Raad de foto

Gestart door Martin, 18 juni 2008 - 08:34:33

« vorige - volgende »

Schumi nr1

Geen schroef en geen onderdeel van de Titanic. :)

Ferrari 2010

Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Schumi nr1

neen, geen velg, jullie zitten niet echt in de goede richting ook :).

Martin


Schumi nr1

Neen, 't komt uit een veel verder verleden. Ik moet er wel bij zeggen dat dit maar een overschotje is van wat het ooit geweest is :).

janke

Ik zie hier toch een paar bouten zitten?? Dat kan zo oud toch nog niet zijn?? Of zijn er Aliëns op deze aardkloot geweest. :o
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Volgens mij is het een onderdeel van een boot. Ik zou denk aan een schoepenwiel. Klopt het dat er een hoop rotzooi aanhangt, of is dat maar een gedacht en is wat we zien zo goed als de werkelijke vorm ervan?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Schumi nr1

Citaat van: janke op 15 augustus 2008 - 14:06:01
Ik zie hier toch een paar bouten zitten?? Dat kan zo oud toch nog niet zijn?? Of zijn er Aliëns op deze aardkloot geweest. :o

Het ziet er in inderdaad niet zo uit, maar toch is het zo. Het ding was dan ook enorm vooruitstrevend voor zijn tijd en tot nu toe is er slecht maar 1 exemplaar van opgedoken als ik het goed voor heb.

Citaat van: Ferrari 2008 op 15 augustus 2008 - 15:23:41
Volgens mij is het een onderdeel van een boot. Ik zou denk aan een schoepenwiel. Klopt het dat er een hoop rotzooi aanhangt, of is dat maar een gedacht en is wat we zien zo goed als de werkelijke vorm ervan?

Het is geen onderdeel van een boot, maar is wel opgevist uit een gezonken schip. Het zeewater en de tand des tijds heeft het ding dan ook enorm aangetast.

janke

Je maakt het wel spannend Schumi. ???
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Citaat van: Schumi nr1 op 15 augustus 2008 - 15:51:31
Citaat van: janke op 15 augustus 2008 - 14:06:01
Ik zie hier toch een paar bouten zitten?? Dat kan zo oud toch nog niet zijn?? Of zijn er Aliëns op deze aardkloot geweest. :o

Het ziet er in inderdaad niet zo uit, maar toch is het zo. Het ding was dan ook enorm vooruitstrevend voor zijn tijd en tot nu toe is er slecht maar 1 exemplaar van opgedoken als ik het goed voor heb.
De bout moest toch op zen minst al uitgevonden zijn hé :) Maar wanneer is dat ding eigenlijk uitgevonden? ;D
Misschien tijd voor een hint? :) Ik heb het idee dat het een 30cm breed is, klopt dat ongeveer?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Schumi nr1

#205
Citaat van: Ferrari 2008 op 15 augustus 2008 - 17:55:29
Citaat van: Schumi nr1 op 15 augustus 2008 - 15:51:31
Citaat van: janke op 15 augustus 2008 - 14:06:01
Ik zie hier toch een paar bouten zitten?? Dat kan zo oud toch nog niet zijn?? Of zijn er Aliëns op deze aardkloot geweest. :o

Het ziet er in inderdaad niet zo uit, maar toch is het zo. Het ding was dan ook enorm vooruitstrevend voor zijn tijd en tot nu toe is er slecht maar 1 exemplaar van opgedoken als ik het goed voor heb.
De bout moest toch op zen minst al uitgevonden zijn hé :) Maar wanneer is dat ding eigenlijk uitgevonden? ;D
Misschien tijd voor een hint? :) Ik heb het idee dat het een 30cm breed is, klopt dat ongeveer?

Ok :) Hier een tip :)

Het is gevonden in een scheepswrak tussen Kythera en Kreta in het jaar 1900. Over de afmetingen heb ik niets gevonden bij mijn bron. Hier een foto met nog andere stukjes van dit mysterie, maar die zijn niet zo duidelijk.


janke

Ik heb het gevonden, ongelooflijk een voorloper van iets waar ik nu mee bezig ben. Verder zal ik niks zeggen voor de anderen. Maar inderdaad zéér oud.
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Nen turbo? Janke, het is wel de bedoeling dat als je het gevonden hebt, je het post hé ;) Het is niet de bedoeling dat iedereen erachter is gekomen vooraleer het gepoist is :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Schumi nr1

Citaat van: janke op 15 augustus 2008 - 18:30:25
Ik heb het gevonden, ongelooflijk een voorloper van iets waar ik nu mee bezig ben. Verder zal ik niks zeggen voor de anderen. Maar inderdaad zéér oud.

Zo te horen weet je wat het is, tof dat je de spanning er mee helpt inhouden :).

Citaat van: Ferrari 2008 op 15 augustus 2008 - 18:41:34
Nen turbo? Janke, het is wel de bedoeling dat als je het gevonden hebt, je het post hé ;) Het is niet de bedoeling dat iedereen erachter is gekomen vooraleer het gepoist is :)

Neen gene turbo, zo ver waren ze nog in die tijd ;) :). En Janke doet dat goed, er zo de spanning inhouden :).

Martin

Citaat van: janke op 15 augustus 2008 - 18:30:25
Ik heb het gevonden, ongelooflijk een voorloper van iets waar ik nu mee bezig ben. Verder zal ik niks zeggen voor de anderen. Maar inderdaad zéér oud.

De allereerste BMW.