Waar moet alonso in 2009 heen?

Gestart door alonso-for4ever, 04 juni 2008 - 16:07:07

« vorige - volgende »

Waar moet alonso in 2009 heen?

BMW
4 (10.3%)
Ferrari
7 (17.9%)
Mclaren
1 (2.6%)
Williams
2 (5.1%)
Toyota
0 (0%)
Bij renault blijven!
20 (51.3%)
Ander team
1 (2.6%)
geen idee!!
1 (2.6%)
Stoppen
3 (7.7%)

Totaal aantal stemmen: 33

_Makke_

Citaat van: Ferrari 2008 op 01 november 2008 - 09:50:16
Citaat van: leproffesseur op 31 oktober 2008 - 21:31:01
Indien de evolutie verder zet zitten we binnen 20 jaar misschien met meer dan 20races per seizoen
waardoor correurs minder lang meedraaien en minder records kunnen behalen.
Waarom zouden rijders in een kampioenschap met meer dan 20 races minder lang meedraaien dan in één met 18 of 19? En ik denk dat het meer records zou opleveren, want records als aantal poles op rij, aantal races op rij gewonnen, aantal poles in een seizoen, snelste ronden in een seizoen, aantal punten in een seizoen, zijn net eenvoudiger te breken in een langer seizoen.

Lijkt me inderdaad logisch...

Citaat van: sloggerke op 31 oktober 2008 - 14:13:38
Citaat van: _Makke_ op 31 oktober 2008 - 09:49:07
2 prachtige overwinningen, laat het ons al maar houden op maximum 1 "prachtige" zegen, want prachtig was die nu ook niet. Swat, als Honda zijn belofte kan nakomen, hoop ik dat Fernando bij Renault blijft. Hij mag een geweldig piloot zijn, ik zie hem liever niet meer meedingen voor de zeges/titel. Hij heeft niet de mentaliteit van een groot kampioen.

Wie heeft die mentaliteit dan wel volgens jou?
Toch die niet van je avatar?!
Massa?
Ok, Alonso heeft zijn kuren. Maar denk aan Senna, Schumacher..en dus ook Alonso. alle groten hadden/hebben dat.. egotrippers!

Het gaat mij over een kinderachtige gedrag van Alonso. Het blijven volharden in zijn beweringen dat hij met minder kwalitatief materiaal onderweg was als Hamilton...

leproffesseur

Hoe meer races hoe minder lang je het kan uithouden lijkt me met al dat reizen,testen
en alles wat erbij komt.Met een topwagen zullen de records van poles ,snelste rondes ,aantal poles in 1
seizoen en wie weet aantal overwinningen in 1 seizoen gemakkelijker sneuvellen.
Het record van aantal punten in een seizoen lijkt me zeer moeilijk te breken want schumi prestatie
van 2004 is eigenlijk ongelooflijk !ik wil ook op wijzen dat hij zoveel records kon breken omdat hij binnen het team
niet echt concurrentie had en laat ons hopen dat dit een uitzonderlijk tijdperk was want was vaak saaiheid troef..
Volgend jaar met de nieuwe wagens wordt het ongetwijfeld lastiger voor de correurs en dus ook om constant het zelfde
niveau te behouden .Je zal altijd wel een correur hebben die er boven uit springt en de f1 domineert zoals schumi maar die periode
zal (wenslijk) niet zo lang duren denk ik.Bovendien indien de records zo blijven sneuvellen waar eindigt dit dan?
De absolute perfectie..nee dank je dan liever wat meer concurrentie.

scho0634

Citaat van: _Makke_ op 01 november 2008 - 10:27:32

Het gaat mij over een kinderachtige gedrag van Alonso. Het blijven volharden in zijn beweringen dat hij met minder kwalitatief materiaal onderweg was als Hamilton...
ik sluit het ook zeker niet uit....

sloggerke

#213
Citaat van: 0634 op 01 november 2008 - 12:31:15
Citaat van: _Makke_ op 01 november 2008 - 10:27:32

Het gaat mij over een kinderachtige gedrag van Alonso. Het blijven volharden in zijn beweringen dat hij met minder kwalitatief materiaal onderweg was als Hamilton...
ik sluit het ook zeker niet uit....

Dat was eigenlijk geen kinderachtig gedrag ivm met "minder kwalitatief materiaal", het was eerder kinderachtig gedrag (zo je wil) aangaande het beleid van McLaren dat ze geen uitgesproken kopman hadden... zelfs niet op het einde van het seizoen.
Als Alonso kopman was geweest was hij zeker wereldkampioen. (Als Hamilton het geweest was evenzeer natuurlijk maar hij was nog maar een "rookie".)
Zijn punt was dus volgens mij dat je met kopman zéker een wereldkampioen had, nu had McLaren er in 2007 géén....

Behoudens vergissing mocht Hamilton alle data/afstellingen van Alonso inkijken en desgevallend kopieëren vanaf dag één. Dat is gewoon het beleid bij McLaren.

