Waar moet alonso in 2009 heen?

Gestart door alonso-for4ever, 04 juni 2008 - 16:07:07

« vorige - volgende »

Waar moet alonso in 2009 heen?

BMW
4 (10.3%)
Ferrari
7 (17.9%)
Mclaren
1 (2.6%)
Williams
2 (5.1%)
Toyota
0 (0%)
Bij renault blijven!
20 (51.3%)
Ander team
1 (2.6%)
geen idee!!
1 (2.6%)
Stoppen
3 (7.7%)

Totaal aantal stemmen: 33

meatball

Citaat van: Ferrari 2008 op 18 juni 2008 - 19:17:40
Citaat van: fawlty op 18 juni 2008 - 19:11:06
waarom niet naar toyota? ze hebben toch 1 van de grootste budgets, dus met 'ervaren' wereldkampioen valt er tenminste nog iets van te maken?
Mja, daar zeg je zo iets, voorToyota is Alonso een optie, ze hebben nu niet bepaald een toprijder in hun rangen. Maar de ervaren Trulli heeft er ook niet veel van gemaakt gekregen. Maar heeft het zin voor Alonso om van het moeilijk presterende Renault over te schakelen naar het al even moeilijk presterende Toyota? Bij Renault kan hij doen en laten wat hij wil, maar bij Toyota is iets gedaan krijgen moeilijk, daar zijn de jappen de baas...
Bovendien is Renault onlangs nog top geweest en weten ze hoe daarmee omgaan,Toyota is altijd al een prutsteam geweest.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Folkert

Citaat van: Jasper op 18 juni 2008 - 19:15:42
Toyota heeft al 7 jaar lang één van de grootste budgetten, maar ik kan me hun laatste podiumplaats niet eens herinneren.
Toyota mist en de ervaring en de kwaliteiten van iemand van Alonsos Niveau. Denk dat hij het zelfde kan doen , wat Schumacher bij Ferrari deed.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 18 juni 2008 - 20:15:38
Citaat van: Jasper op 18 juni 2008 - 19:15:42
Toyota heeft al 7 jaar lang één van de grootste budgetten, maar ik kan me hun laatste podiumplaats niet eens herinneren.
Toyota mist en de ervaring en de kwaliteiten van iemand van Alonsos Niveau. Denk dat hij het zelfde kan doen , wat Schumacher bij Ferrari deed.
Schumacher was niet alleen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

leproffesseur

Dat is heel juist!Indien Alonso naar Toyota gaat moet hij net als schummie of wel een topontwerper of topstrateeg
meedoen want alleen kan hij van toyota geen winnend team maken hoor.De vraag is wie en vooral  wie volgend jaar vrij is van topontwerpers.Doordat de wagens volgend jaar ingrijpend veranderen en redbull over 1 van de beste ontwerpers van de laaste 14 jaar beschikt (andrew newy) zou ik het durven riskeren.
Bmw zou ook een uitstekende keuze zijn en Heidfelds contract loopt dit jaar ten einde dus dit opent perspectieven.
Ferrari en mclaren lijken me uitgesloten en renault...tja het tij kan volgend jaar keren maar gezien ze dit jaar geen zichtbare vorderingen maken zie ik niet in waarom ze volgend jaar top zouden zijn.Tenzij ze nu al concentreren op volgend jaar.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 18 juni 2008 - 20:27:19
Citaat van: Burorri op 18 juni 2008 - 20:15:38
Citaat van: Jasper op 18 juni 2008 - 19:15:42
Toyota heeft al 7 jaar lang één van de grootste budgetten, maar ik kan me hun laatste podiumplaats niet eens herinneren.
Toyota mist en de ervaring en de kwaliteiten van iemand van Alonsos Niveau. Denk dat hij het zelfde kan doen , wat Schumacher bij Ferrari deed.
Schumacher was niet alleen.
Weet ik, maar ik denk dat als Alonso een overstap maakt naar Toyota er wel een aantal mensen de overstap naar toyota gaan maken.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 19 juni 2008 - 11:40:54
Citaat van: Ferrari 2008 op 18 juni 2008 - 20:27:19
Citaat van: Burorri op 18 juni 2008 - 20:15:38
Citaat van: Jasper op 18 juni 2008 - 19:15:42
Toyota heeft al 7 jaar lang één van de grootste budgetten, maar ik kan me hun laatste podiumplaats niet eens herinneren.
Toyota mist en de ervaring en de kwaliteiten van iemand van Alonsos Niveau. Denk dat hij het zelfde kan doen , wat Schumacher bij Ferrari deed.
Schumacher was niet alleen.
Weet ik, maar ik denk dat als Alonso een overstap maakt naar Toyota er wel een aantal mensen de overstap naar toyota gaan maken.
Zoals? Vergeet overigens niet dat Schumacher expliciet gevraagd had naar die mensen hé. En dan nog, willen de Jappen dat wel? In principe kiezen de Jappen zelf wie ze binnenhalen ... (en niet veel later doorgaans weer buitengooien)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Alonso moet gewoon naar Ferrari, vind ik. De beste rijder bij het beste team. Kan hij zijn carriere uit het slop halen alsmede Ferrari uit het (rijders-) slop halen.

