
Best bedrag wel, maar volgens mij peanuts vergeleken bij hun Salaris. Mocht dit niet zo zijn, ja dan word het wel wat veel.
Hamilton verdiende vorig jaar volgens mij maar halve ton ofzo. Dan is direct helft van je salaris weg.
En ook voor Massa niet te vergeten. Overigens, Lewis kreeg nog een bonus van 30.000 per punt of zoiets als ik me niet vergis, met 100 punten is dat ook nog eens 3 miljoen hé ;) Overigens vraag ik me af of de topteams dit niet zelf betalen voor hun rijders.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 19 juni 2008 - 11:33:34
Citaat van: Burorri op 19 juni 2008 - 11:25:01
230.000 euro voor Kimi, lewis en Alonso ongeveer dus.
Best bedrag wel, maar volgens mij peanuts vergeleken bij hun Salaris. Mocht dit niet zo zijn, ja dan word het wel wat veel.
Hamilton verdiende vorig jaar volgens mij maar halve ton ofzo. Dan is direct helft van je salaris weg.
En ook voor Massa niet te vergeten. Overigens, Lewis kreeg nog een bonus van 30.000 per punt of zoiets als ik me niet vergis, met 100 punten is dat ook nog eens 3 miljoen hé ;) Overigens vraag ik me af of de topteams dit niet zelf betalen voor hun rijders.
Ja ok, maar M assa zat toch wel beetje meer er onder dan deze 3.

Ja dat weet ik dus niet :P, maar dan nog, dan valt die bonus dus bijna in het niets. En ja ze verdienen wel veel, maar nog steeds zetten ze hun leven op het spel. Al dan niet vrijwillig.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Waarom moet je bijbetalen per punt dat je scoort? ???

Belachelijk duur alleszins. Je hebt ook nog de betalende rijders die niet eens iets verdienen met hun zitje hé (of zijn die zelfdzaam geworden?).

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 19 juni 2008 - 14:29:54
Waarom moet je bijbetalen per punt dat je scoort? ???

Belachelijk duur alleszins. Je hebt ook nog de betalende rijders die niet eens iets verdienen met hun zitje hé (of zijn die zelfdzaam geworden?).
Ik vraag me zelfs af welke F1 rijder momenteel nog betaald. Maar het is inderdaad belachelijk dat zoiets afhangt van je punten. Eigenlijk is het op zich al belachelijk dat er betaald moet worden, een team schrijft zich in en heeft zo recht op 2 wagennummers, aan hen de keuze wie ze er in zetten. Maar blijkbaar komt de FIA geld tekort, en dan gaan ze dat logischerwijze bij de dikste vissen halen ...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Ik vind het logisch dat je een superlicentie moet hebben om te mogen rijden, je wil toch geen aap achter het stuur hebben. Maar ik begrijp niet dat dat dan zo veel moet kosten, dat is gewoon pure geldklopperij.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 19 juni 2008 - 15:43:59
Ik vind het logisch dat je een superlicentie moet hebben om te mogen rijden, je wil toch geen aap achter het stuur hebben. Maar ik begrijp niet dat dat dan zo veel moet kosten, dat is gewoon pure geldklopperij.
Laat het duidelijk zijn, met de regel 'aan hen de keuze wie ze er in zetten' bedoel ik uiteraard enkel piloten met superlicentie. Er is denk ik overigens geen enkele raceklasse waarbij je het circuit op mag zonder (al dan niet bijhorende) licentie ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

leproffesseur

Stom dat men moet betalen per gescoorde punt.
Belachelijk en ik snap de reden niet .

scho0634

Staken. Belachelijke manier om geld te vangen van de FIA. Ze worden al rijk genoeg van die rijders.

Tim C

Er komt geen staking in een sport waar er duizenden staan te springen om jouw plek in te palmen ;)

CitaatA leading driver, who did not want to be identified, said: "It's bleeding outrageous guv. I mean, 'ows a bloke to manage? I've got me Monaco apartments, me chalet in Gstaad, the island in Dubai and the ranch in Wingo-Wango. Not to mention me membership of Flav's club.

"I mean, what does this Mosley geezer think we're made of? Does he know how far £20m really goes these days, 'as he tried living on such a pittance?

"We were going to organise some sort of whip round," the driver revealed, "but when Max got to 'ear about it, 'ee got the wrong idea and was straight on the blower asking where it was taking place.

"We don't want to strike guvnor, 'onest, it's the last fing we want to do, but it's the bleedin' principal, look at the rising prices of fuel, do you know how much it cost to run me two private jets? Bleedin' disgraceful it is, how's a poor F1 driver meant to manage?"

And with that our impoverished pilot returned to his Bugatti Type 41 Royale (complete with personalised numberplate), while his PA took up position on the picket line... "What do we want, more dosh! When do we want it, now!"

One's heart bleeds for them.

Pitpass.com

janke

Och Kyalami stelde ook niks voor. Veiligheid en gezeur.
Some things are too important to be left in the past.

The REAL BUTTON Freak

Citaat van: Tim op 19 juni 2008 - 22:54:09
Er komt geen staking in een sport waar er duizenden staan te springen om jouw plek in te palmen ;)

Gp van America 2005 (denk ik)

Ferrari 2010

Citaat van: The REAL BUTTON  Freak op 20 juni 2008 - 09:59:09
Citaat van: Tim op 19 juni 2008 - 22:54:09
Er komt geen staking in een sport waar er duizenden staan te springen om jouw plek in te palmen ;)

Gp van America 2005 (denk ik)
Het gaat hier om een rijdersstaking. Dat incident in de USGP was puur omdat Michelin geen veilige banden had, doet hier niets ter zake.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.