Ma bon on topic: We zouden het vandaag weten...... Ik lees nog nergens iets. Het zal wel Renault zijn.

Edit: Het staat nu wel te lezen. Zowel Alonso als Piquet blijven bij Renault.

edwin291

Alonso heeft een 2 jarig contract getekendt en is tot en met 2010 bevestigt. En dan kan hij misschien naar ferrari.
Proud to be an Alonso fan!!!

Ferrari 2010

Citaat van: edwin291 op 05 november 2008 - 15:34:09
Alonso heeft een 2 jarig contract getekendt en is tot en met 2010 bevestigt. En dan kan hij misschien naar ferrari.
Volgens mij wil een 2 jarig contract gewoonweg zoveel zeggen als: ik heb een contract voor 2011 bij Ferrari... Anders had hij nooit een 2-jarig contract getekend lijkt mij.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634


Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 05 november 2008 - 16:14:19
Waarom niet?
Omdat hij zo graag wk wil worden bij een ander team. Stel dat BMW volgend jaar de kop op steekt en er in 2010 een plekje vrij komt... Hij is super gewild en heeft geen enkele reden om zich 2 jaar aan Renault te binden. Uiteraard weten we niet wat de voorwaarden in het contract zijn, misschien heeft hij een optie om in bepaalde gevallen het team eind volgend jaar te verlaten, maar dat zullen we nooit weten :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

#218
Citaat van: sloggerke op 05 november 2008 - 15:00:50Behoudens vergissing mocht Hamilton alle data/afstellingen van Alonso inkijken en desgevallend kopieëren vanaf dag één. Dat is gewoon het beleid bij McLaren.

Dat is het beleid bij elk team. Denk eens na, als één rijder zijn wagen heel goed kan afstellen, waarom zou een team er dan niet voor zorgen dat de wagen van de andere rijder ook goed afgesteld kan worden? Dat Alonso dan na een race of 6 in het seizoen kwam wenen dat Hamilton niet meer mocht afkijken, was dan ook het eerste teken van zijn serieus asociale gedrag, in mijn ogen.

Citaat van: Ferrari 2008 op 05 november 2008 - 16:06:01Volgens mij wil een 2 jarig contract gewoonweg zoveel zeggen als: ik heb een contract voor 2011 bij Ferrari...

Ik denk dat dat net een stap te ver is. "Ik hou de optie open om in 2011 naar Ferrari te gaan", lijkt mij eerder hoe de vork aan de steel zit. Bij BMW zit ook alles vast tot en met 2010 als ik het goed heb.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 05 november 2008 - 16:22:28
Citaat van: Ferrari 2008 op 05 november 2008 - 16:06:01Volgens mij wil een 2 jarig contract gewoonweg zoveel zeggen als: ik heb een contract voor 2011 bij Ferrari...

Ik denk dat dat net een stap te ver is. "Ik hou de optie open om in 2011 naar Ferrari te gaan", lijkt mij eerder hoe de vork aan de steel zit. Bij BMW zit ook alles vast tot en met 2010 als ik het goed heb.
Mja, daar heb je wel gelijk in, zich direct contarctueel binden zou dom zijn, er kan vanalles gebeuren in 2 seizoenen. Dat van BMW was overigens maar als voorbeeld, kan eender welk team zijn ;)
In ieder geval ben ik er vrij zeker van dat hij 'iets' heeft voor 2011, anders zie ik écht geen reden waarom hij zich voor 2 jaar zou binden.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Er is natuurlijk ook nog Renault hé. Die kunnen ook zeggen: "Als je maar voor 1 jaar wilt tekenen, doe je dat maar bij een ander team."

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 05 november 2008 - 16:38:39
Er is natuurlijk ook nog Renault hé. Die kunnen ook zeggen: "Als je maar voor 1 jaar wilt tekenen, doe je dat maar bij een ander team."
Bwa, ik denk dat ze niet zo dwaas zullen zijn, welke 2 rookies moeten ze dan binnenhalen. Piquet was nu niet bepaald het succesfiguur, en Kovalainen was al niet veel beter... Renault zit als een rat in de val en wil zo snel mogelijk weer naar de top, dus: Alonso, hoe lang boeit hen niet.
Enfin, dat is wat ik er over denk ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

NDCGN

Goede keus van Renault om met deze rijders door te gaan... Alonso, geen twijfel over mogelijk... Piquet, is duidelijk één of twee niveau's lager, maar da's precies wat Alonso wil... Piquet heeft best wel potentie, maar moet constanter worden... ik vraag me nog wel af of ie nou zn nieuwe contract in Singapore heeft verdiend of niet ;).. laten we maar vanuit gaan van niet...

Jasper

Ik denk dat hij het in Duitsland heeft verdiend.

NDCGN

Citaat van: Jasper op 05 november 2008 - 17:14:11
Ik denk dat hij het in Duitsland heeft verdiend.
op basis van één keer een gelukkige strategie?? hij reed zelf natuurlijk ook niet slecht toen, maar de strategie was wel bepalend..