GP Frankrijk

Gestart door Supermariobros, 15 juni 2008 - 08:48:22

« vorige - volgende »

Supermariobros

Volgende week wordt de laatste Grand Prix van Frankrijk verreden in Magny-Cours. Welke rijder voegt zijn noem toe aan het palmares?

Wat kan Lewis Hamilton nu hij tien plaatsen achteruit moet en behoudt Kubica ook na de race de leiding in het kampioenschap?

scho0634

Kimi wint weer eens.
Massa wordt tweede
En tja, Kubica staat altijd op het podium, dus die wordt drie ;).

Hamilton kan nog wel oprukken naar p5. Heidfeld, Alonso, Heikki en Webber pakken de overige punten.

TheIceman

1. RAI
2. KUB
3. MAS
4. HEI
5. KOV
6. ALO
7. HAM
8. ROS

robbert

Als je naar vorig seizoen kijkt, dan was ferrari ook niet zo goed in monaco en canada, net als dit seizoen.
Vorig seizoen waren ze dominant in Frankrijk, dus dit seizoen terug.

Ik zie Ferrari goed presteren. Hamilton zal onder druk staan.
Kubica zal waarschijnlijk nipt nog de leiding behouden maar zal die dan de volgende race verliezen

Ferrari 2010

Citaat van: robbert op 15 juni 2008 - 11:21:52
Als je naar vorig seizoen kijkt, dan was ferrari ook niet zo goed in monaco en canada, net als dit seizoen.
Vorig seizoen waren ze dominant in Frankrijk, dus dit seizoen terug.
Je mag vorig seizoen van Ferreri niet vergelijken met dit seizoen. Eigenlijk mag je dat nooit, maar zeker nu niet, aangezien Ferrari verleden jaar gebruik maakte van een lang chassis. Een lang chassis is slechter in trage en beter in snelle bochten. Dat verklaart waarom Ferrari zo slecht was in Monaco. Dit seizoen was Ferrari overgens niet slecht in Canada, zonder die aanrijding maakte Kimi even veel kans op de overwinning als Hamilton. Maar ik hoop wel met je mee dat Ferrari wint in Frankrijk :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 15 juni 2008 - 11:32:50
Citaat van: robbert op 15 juni 2008 - 11:21:52
Als je naar vorig seizoen kijkt, dan was ferrari ook niet zo goed in monaco en canada, net als dit seizoen.
Vorig seizoen waren ze dominant in Frankrijk, dus dit seizoen terug.
Je mag vorig seizoen van Ferreri niet vergelijken met dit seizoen. Eigenlijk mag je dat nooit, maar zeker nu niet, aangezien Ferrari verleden jaar gebruik maakte van een lang chassis. Een lang chassis is slechter in trage en beter in snelle bochten. Dat verklaart waarom Ferrari zo slecht was in Monaco. Dit seizoen was Ferrari overgens niet slecht in Canada, zonder die aanrijding maakte Kimi even veel kans op de overwinning als Hamilton. Maar ik hoop wel met je mee dat Ferrari wint in Frankrijk :)
Maar Ferrari heeft vaak wel goed gepresteerd in Frankrijk. Ik denk ook wel dat ze weer met kleine overmacht gaan winnen.
Trotse vader van Rosalie(L)

fawlty

hamilton heeft niets te verliezen, hij wordt derde of vierde dankzij goede strategie , en regenrace waarin massa weer uitvalt ...
laten we hopen  ::)
Ja sluw is die Hamilton

Jasper

Hamilton gaat blij mogen zijn met een vijfde plaats hoor. Vergeet niet dat hij ook gewoon Q3 moet rijden en dus niet zijn wagen vol benzine kan gooien na de kwalificatie.

