GP Frankrijk

Gestart door Supermariobros, 15 juni 2008 - 08:48:22

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Ferrari draait weeral es mooi, BMW slaagt toch wat tegen. Piquet, sja, weeral teleurstellend tov Alonso ...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: leproffesseur op 21 juni 2008 - 15:05:05
Kimmi deed het zoals ik verwachte.Hamilton en kubica eind  verderop dus  kan kimmi goede zaken doen als het zo blijft.Piquet ontslaan aub.
Omdat hij 0.283s trager was dan Alonso? ???

13de startplaats voor Hamilton, dat is beter dan verwacht, maar hopelijk is het niet omdat hij lichter staat dan zou moeten...

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 21 juni 2008 - 16:05:06
Citaat van: leproffesseur op 21 juni 2008 - 15:05:05
Kimmi deed het zoals ik verwachte.Hamilton en kubica eind  verderop dus  kan kimmi goede zaken doen als het zo blijft.Piquet ontslaan aub.
Omdat hij 0.283s trager was dan Alonso? ???

13de startplaats voor Hamilton, dat is beter dan verwacht, maar hopelijk is het niet omdat hij lichter staat dan zou moeten...
Ontslaan zou ik hem er niet voor doen. Maar die 0.3s maken helaas wel 7 plaatsen verschil, pijnlijk veel voor zo'n toch wel klein verschil.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

leproffesseur

Ontslaan omdat hij zijn teamgenoot tot nu toe geen enkele keer heeft verslaan in de race
en ook in de kwalificatie.Bovendien nul punten gescoord en ik hem alonso nog niet moeilijk zien maken heb.
Had hij nog jaar gewacht en wat ervaring opgedaan als testrijder of in een andere klasse ging hij het ongetwijfeld
beter gedaan hebben.

leproffesseur

Ik vraag me af hoe je trouwens 0,3 seconden moet goedmaken op een circuit :o
Er zijn wel sectortijden en rempunten maar eigenlijk gekkewerk om op zoek te gaan
naar 0,3 seconden.Die correurs moeten iedere bocht perfefct in het geheugen hebben
als of ze er dagelijks rijden ...
Nu ja..daarvoor zijn het f1 correurs maar ik wil wel eens weten hoe ze dit precies aanpakken
in de voorbereiding.

Ferrari 2010

Citaat van: leproffesseur op 21 juni 2008 - 17:47:54
Ik vraag me af hoe je trouwens 0,3 seconden moet goedmaken op een circuit :o
Er zijn wel sectortijden en rempunten maar eigenlijk gekkewerk om op zoek te gaan
naar 0,3 seconden.Die correurs moeten iedere bocht perfefct in het geheugen hebben
als of ze er dagelijks rijden ...
Nu ja..daarvoor zijn het f1 correurs maar ik wil wel eens weten hoe ze dit precies aanpakken
in de voorbereiding.
Gewoon, weten hoe een F1 wagen optimaal bestuurd worden, en verder die wagen volledig in je macht hebben. En uiteraard: talent.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

alonsolover

En toch sleurt alonso terug die renault naar plaats 4 ,(3)
hopelijk een podium zou een boost zijn voor renault

janke

Zo goed als Alonso zijn tijd neerzette zo slecht BMW. Valt me echt tegen. Heidfeld op 12/11. Laat hij z'n tank maar vol hebben en gaan voor 1 stop. Maar dat zal wel een utopie zijn. Ferrari, als die geen problemen krijgen dan zijn het dit weekend de winnaars.
Some things are too important to be left in the past.

McLaren_über_alles

Dit wordt precies weer een topweekend voor McLaren. HK 5 plaatsen teruggezet, en Hamilton 10 (was al bekend) waardoor de Mac's van plaatsen 11 en 13 vertrekken  ;D

BTW, zou het niet dringend tijd worden dat HK eens begint te presteren? Hij begon aardig, maar de laatste races zijn gewoonweg McLaren onwaardig...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

alonsolover

Citaat van: McLaren_über_alles op 21 juni 2008 - 20:54:55
Dit wordt precies weer een topweekend voor McLaren. HK 5 plaatsen teruggezet, en Hamilton 10 (was al bekend) waardoor de Mac's van plaatsen 11 en 13 vertrekken  ;D

BTW, zou het niet dringend tijd worden dat HK eens begint te presteren? Hij begon aardig, maar de laatste races zijn gewoonweg McLaren onwaardig...
Ik vind het ook,
weet iemand trouwens hoe lang hij bij mclaren blijft?

_Makke_

Citaat van: alonsolover op 21 juni 2008 - 22:46:13
Citaat van: McLaren_über_alles op 21 juni 2008 - 20:54:55
Dit wordt precies weer een topweekend voor McLaren. HK 5 plaatsen teruggezet, en Hamilton 10 (was al bekend) waardoor de Mac's van plaatsen 11 en 13 vertrekken  ;D

BTW, zou het niet dringend tijd worden dat HK eens begint te presteren? Hij begon aardig, maar de laatste races zijn gewoonweg McLaren onwaardig...
Ik vind het ook,
weet iemand trouwens hoe lang hij bij mclaren blijft?

Dat vind ik dus niet. Kovalainen is in mijn ogen niet slechter bezig dan Hamilton. Kova heeft al véél pech gekend. Die straf vind ik trouwens onterecht. Het verliep daar allemaal wat onhandig, maar om Kova daar voor te straffen...

Over de duur van het contract van Kova weet ik niet veel, maar als ik me niet vergis is het wel een meerjarig contract.

Jasper

Citaat van: leproffesseur op 21 juni 2008 - 17:34:41
Ontslaan omdat hij zijn teamgenoot tot nu toe geen enkele keer heeft verslaan in de race
en ook in de kwalificatie.Bovendien nul punten gescoord en ik hem alonso nog niet moeilijk zien maken heb.
Had hij nog jaar gewacht en wat ervaring opgedaan als testrijder of in een andere klasse ging hij het ongetwijfeld
beter gedaan hebben.
Tja, hij heeft wel Alonso als teamgenoot. Je kunt ook niet verwachten dat hij hem het vuur aan de schenen legt. En nogmaals: hij heeft al een jaar als testcoureur gereden en deed het daarvoor ook al niet slecht in de GP2. Echt een perfect normale voorbereiding.

robbert

verdiende pole voor Ferrari. Maar ik denk dat het een mindere aangename race zal zijn dan de 2vorige. Dus hopelijk niet te veel kritiek als het wat saai is, want we zijn weer wat meer gewoon

leproffesseur

Je zou toch mogen verwachten dat hij in de buurt van Alonso zit maar aan de hand van
kwalificaties en vooral nul punten vind ik het verschil te groot.Die nul punten zeggen toch wel veel.
Ferrari moet het nu afmaken nu mclaren en bmw zover op de grid staan.

sloggerke

1.Raïkkönen (zonder meer de snelste, won vorig jaar en reed al het hele weekend met race-configuratie!)
2.Massa (hopelijk blijft hij stress-vrij en krijgt hij geen frustraties van zijn snellere teamgenoot)
3.Alonso (beweert dat zijn Renault echt wel beter gaat. Staat dus niet zo licht als velen denken.)

En de actie zal niet vooraan te vinden zijn.
Trulli, Kubica (die al het hele weekend een slechte balans heeft), Webber en Coulthard vormen een mooie "buffer" voor Kovalainen en Hamilton...
Deze laatste vertrekt zelfs achter Heidfeld!... en dat is fataal voor zijn race... tenzij hij er bij de start al voorbij geraakt...