Wie?Waar?Wanneer?Wat?

Gestart door TheIceman, 07 juni 2008 - 10:45:16

« vorige - volgende »

0634

Is 86: Piquet en Mansell beiden in Williams overalls. In 85 reed Piquet nog bij Brabham.

Franky R.

Citaat van: SDG op 20 april 2013 - 08:03:00
Citaat van: Franky R. op 19 april 2013 - 22:23:01
Patrick Tambay ken ik wel, maar ik herkende hem idd. niet...En de eendagsvlieg, voor Nannini,  is mij ook onbekend. Ik zie wel een Canadees vlaggetje op zijn overall [nieuwe TFT-beeldscherm... :P ], maar of die man ook een Canadees is? Anders zou ik zeggen Jacques Villeneuve...Al weet ik niet eens hoe die eruit ziet, zonder om te spieken op google...

Ja, het is een Canadees. Maar niet Jacques Villeneuve, uiteraard - die was immers pas vijftien in 1986...
Huh? Ik bedoelde Jacques Villeneuve de broer van en dus de oom van 'onze' WK van 1997... :P ...


CitaatJe herkent Fabi, maar kunt niet plaatsen of het 85 of 86 is?
Ik weet ook niet alles! Is dat erg? ::)

SDG

Citaat van: Franky R. op 20 april 2013 - 17:49:54
Huh? Ik bedoelde Jacques Villeneuve de broer van en dus de oom van 'onze' WK van 1997... :P ...


Ah zo, ok. Die was ik even vergeten. Maar die heeft zich dan ook nooit weten te kwalificeren voor een Formule 1-race...

Franky R.

Citaat van: SDG op 20 april 2013 - 17:58:20
Citaat van: Franky R. op 20 april 2013 - 17:49:54
Huh? Ik bedoelde Jacques Villeneuve de broer van en dus de oom van 'onze' WK van 1997... :P ...


Ah zo, ok. Die was ik even vergeten. Maar die heeft zich dan ook nooit weten te kwalificeren voor een Formule 1-race...
Ok, dan kruip ik weer terug in de duistere krochten van mijn geheugen...Een Canadees in 1986... :D

Wings

Citaat van: Franky R. op 20 april 2013 - 17:49:54
Ik weet ook niet alles! Is dat erg? ::)

Ja. Althans, je profileert je zelf als een persoon die veel weet. Tot in details van rijders die slechtst eenmaal een bolide testte aan toe. Dat doe je door boodschap verkondigend "uit het blote bolletje" er aan toe te voegen. Is me vaker opgevallen en dat mag. Wat mij echter meer verbaasd is dat jij, een foto die het jaartal zowat uitstraalt, dan niet kunt benoemen.

Fabi, 1985 Toleman, 1986 Benetton.
Piquet in een Williams overall.
Berger in een Benetton overall.
Rothengatter in een Zakspeed uitstraling (1985 Osella).

Dan som ik een paar voorbeelden zonder de foto -nu- terug te zien. Dus ja, voor iemand die predikt de kleinste details op de tenen te kunnen benoemen vind ik het behoorlijk vreemd niet het juiste jaartal te kunnen bepalen aan de hand van foto's waar het er zowat vanaf spat.

Wings

Citaat van: Jeroen op 20 april 2013 - 14:31:42
Is 86: Piquet en Mansell beiden in Williams overalls. In 85 reed Piquet nog bij Brabham.

Dat bedoel ik!

Franky R.

Citaat van: Wings op 20 april 2013 - 18:47:30


Dan som ik een paar voorbeelden zonder de foto -nu- terug te zien. Dus ja, voor iemand die predikt de kleinste details op de tenen te kunnen benoemen vind ik het behoorlijk vreemd niet het juiste jaartal te kunnen bepalen aan de hand van foto's waar het er zowat vanaf spat.
Ach ja, je loopt te zieken en zeiken om iets wat ik gezegd hebt? Ik heb gezegd dat ik het leuk vind om dat soort dingen te achterhalen en dat ik de meest rare feitjes en weetjes hebt onthouden.


Daar maak jij nu van, dat ik mezelf als een wandelend Encyclopedie zie? ?Wat jij wilt... ::) ::) ::)

Wings

Blaas het eens niet zo op. Ik was verbaasd. Meer niet.

Franky R.

Citaat van: Wings op 20 april 2013 - 19:17:28
Blaas het eens niet zo op. Ik was verbaasd. Meer niet.
Ik blaas niets op. Dat doe jij met je "pedante"...'Jij weet toch zo veel'-gelul! ::)
En ik gaf juist toe dat ik het niet wist. Nogmaals, wat is er zo erg aan, dat jij oh, zo verbaaaaasd ben. SDG wist niet dat ik met Jacques Villeneuve, de broer van Gilles bedoelde...Dat kan best, terwijl SDG en ik elkaar bestoken met dat soort weetjes.


Ach, laat maar...je leest toch wel wat jij wilt lezen. ::)

Wings


Edwin90

.....  ???

Volgende vraag dan maar?

Wings

Ok. Ik zal één plaatsen (makkelijke dit keer):



Wie?
Waar?
Wanneer?
Wat (auto)?

SDG

Als we dan toch een nieuwe vraag hebben, ga ik de vorige definitief afsluiten. De laatste rijder die we zochten, was de Canadees Allen Berg.

Deze foto is overigens genomen tijdens het slotweekend van het seizoen in Adelaide, de wedstrijd die zo'n dramatisch einde kende voor Nigel Mansell, waardoor Prost tegen de verwachtingen in alsnog zijn wereldtitel wist te verlengen.

Wie ontbreekt er op de foto van 1986:

- Elio de Angelis: verongelukt bij testritten op Paul Ricard
- Eddie Cheever: reed enkel in Detroit, ter vervanging van de gekwetste Tambay
- Marc Surer: gestopt met racen na een zwaar rally-ongeval in Duitsland
- Alex Caffi: mocht bij Osella enkele races instappen omwille van sponsorproblemen bij... Allen Berg
- Jacques Laffite: gestopt met racen na zijn zware crash in Brands Hatch
- Ivan Capelli: het nieuwe AGS-team nam enkel deel in Italië en Portugal.

Fabian

Ik meen dat het Tom Coronel is die test in een Arrows. 1999 volgens mij.

Kootje

Yup .... in Spanje, Barcelona om iets preciezer te zijn. 8)