Waar moet alonso in 2009 heen?

Gestart door alonso-for4ever, 04 juni 2008 - 16:07:07

« vorige - volgende »

Waar moet alonso in 2009 heen?

BMW
4 (10.3%)
Ferrari
7 (17.9%)
Mclaren
1 (2.6%)
Williams
2 (5.1%)
Toyota
0 (0%)
Bij renault blijven!
20 (51.3%)
Ander team
1 (2.6%)
geen idee!!
1 (2.6%)
Stoppen
3 (7.7%)

Totaal aantal stemmen: 33

alonsolover

Citaat van: 0634 op 19 juni 2008 - 19:26:09
Alonso moet gewoon naar Ferrari, vind ik. De beste rijder bij het beste team. Kan hij zijn carriere uit het slop halen alsmede Ferrari uit het (rijders-) slop halen.

Maar de meesten hier willen het niet.
Ben ik mee eens ik vind trouwens hoogstends tijd dat alonso nog eens kampioen word :D

leproffesseur

Kan best nog een paar jaar wachten.Het is niet omdat schummie er 7 behaalde dat bekomen van meerdere
titels vanzelfsprekend is.Vergeet niet dat er maar 3 rijders zijn geweest die de kaap van 3 titels hebben overschreden tot nu toe.In principe kan hij nog 10 jaar mee(zelf wil hij zo lang wel niet racen)dus een 3de titel is zeker haalbaar.

Folkert

Citaat van: 0634 op 19 juni 2008 - 22:16:33
Citaat van: Ferrari 2008 op 19 juni 2008 - 21:20:49
Citaat van: Jasper op 19 juni 2008 - 20:52:49
Is het niet een contradictie om te zeggen dat een rijdersduo fantastisch is terwijl ze veel te veel blunders hebben gemaakt?
Mja, als ze nu de rest van het seizoen blijven blunderen, dan is het inderdaad niet meer te houden. Maar fouten maakt iedereen, soms heb je pech dat je er veel achter elkaar maakt. Kimi reed in Canada een mooie race, tot hij eruit werd gereden. Massa heeft daar ook een mooie race gereden. Als ze de rest van het seizoen niet meer te veel blunderen, dan blijft het een fantastisch rijdersduo. Tot hiertoe is het er contradictie, maar binnen enkele maanden niet meer veronderstel ik :)
Het is natuurlijk helemaal geen fantastisch rijdersduo. Ze beschikken over de beste auto van het veld, maar staan door eigen fouten niet bovenaan. En we moeten maar afwachten of ze zich in de nabije toekomst herstellen. Het zijn goede rijders, soms heel goed. Maar zeker niet fantastisch.

En Ferrari zal dat zelf ook best weten.
Ben ik het niet mee eens. Ja Kimi heeft Enorm geblunderd in Australie, maardaarna heeft hij goed gereden. Moncaco maakte Iedereen fouten volgens mij. Ook Kubica, maar dat weet ik niet helemaal zeker. En ware het niet dat Hamilton Kimi uit de race reed had Kimi hem denk ik wel gewonnen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 19 juni 2008 - 11:43:44
Citaat van: Burorri op 19 juni 2008 - 11:40:54
Citaat van: Ferrari 2008 op 18 juni 2008 - 20:27:19
Citaat van: Burorri op 18 juni 2008 - 20:15:38
Citaat van: Jasper op 18 juni 2008 - 19:15:42
Toyota heeft al 7 jaar lang één van de grootste budgetten, maar ik kan me hun laatste podiumplaats niet eens herinneren.
Toyota mist en de ervaring en de kwaliteiten van iemand van Alonsos Niveau. Denk dat hij het zelfde kan doen , wat Schumacher bij Ferrari deed.
Schumacher was niet alleen.
Weet ik, maar ik denk dat als Alonso een overstap maakt naar Toyota er wel een aantal mensen de overstap naar toyota gaan maken.
Zoals? Vergeet overigens niet dat Schumacher expliciet gevraagd had naar die mensen hé. En dan nog, willen de Jappen dat wel? In principe kiezen de Jappen zelf wie ze binnenhalen ... (en niet veel later doorgaans weer buitengooien)
Ja in namen van Technische Staf en dergelijke ben ik niet goed. Tot 2003 denk ik wist ik niet eens wie Brawn, Byrne enzo waren of waar ze vandaan kwam. Wist trouwens ook niet dat Schumacher om hen gevraagd had. Dacht dat ze uitzich zelf wel naar Ferrari gingen omdat Schumacher er heen ging.