Ferrari 2010

Mja, mischien is het dan wel slimmer voor Hamilton om gewoon geen kwali te rijden. Met een volle tank komt hij in Q3 toch niet verder dan een 6de plaats, wat p16 betekend. Met een lege tank op p11 vertrekken heeft geen zin. Dus waarom gewoon niet laatste starten, die 4 posities zou hij relatief snel moeten goedmaken denk ik.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 15 juni 2008 - 16:08:57
Mja, mischien is het dan wel slimmer voor Hamilton om gewoon geen kwali te rijden. Met een volle tank komt hij in Q3 toch niet verder dan een 6de plaats, wat p16 betekend. Met een lege tank op p11 vertrekken heeft geen zin. Dus waarom gewoon niet laatste starten, die 4 posities zou hij relatief snel moeten goedmaken denk ik.
Maar geld dan niet voor HAmilton de regel dat iedereen buiten de top 10, zijn brandstof naar eigen invulling mag bij tanken.
Hij doet inderdaad wel mee aan de Q3, maar komt uit eindelijk niet in de top 10  te staan.
Het ligt er dus aan hoe het in het regelement staat :P
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 15 juni 2008 - 16:28:48
Citaat van: Ferrari 2008 op 15 juni 2008 - 16:08:57
Mja, mischien is het dan wel slimmer voor Hamilton om gewoon geen kwali te rijden. Met een volle tank komt hij in Q3 toch niet verder dan een 6de plaats, wat p16 betekend. Met een lege tank op p11 vertrekken heeft geen zin. Dus waarom gewoon niet laatste starten, die 4 posities zou hij relatief snel moeten goedmaken denk ik.
Maar geld dan niet voor HAmilton de regel dat iedereen buiten de top 10, zijn brandstof naar eigen invulling mag bij tanken.
Hij doet inderdaad wel mee aan de Q3, maar komt uit eindelijk niet in de top 10  te staan.
Het ligt er dus aan hoe het in het regelement staat :P
Normaal gezien is het in Q3 terechtkomen voldoende. Anders zou je als je bijvoorbeeld na je kwalificatie je versnellingsbak laat wisselen, ineens mogen gaan bijtanken als je daardoor buiten de eerste 10 valt. En diegene die daardoor in de top 10 valt, heeft zen kwali gedaan met benzine voor 1 lap en mag dus direct de pits inrijden ofzo? :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Burorri op 15 juni 2008 - 16:28:48
Citaat van: Ferrari 2008 op 15 juni 2008 - 16:08:57
Mja, mischien is het dan wel slimmer voor Hamilton om gewoon geen kwali te rijden. Met een volle tank komt hij in Q3 toch niet verder dan een 6de plaats, wat p16 betekend. Met een lege tank op p11 vertrekken heeft geen zin. Dus waarom gewoon niet laatste starten, die 4 posities zou hij relatief snel moeten goedmaken denk ik.
Maar geld dan niet voor HAmilton de regel dat iedereen buiten de top 10, zijn brandstof naar eigen invulling mag bij tanken.
Hij doet inderdaad wel mee aan de Q3, maar komt uit eindelijk niet in de top 10  te staan.
Het ligt er dus aan hoe het in het regelement staat :P
Het is niet de startpositie op de grid die telt, maar het resultaat van de kwalificatie (zonder positiestraffen).

@Ferrari 2008: ik ben benieuwd wat hij gaat doen in de kwalificatie inderdaad. Maar hij zal wel met bomvolle tank Q3 rijden, dat is nog altijd beter dan met bomvolle tank niet Q3 rijden.

alonsolover

Ik gok,
Raikonen
Massa
Kubica
Kovalainen
Alonso
Heidfeld
Hamilton(de druk zal te zwaar zijn en hij zal fouten maken)
Rosberg

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 15 juni 2008 - 16:31:37
Citaat van: Burorri op 15 juni 2008 - 16:28:48
Citaat van: Ferrari 2008 op 15 juni 2008 - 16:08:57
Mja, mischien is het dan wel slimmer voor Hamilton om gewoon geen kwali te rijden. Met een volle tank komt hij in Q3 toch niet verder dan een 6de plaats, wat p16 betekend. Met een lege tank op p11 vertrekken heeft geen zin. Dus waarom gewoon niet laatste starten, die 4 posities zou hij relatief snel moeten goedmaken denk ik.
Maar geld dan niet voor HAmilton de regel dat iedereen buiten de top 10, zijn brandstof naar eigen invulling mag bij tanken.
Hij doet inderdaad wel mee aan de Q3, maar komt uit eindelijk niet in de top 10  te staan.
Het ligt er dus aan hoe het in het regelement staat :P
Normaal gezien is het in Q3 terechtkomen voldoende. Anders zou je als je bijvoorbeeld na je kwalificatie je versnellingsbak laat wisselen, ineens mogen gaan bijtanken als je daardoor buiten de eerste 10 valt. En diegene die daardoor in de top 10 valt, heeft zen kwali gedaan met benzine voor 1 lap en mag dus direct de pits inrijden ofzo? :)
Klinkt idd wel logisch, maar met het regelement weet je maar nooit.
Trotse vader van Rosalie(L)

meatball

Citaat van: fawlty op 15 juni 2008 - 14:00:36
hamilton heeft niets te verliezen, hij wordt derde of vierde dankzij goede strategie , en regenrace waarin massa weer uitvalt ...
laten we hopen  ::)
Ik denk dat Massa intussen voldoende bewezen heeft in de regen van niemand bang te moeten zijn,hij staat er gewoon altijd eender welk weer.
1 Massa
2 Kubica
3 Kova
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat