GP Frankrijk

Gestart door Supermariobros, 15 juni 2008 - 08:48:22

« vorige - volgende »

Jasper

Citaat van: TurboBoost op 23 juni 2008 - 11:04:43
Citaat van: Jasper op 23 juni 2008 - 02:59:20
Citaat van: leproffesseur op 22 juni 2008 - 23:11:27
Ferrari gaat kimmi zijn moter vervangen zonder  gridstraf op te lopen.
Dat mag je dit seizoen 1 keer doen ongestraft de moter vervangen.
Ik zou dit ook doen maar dan is het hopen dat hij in de laaste race
als het kampioenschap beslist wordt niet moet vervangen want dan kan
hij een gridstraf niet ontlopen.Nu ja die kans is klein zeker...

Hij heeft zijn motor al laten vervangen na de GP van Australië en zal dus een gridstraf krijgen indien hij hem nu weer vervangt.

Ik dacht dat je een motor mocht vervangen, zonder bestraffing, als deze onherstelbaar beschadigd was?

Dat is alleen als je de race niet gefinisht hebt (ik vergiste me dus toen ik zei dat hij zijn ene toegelaten motorvervanging al had gedaan na Australië, aangezien hij die race niet eindigde). Of ben ik nu helemaal aan het zeveren en mag je die motor ook niet vervangen als je in de race uitgevallen bent? Ik weet het al niet meer...

janke

Je zeverd niks, het klopt. Heb even gezocht tussen de reglementen. Hij is niet gefinisht de eerste keer. Dus hij mag zonder problemen een motor wisselen volgens mij.
Some things are too important to be left in the past.

Supermariobros

Citaat van: janke op 23 juni 2008 - 19:30:28
Je zeverd niks, het klopt. Heb even gezocht tussen de reglementen. Hij is niet gefinisht de eerste keer. Dus hij mag zonder problemen een motor wisselen volgens mij.

Klopt:

http://www.f1pits.net/nieuws/mogelijk_nieuwe_motor_voor_raikkonen/

Folkert

omdat ik ff geen beter topic kon vinden en niet weet of er eigenlijk een centraal topic is.:

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/06/24/stewart-levert-forse-kritiek-op-autosportbond-fia/

?Hij heeft wel een punt, het gaat nergens over eigenlijk. De FIA is laatste tijd erg zwak bezig vind ik. En helemaal niet conciquent.
Trotse vader van Rosalie(L)

leproffesseur

Ik snap het ook niet.En vind het ook niet logisch dat correurs moeten betalen(sommige)
om aan een zitje te geraken.Dat zou wel eens moeten veranderen.

Folkert

Nog even over die uitlaat van Kimis Ferrari:
Op een ander Forum las ik dat Ferrari weer was voro getrokken door de FIA omdat ze niet bestraft werden.
Ok hij is 100% anti Ferrari, maar er zit wel puntje van waarheid in. De auto was op dat punt wel goed beschadigd door de hitte en de kans was eigenlijk best groot dat de uitlaat los zou branden. Wat later ook gebeurde. En dat kan best gevaarlijk zijn. Nu weet ik natuurlijk neit of er contact is geweest tussen FIA en Ferrari over dit incident, maar een publieke waarschuwing had op zijn minst wel mogen plaats vinden. Staat me ookw el bij dat teams in het verleden ook van de baan werden gehaald omdat ze een gevaar vormde met los zittende onderdelen o.i.d.
Maar had de FIA Ferrari kunnen verplichten die uitlaat weg te halen of niet?
Ene kant denk ik zelf van wel, want  het is gevaarlijk. Andere kant.....ja je weet het nooit. Een achtervleugel kan ook ineens afbreken en rond vliegen.(Zie Kimi Dutisland 2006.)Andere kant is de kans van achtervleugel los te gaan zitten veel en veel kleiner.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Had de FIA Kimi moeten binnenroepen, ik ken de regels niet, maar ik denk dat ze het hen wel hadden kunnen verplichten. Nuja, het is uiteraard weer zo dat sommige die-hard anti ferrari mensen dit zullen aangrijpen om de Ferrari International Assistance theorie weer in het daglicht te brengen. Het is een beslissing geweest zoals een andere. In hoe verre wist de FIA bovendien dat er iuets echt los hing? Zij kunnen ook niet alles weten. En Kimi's ophanging die enkele seizoenen geleden na een zware race op een Duits circuit in de laatste ronde brak, hebben ze toch ook niet binnen geroepen? Anders evenwel gevaarijk.