Maar nog een mogelijkheid is dat Hij naar Honda gaat. Met Brawn zal dat zeker een groter verschil maken dan Button.
Trotse vader van Rosalie(L)

alonsolover

Citaat van: leproffesseur op 20 juni 2008 - 09:53:19
Kan best nog een paar jaar wachten.Het is niet omdat schummie er 7 behaalde dat bekomen van meerdere
titels vanzelfsprekend is.Vergeet niet dat er maar 3 rijders zijn geweest die de kaap van 3 titels hebben overschreden tot nu toe.In principe kan hij nog 10 jaar mee(zelf wil hij zo lang wel niet racen)dus een 3de titel is zeker haalbaar.
Maar hij heeft daarvoor een snelle auto nodig en alleen ferarri heeft dit

leproffesseur

Brawn was sterk in strategie maar hij bouwde die ferraris niet he ;)
Bij honda hebben ze nog een topontwerper nodig voor Alonso te lokken.

scho0634

Citaat van: alonsolover op 20 juni 2008 - 20:21:09
Citaat van: leproffesseur op 20 juni 2008 - 09:53:19
Kan best nog een paar jaar wachten.Het is niet omdat schummie er 7 behaalde dat bekomen van meerdere
titels vanzelfsprekend is.Vergeet niet dat er maar 3 rijders zijn geweest die de kaap van 3 titels hebben overschreden tot nu toe.In principe kan hij nog 10 jaar mee(zelf wil hij zo lang wel niet racen)dus een 3de titel is zeker haalbaar.
Maar hij heeft daarvoor een snelle auto nodig en alleen ferarri heeft dit
Volgens mij vergeet je BMW.

De huidige WK stand bewijst dat zij ook vrij snel zijn.

leproffesseur

Bmw lijkt me ook de meest logische keuze .

Ferrari 2010

Logisch wel, maar ik denk dat BMW geen interesse heeft in Alonso, zij hebben Kubica.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

leproffesseur

Als bmw geen interesse heeft en daar heb ik mijn twijfels over lijkt
redbull het beste team voor Alonso want die hebben een topontwerper
en met die ayrodinamica die volgend jaar veranderd moeten ze eindelijk
in staat zijn om een winnende auto te maken.

Ferrari 2010

Citaat van: leproffesseur op 21 juni 2008 - 15:15:59
Als bmw geen interesse heeft en daar heb ik mijn twijfels over lijkt
redbull het beste team voor Alonso want die hebben een topontwerper
en met die ayrodinamica die volgend jaar veranderd moeten ze eindelijk
in staat zijn om een winnende auto te maken.
Dan kan hij beter bij Renault blijven, Red Bull rijdt immers maar met de klantenmotor (uiteraard wil dat niet zeggen dat je slechter moet zijn, kijk maar naar Williams). Maar Renault heeft toch iets meer ervaring. En een topontwerper is ook niet alles wat je nodig hebt hé. Een topontwerper is handig, maar zeker niet de enige belangrijke persoon. Overigens, dat aerodynamica wijzigt geeft de teams niet meer of minder kansen, elke wagen word immers regelmatig hertekend.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

alonsolover

We zullen zien ,
de renault komt beter en beter misschien nog 1 jaartje?

Folkert

Hij heeft dus kennelijk een clausule dat hij voor 29 juli kan zeggen waar hij heen gaat, als hij naar een ander team wilt.
Trotse vader van Rosalie(L)

meatball

Citaat van: Burorri op 22 juni 2008 - 16:27:39
Hij heeft dus kennelijk een clausule dat hij voor 29 juli kan zeggen waar hij heen gaat, als hij naar een ander team wilt.
En als een ander team hem wil,lijkt mij ook nog belangrijk niet ?
McLaren had hem beter wat meer nr 1 laten zijn dan zaten ze nu niet zo in de shit.
Hamilton doet het dit jaar,nu hij zelf een team moet dragen heel wat minder.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

leproffesseur

De wagens zullen toch wel drastisch veranderen volgend jaar dus toch het moment
om een kloof te dichten of niet.
bmw lijkt me de beste optie want ferrari en mclaren hebben hun rijders voor volgend jaar al.
En als hij naar Toyota gaat vraag ik me af wie hij in godsnaam van de technische staf mee moet doen ::)
Bij renault hebben ze dit jaar geen topwagen gebouwd.Andrew newy zie ik bij redbull blijven volgend jaar.
Bij ferrari zie ik ook niemand vertrekken van de technische staf dus wie moet Alonso van topmensen meedoen...?