GP Frankrijk

Gestart door Supermariobros, 15 juni 2008 - 08:48:22

« vorige - volgende »

FerrariMan

Feit is wel dat Schumacher in Australië 2003 moest binnen komen voor een loshangend bargeboard. En Kimi nu niet...

Ferrari 2010

Was het overigens ook niet bij McLaren dat er verleden jaar enkele spiegels afbraken? Ik kan me vergissen van team of onderdeel, maar verleden jaar was er toch eens iets bij een bepaakd team dat het bij beide wagens in 1 race tijd begaf dacht ik.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Burorri op 26 juni 2008 - 18:53:54
Andere kant: Steward is niet de persoon die gaan zeuren of roddels de wereld in helpen.

Stewart is ook niet de persoon waarvan je kunt zeggen dat hij niet pro-McLaren is.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 26 juni 2008 - 20:04:53
Was het overigens ook niet bij McLaren dat er verleden jaar enkele spiegels afbraken? Ik kan me vergissen van team of onderdeel, maar verleden jaar was er toch eens iets bij een bepaakd team dat het bij beide wagens in 1 race tijd begaf dacht ik.
Er was vorig jaar inderdaad comotie over de spiegels van Mclaren, maar als ik me goed herinner zijn die er nooit afgevlogen.

Moet dat nou die dubbele ontkenning?:P
Je doet het volgens mij expres he.
Maar ja ik weet niet, in elk Fabeltje zit een kern van waarheid.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 26 juni 2008 - 20:23:50
Citaat van: Ferrari 2008 op 26 juni 2008 - 20:04:53
Was het overigens ook niet bij McLaren dat er verleden jaar enkele spiegels afbraken? Ik kan me vergissen van team of onderdeel, maar verleden jaar was er toch eens iets bij een bepaakd team dat het bij beide wagens in 1 race tijd begaf dacht ik.
Er was vorig jaar inderdaad comotie over de spiegels van Mclaren, maar als ik me goed herinner zijn die er nooit afgevlogen.
Maar wel losgehongen, niet? In ieder geval, zij zouden dan in principe ook moeten zijn binnen geroepen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 26 juni 2008 - 20:25:26
Citaat van: Burorri op 26 juni 2008 - 20:23:50
Citaat van: Ferrari 2008 op 26 juni 2008 - 20:04:53
Was het overigens ook niet bij McLaren dat er verleden jaar enkele spiegels afbraken? Ik kan me vergissen van team of onderdeel, maar verleden jaar was er toch eens iets bij een bepaakd team dat het bij beide wagens in 1 race tijd begaf dacht ik.
Er was vorig jaar inderdaad comotie over de spiegels van Mclaren, maar als ik me goed herinner zijn die er nooit afgevlogen.
Maar wel losgehongen, niet? In ieder geval, zij zouden dan in principe ook moeten zijn binnen geroepen.
Van wat ik toen heb mee gekregen was dat niet nodig omdat die spiegels door de veiligheids test kwamen en expres zo waren gemonteerd.
Maar kan me ook vergissen hoor.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Tja, als je het zo leest denk je natuurlijk dat het best zou kunnen dat de Fia Ferrari bevoordeeld. Maar het stuk is wel erg eenzijdig geschreven, hoor. Ik geloof het niet zo.

Het enige wat mij wel bevreemde was het incident tussen Hamilton en Alonso in de pit. Dat leek mij idd ook meer iets dat in het team moest worden uitgevochten, en niet door de FIA.

robbert

jongens toch, dat is nu om ziek van te worden hé. Vanaf dat Ferrari eens terug dominant is, zoeken ze iets om het italiaans team te benadelen. In dit geval dat FIA Ferrari weer wat voordeel geeft.
Ik ben er zeker van dat de FIA Ferrari niet bevoordeelt, anders zouden ze Raikkonen in monaco geen straf gegeven hebben, wanneer ze te laat de banden monteren. Want er waren er niet veel die dat wistten.

Folkert

Citaat van: robbert op 26 juni 2008 - 23:16:54
jongens toch, dat is nu om ziek van te worden hé. Vanaf dat Ferrari eens terug dominant is, zoeken ze iets om het italiaans team te benadelen. In dit geval dat FIA Ferrari weer wat voordeel geeft.
Ik ben er zeker van dat de FIA Ferrari niet bevoordeelt, anders zouden ze Raikkonen in monaco geen straf gegeven hebben, wanneer ze te laat de banden monteren. Want er waren er niet veel die dat wistten.
Wie zegt heit dat FIA Ferrari voor trekt?
Niet zo veel dingen proberen te lezen die niet worden gezegt.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: 0634 op 26 juni 2008 - 22:23:03
Tja, als je het zo leest denk je natuurlijk dat het best zou kunnen dat de Fia Ferrari bevoordeeld. Maar het stuk is wel erg eenzijdig geschreven, hoor. Ik geloof het niet zo.

Het enige wat mij wel bevreemde was het incident tussen Hamilton en Alonso in de pit. Dat leek mij idd ook meer iets dat in het team moest worden uitgevochten, en niet door de FIA.
Dat vond ik ook ja. Dat is iets waar FIA eigenlijk niet eens over mag beslissen.
Maar de rest vond k ook wel subjectief. En het stopt ineens abrubt.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Ligt het aan mij of duurt het ff voor de post zichtbaar worden?
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Citaat van: robbert op 26 juni 2008 - 23:16:54
jongens toch, dat is nu om ziek van te worden hé. Vanaf dat Ferrari eens terug dominant is, zoeken ze iets om het italiaans team te benadelen. In dit geval dat FIA Ferrari weer wat voordeel geeft.
Ik ben er zeker van dat de FIA Ferrari niet bevoordeelt, anders zouden ze Raikkonen in monaco geen straf gegeven hebben, wanneer ze te laat de banden monteren. Want er waren er niet veel die dat wistten.
Nee, maar, en ik speel opnieuw advocaat van de duivel zonder zelf een standpunt in te willen nemen: te laat banden monteren is een zwart op wit vaststelbaar feit, waarvoor een bestraffing in de regels staat die al even zwart op wit is. Daar kom je dus niet gemakkelijk mee weg. Het geval van de losse uitlaat is sowieso een subjectieve kwestie, want de FIA heeft de ruimte om zelf te bepalen wanneer een onderdeel te los hangt en wanneer niet. Daar heeft de FIA dus ook de ruimte om een voorkeursbehandeling te geven zonder haar eigen regels te breken.

De theorie van de voorkeursbehandeling is dus zeker niet onmogelijk, maar dit ene voorval is voor mij te klein om er een drama van te maken (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Hongarije vorig jaar, waar ik bij hoge uitzondering zelfs een artikel over had geschreven :P).

leproffesseur

Aha...dit verduidelijkt de situatie.De fia moet dus ieder geval apart beoordellen i.v.m loshangende onderdelen.
Het wordt wel tijd dat ze eens een lijstje maken wat mag loskomen zonder dat moet ingegrepen worden door de teams.Op die manier vermijd je discussie.