Wie?Waar?Wanneer?Wat?

Gestart door TheIceman, 07 juni 2008 - 10:45:16

« vorige - volgende »

JimmySPA

Citaat van: Kootje op 27 november 2010 - 18:41:54
Citaat van: SDG op 02 oktober 2010 - 23:30:19
Citaat van: JimmySPA op 08 juli 2010 - 21:23:48
Kennen we deze nog? Niet de meest leuke...



Dit is de allererste keer dat ik die crash vanuit dit gezichtspunt zie. Dit maakt het nog enger...
Was dat niet Villeneuve die achter op Ralf Schumacher klapte in Melbourne waarbij die steward om het leven kwam ?

Klopt ja, alleen iemand anders had hem al beantwoord. Maar goed, het is jouw beurt!!!  ;)

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

SDG



Een vrij gemakkelijke, zeker?

JimmySPA

Wie: Schumi en JT
Waar: Magny Course
Wanneer: 2002
Wat: 5e wk Schumacher

Ik zat nog te twijfelen aan Duitsland ivm die Mobil reclame...



Wie/waar/wanneer/wat?

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

SDG

Citaat van: JimmySPA op 28 november 2010 - 12:42:19
Wie: Schumi en JT
Waar: Magny Course
Wanneer: 2002
Wat: 5e wk Schumacher

Ik zat nog te twijfelen aan Duitsland ivm die Mobil reclame...

Juist.  :)

SDG

Citaat van: JimmySPA op 28 november 2010 - 12:42:19



Wie/waar/wanneer/wat?


Nick Heidfeld, BMW-Sauber F106, GP Verenigde Staten 2006, Indianapolis.

0634

Nou, we gaan er weer eens eentje proberen.

Terug in de tijd:



Wie verbrand hier tijdens welke GP? En welke twee bekende namen halen het brandende wrak in?

SDG

Citaat van: Jeroen op 09 januari 2011 - 10:00:25
Nou, we gaan er weer eens eentje proberen.

Terug in de tijd:



Wie verbrand hier tijdens welke GP? En welke twee bekende namen halen het brandende wrak in?

Jo Schlesser, GP van Frankrijk 1968 in Rouen. Andere rijders op de foto zijn Stewart (voorgrond) en Surtees (achtergrond).

0634

#172
Knap!


Franky R.

Ik wist al dat SDG een freak was, maar dit slaat alles... ;D ;D ;D
;)

SDG

Citaat van: Franky R. op 11 januari 2011 - 22:31:49
Ik wist al dat SDG een freak was, maar dit slaat alles... ;D ;D ;D
;)


Eigenlijk is het minder moeilijk dan je denkt, hoor.

Het uitzicht van de auto's - sigaren met primitieve vleugels - doet je onmiddellijk denken aan 1968, het eerste jaar waarin die vleugels op de auto's verschenen.

Bij een brandend wrak in 1968 denk je onmiddellijk aan Jo Schlesser, die verongelukte in de Franse GP.

De auto op de achtergrond is wit met rood - ik weet het, op een zwart/wit-foto is het misschien niet zo makkelijk te zien - een Honda dus. En wie Honda zegt, zegt John Surtees. De andere Honda ligt immers op dezelfde foto een paar meter verder op te branden.

En op de auto op de voorgrond kun je min of meer het nummer 28 onderscheiden. Google nu gewoon even naar http://en.wikipedia.org/wiki/1968_French_Grand_Prix en je zult zien dat in die wedstrijd het nummer 28 gevoerd werd door... Stewart.

Er zit dus duidelijk wel enige systematiek achter. De ware kunst is een foto te analyseren.  ;)

Franky R.

Citaat van: SDG op 12 januari 2011 - 22:05:06
Citaat van: Franky R. op 11 januari 2011 - 22:31:49
Ik wist al dat SDG een freak was, maar dit slaat alles... ;D ;D ;D
;)


Eigenlijk is het minder moeilijk dan je denkt, hoor.

Het uitzicht van de auto's - sigaren met primitieve vleugels - doet je onmiddellijk denken aan 1968, het eerste jaar waarin die vleugels op de auto's verschenen.

Bij een brandend wrak in 1968 denk je onmiddellijk aan Jo Schlesser, die verongelukte in de Franse GP.

De auto op de achtergrond is wit met rood - ik weet het, op een zwart/wit-foto is het misschien niet zo makkelijk te zien - een Honda dus. En wie Honda zegt, zegt John Surtees. De andere Honda ligt immers op dezelfde foto een paar meter verder op te branden.

En op de auto op de voorgrond kun je min of meer het nummer 28 onderscheiden. Google nu gewoon even naar http://en.wikipedia.org/wiki/1968_French_Grand_Prix en je zult zien dat in die wedstrijd het nummer 28 gevoerd werd door... Stewart.

Er zit dus duidelijk wel enige systematiek achter. De ware kunst is een foto te analyseren.  ;)

Aha,

Dank je voor je tips... ;)

SDG

Citaat van: Franky R. op 24 januari 2011 - 15:47:02
Aha,

Dank je voor je tips... ;)



Is door analyse van de foto ook gemakkelijk te achterhalen: wie, waar en vooral, in welk jaar? Let vooral op de gridgirl in het groen op de achtergrond...

Senergy

#177
Het jaar is 2001, met dank aan de link die mee op de foto staat  ;D
Ralf Schumacher, en Maleisiƫ denk ik dan, hij reed daar naar de overwinning
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

SDG

Citaat van: Senergy op 25 januari 2011 - 15:30:34
Het jaar is 2001, met dank aan de link die mee op de foto staat  ;D
Ralf Schumacher, en Maleisiƫ denk ik dan, hij reed daar naar de overwinning

Maar had je dat ook geweten zonder die link?  ;)

Ik zei je ook naar de gridgirl op de achtergrond te kijken, die draagt een bord bij zich met het nummer 12 op een achtergrond in de Italiaanse kleuren. En een Italiaan met nummer 12, dat was Jarno Trulli in de Jordan, in... 2001.

BTW, Ralf won de GP van Maleisiƫ in 2002, niet in 2001. Toen behaalde Ferrari een dubbelzege, ondanks die zware hoosbui in het begin van de race.

Franky R.

Ik had wel geraden dat het een GP in Maleisie betrof...zie de Petronas reclame. :)