info montage wielcovers

Gestart door stinger, 08 juni 2008 - 21:43:08

« vorige - volgende »

stinger

Hoi,

tijdens de laatste gp's viel het me op dat de wielschelen van de voorste wielen niet mee draaien met het wiel. Kan iemand me uitleggen hoe ze dat voor elkaar krijgen? Ik geraak er maar niet uit hoe het mogelijk is dat het wiel draait en die cover niet.

Bedankt

Ferrari 2010

Ik veronderstel dat die schijf vasthangt of inschuift in gaten in de wielmoer, een moer bij een F1 wagen blijft stil hangen veronderstel ik daar dan bij, en zo blijft de plaat stilhangen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Inderdaad, die schijf is eigenlijk een uitbreiding van de wielmoer, en die hangt stil. Ik denk ook dat bij Ferrari de schijf mee van de band komt wanneer een band wordt vervangen.

stinger

Citaatdie schijf is eigenlijk een uitbreiding van de wielmoer, en die hangt stil

De moer moet het wiel toch spelingsloos opstellen? Anders krijg je dit voor: http://www.formula1.com/news/technical/2007/779/450.html
Hoe kan ze dat doen als ze niet mee draait met het wiel zelf? Dat geeft toch wrijving?

Ferrari 2010

Die wrijving heb je sowieso ergens, want je hebt altijd een stil hangende as met roddraaiden banden ...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.