Maar de meesten hier willen het niet.

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 19 juni 2008 - 19:26:09
Alonso moet gewoon naar Ferrari, vind ik. De beste rijder bij het beste team. Kan hij zijn carriere uit het slop halen alsmede Ferrari uit het (rijders-) slop halen.

Maar de meesten hier willen het niet.
Ferrari heeft verdomme de 2 fantastische rijders, Kimi en Massa, het enige wat hen mankeerd is dat ze dit seizoen veel hebben geblunderd. Ik wil het inderdaad niet, omdat Alonso mij totaal niet aanstaat, en omdat het bovendien totaal overbodig is om dit fantastische duo weg te gooien.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Is het niet een contradictie om te zeggen dat een rijdersduo fantastisch is terwijl ze veel te veel blunders hebben gemaakt?

meatball

Citaat van: Jasper op 19 juni 2008 - 20:52:49
Is het niet een contradictie om te zeggen dat een rijdersduo fantastisch is terwijl ze veel te veel blunders hebben gemaakt?
Ook Ferrari zelf heeft tot nu toe enkele keren geblunderd,denk maar aan de strategie bij Massa in Monaco enz.
Dus het zijn zeker niet de rijders alleen.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Jasper

Dat zou kunnen, maar is irrelevant in deze discussie...

meatball

 Mijn mening is dat hij gewoon nergens beter terecht kan dan bij Renault.
Ferrari heeft Massa en de Fin.
McLaren is uitgesloten.
Bmw kiest natuurlijk voor Kubica.
De rest is niet beter dan Renault.
Dus ?
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 19 juni 2008 - 20:52:49
Is het niet een contradictie om te zeggen dat een rijdersduo fantastisch is terwijl ze veel te veel blunders hebben gemaakt?
Mja, als ze nu de rest van het seizoen blijven blunderen, dan is het inderdaad niet meer te houden. Maar fouten maakt iedereen, soms heb je pech dat je er veel achter elkaar maakt. Kimi reed in Canada een mooie race, tot hij eruit werd gereden. Massa heeft daar ook een mooie race gereden. Als ze de rest van het seizoen niet meer te veel blunderen, dan blijft het een fantastisch rijdersduo. Tot hiertoe is het er contradictie, maar binnen enkele maanden niet meer veronderstel ik :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

leproffesseur

De enige die geen blunders heeft gemaakt heeft is kubica van de titelkandidaten dus hoeven de ferrari rijders zich niet te schamen.Kimmi heeft al jaren bewezen dat hij een hele goeie is en massa kan nog verbeteren want is nog vrij jong.Ik vrees wel een beetje dat ferrari volgend jaar niet zo sterk zal zijn want int verleden is gebleken dat
ferrari het soms heel moeilijk heeft wanneer er grote regelementswijzegingen ivm de wagens zijn.Eigenlijk zou volgend jaar een gedroomde kans zijn voor de concurrentie om ferrari als titelkandidaat te verdringen.

scho0634

Citaat van: Ferrari 2008 op 19 juni 2008 - 21:20:49
Citaat van: Jasper op 19 juni 2008 - 20:52:49
Is het niet een contradictie om te zeggen dat een rijdersduo fantastisch is terwijl ze veel te veel blunders hebben gemaakt?
Mja, als ze nu de rest van het seizoen blijven blunderen, dan is het inderdaad niet meer te houden. Maar fouten maakt iedereen, soms heb je pech dat je er veel achter elkaar maakt. Kimi reed in Canada een mooie race, tot hij eruit werd gereden. Massa heeft daar ook een mooie race gereden. Als ze de rest van het seizoen niet meer te veel blunderen, dan blijft het een fantastisch rijdersduo. Tot hiertoe is het er contradictie, maar binnen enkele maanden niet meer veronderstel ik :)
Het is natuurlijk helemaal geen fantastisch rijdersduo. Ze beschikken over de beste auto van het veld, maar staan door eigen fouten niet bovenaan. En we moeten maar afwachten of ze zich in de nabije toekomst herstellen. Het zijn goede rijders, soms heel goed. Maar zeker niet fantastisch.

En Ferrari zal dat zelf ook best weten.