Het is een beslissing die betwistbaar is, maar zoals ik al zei, wist de FIA hoe los het onderdeel hing? Ik vond het overigens wel vreemd dat Ferrari er niets aan deed in de pits. En dan nog iets, Kimi had een vrij grote voorsprong op de 3de, het onderdeel weghalen tijdens een pitstop vraagt nu niet zo extreem veel tijd denk ik, heeft de FIA Ferrari zoveel voordeel 'geschonken' door zich er niet mee te moeien?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Als de mensen van de FIA ogen in hun hoofd hebben, konden ze ook zien hoe los die uitlaat zat. ;) Kimi's ophanging op de Nürburgring hing niet los, en het was dan ook vrij onvoorspelbaar dat die afbrak, in tegenstelling tot een uitlaat die 90 graden kan draaien.

Folkert

Citaat van: Jasper op 26 juni 2008 - 13:15:26
Als de mensen van de FIA ogen in hun hoofd hebben, konden ze ook zien hoe los die uitlaat zat. ;) Kimi's ophanging op de Nürburgring hing niet los, en het was dan ook vrij onvoorspelbaar dat die afbrak, in tegenstelling tot een uitlaat die 90 graden kan draaien.
In andere woorden jij bent het eens, dat de FIA niet hoefde in te grijpen?
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 26 juni 2008 - 13:28:36
Citaat van: Jasper op 26 juni 2008 - 13:15:26
Als de mensen van de FIA ogen in hun hoofd hebben, konden ze ook zien hoe los die uitlaat zat. ;) Kimi's ophanging op de Nürburgring hing niet los, en het was dan ook vrij onvoorspelbaar dat die afbrak, in tegenstelling tot een uitlaat die 90 graden kan draaien.
In andere woorden jij bent het eens, dat de FIA niet hoefde in te grijpen?
Hij reageert gewoon op mijn bericht dat het wel degelijk duidelijk was dat die uitlaat los hing.  ;) Nuja, ik heb de beelden van de uitlaat gemist dan (was toen aan het blokken dus niet met volle aandacht op het scherm :)) Volgens mij neemt Jasdper met dat bericht niet direct een standpunt in ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Burorri op 26 juni 2008 - 13:28:36
Citaat van: Jasper op 26 juni 2008 - 13:15:26
Als de mensen van de FIA ogen in hun hoofd hebben, konden ze ook zien hoe los die uitlaat zat. ;) Kimi's ophanging op de Nürburgring hing niet los, en het was dan ook vrij onvoorspelbaar dat die afbrak, in tegenstelling tot een uitlaat die 90 graden kan draaien.
In andere woorden jij bent het eens, dat de FIA niet hoefde in te grijpen?

In andere woorden: ik doe daar helemaal geen uitspraak over.

Folkert

Citaat van: Jasper op 26 juni 2008 - 14:05:33
Citaat van: Burorri op 26 juni 2008 - 13:28:36
Citaat van: Jasper op 26 juni 2008 - 13:15:26
Als de mensen van de FIA ogen in hun hoofd hebben, konden ze ook zien hoe los die uitlaat zat. ;) Kimi's ophanging op de Nürburgring hing niet los, en het was dan ook vrij onvoorspelbaar dat die afbrak, in tegenstelling tot een uitlaat die 90 graden kan draaien.
In andere woorden jij bent het eens, dat de FIA niet hoefde in te grijpen?

In andere woorden: ik doe daar helemaal geen uitspraak over.
ok, ja ik kon er niet echt uit opmaken wat jij nu precies bedoelde :)
Trotse vader van Rosalie(L)

leproffesseur

Een interesante wending nu er een controvers is  over het al dan niet
falen van fia.Ik had er nog niet bij stilgestaan maar er was wel degelijk
een gevaarlijke situatie.Het was ook niet meteen duidelijk waarom hij plots trager was
en misschien dachten ze dat het stuk nooit ging loskomen.
Ze hadden best laten weten aan ferrari of ze het stuk wilden verwijderen tijdens pitsstop.
Tja...ze hadden het eigenlijk moeten doen.Het bewijst nog maar eens dat de regels van de fia
vaak betwistbaar zijn...

McLaren_über_alles

Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Folkert

Citaat van: McLaren_über_alles op 26 juni 2008 - 18:36:15
Er staat een "special" over dit onderwerp op http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/06/26/special-fiarrari/
Ik ahd het ook gelezen. Maar twijfelde om het hier neer te zetten.
Ene kant klopt het artikel wel, maar het is te eenzijdig om het echt objectief te noemen.

Andere kant: Steward is niet de persoon die gaan zeuren of roddels de wereld in helpen.
Trotse vader van Rosalie(L)