Waar moet alonso in 2009 heen?

Gestart door alonso-for4ever, 04 juni 2008 - 16:07:07

« vorige - volgende »

Waar moet alonso in 2009 heen?

BMW
4 (10.3%)
Ferrari
7 (17.9%)
Mclaren
1 (2.6%)
Williams
2 (5.1%)
Toyota
0 (0%)
Bij renault blijven!
20 (51.3%)
Ander team
1 (2.6%)
geen idee!!
1 (2.6%)
Stoppen
3 (7.7%)

Totaal aantal stemmen: 33

Ferrari 2010

Citaat van: alonso-for4ever op 05 juni 2008 - 16:31:55
Citaat van: sloggerke op 05 juni 2008 - 14:59:58

Ze moeten stoppen met de "bevriezing" van de ontwikkeling van motoren, versnellingsbakken e.d. en bewegende onderdelen toelaten.
Het KERS-systeem mag worden ingevoerd zonder beperkingen.... F1 moet weer F1 worden.. de enige "Koningsklasse".
En dan he... dan moet Alonso mee helpen aan de ontwikkeling van de HONDA...!!!!
Want binnen een paar jaar worden ze wereldkampioen.

Kijk hier ben ik het wel mee eens. dan wordt zoals sloggerke al zegt: F1 moet weer F1 worden. Dan kan iedereen weer vooruit en kunnen de niet top teams ook weer beter worden.
En dan wordt het gat tussen de topteams en de kleinere teams weer groter, gaan de races weer saaier worden (hoe sneller iedereen gaat hoe lastiger het inhalen lijkt mij) en gaat iedereen weer zagen dat de races saai zijn. Sommige dingen bevriezen is zo slecht nog niet, maar je moet het uiteraard niet te lang gaan doen. Zoals Sloggerke zei, het kers-systeem vrij laten uitwerken zou ik volledig een GO geven.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

alonsolover

Als kimi zou stoppen zou ik hem nog zien naar ferarri gaan,
maar als hij renault terug aan de top krijgt wat zo zalig zou zijn,
dan blijft hij er mooi

scho0634

Citaat van: Ferrari 2008 op 05 juni 2008 - 07:42:56
Citaat van: 0634 op 04 juni 2008 - 22:58:33
Toch denk ik dat hij zeker een keer bij Ferrari terecht gaat komen. Simpelweg omdat hij beter is dan wat ze al hebben.

Niet sympathieker, maar wel beter.
Beter dan Kimi? Neen hoor, Kimi heeft de laatste tijd wat klungelige foutjes gemaakt, maar ik blijf erbij: hij moet niet onderdoen voor Alonso ;)
Ferrari heeft Kimi en Massa en heeft gezien wat Alonso bij McLaren heeft aangericht, ik denk niet dat ze hem in huis halen met Massa of Kimi ernaast, dan moeten ze terug een échte 2de rijder zoeken, en daar is absoluut geen reden voor.
Niet? Als ze een tweede rijder hadden, had de eerste waarschijnlijk nu een puntje of 20 voorgestaan op Lewis. En Ferrari heeft altijd tweede rijders gehad, alleen hebben ze op dit moment geen rijder die het team kan dragen.

En wat bedoel je met wat Alonso bij McLaren aanrichtte? Je bedoelt bijna kampioen worden met bij elkaar 8 zeges? Tov helemaal niets, nada, noppes in het jaar ervoor met Kimi en JPM? Bedoel je dat?

Jasper

Nee, nu verwar je Alonso met de betere Mercedes-motor. :)

McChouffe

Citaat van: Ferrari 2008 op 05 juni 2008 - 16:43:15
En dan wordt het gat tussen de topteams en de kleinere teams weer groter, gaan de races weer saaier worden

Is het gat tussen de topteams en de kleinere teams dan zoveel kleiner geworden? Welke kleine teams hebben sinds al die beperkingen al meegestreden om overwinningen en WK's?

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 05 juni 2008 - 17:57:51
En wat bedoel je met wat Alonso bij McLaren aanrichtte? Je bedoelt bijna kampioen worden met bij elkaar 8 zeges? Tov helemaal niets, nada, noppes in het jaar ervoor met Kimi en JPM? Bedoel je dat?
De hele ruzie in het team, het ophouden van Hamilton in de kwali, zeggen dat ze niet meer voor hem werken, zeggen dat ze partij kiezen, zeggen dat hij het niet serieus vind dat hij geen voorkeursbehandling krijgt tov Hamilton. Alonso voelt zich meer, en ik ga niet ontkennen dat hij dat niet is, maar hij kan er niet mee om verslagen te worden door iemand met gelijk materiaal. De kans dat hij bij Ferrari weer in zo'n ruzie zou komen met Kimi of Massa naast hem, lijkt me niet ondenkbaar.

Citaat van: McChouffe op 05 juni 2008 - 18:52:38
Citaat van: Ferrari 2008 op 05 juni 2008 - 16:43:15
En dan wordt het gat tussen de topteams en de kleinere teams weer groter, gaan de races weer saaier worden

Is het gat tussen de topteams en de kleinere teams dan zoveel kleiner geworden? Welke kleine teams hebben sinds al die beperkingen al meegestreden om overwinningen en WK's?
Kleiner zou ik niet zeggen, maar ik ben er vrij zeker van dat als je vrij ontwikkeling toelaat, de topteams er weer massa's meer geld tegenaan gaan gooien (tegen het miljard was vroeger toch niet bijzonder voor Ferrari als ik me goed herinner), wat het verschil zeker niet kleiner maar hoogstwaarschijnlijk wel weer groter zal maken.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

_Makke_

Citaat van: Ferrari 2008 op 05 juni 2008 - 19:26:44De kans dat hij bij Ferrari weer in zo'n ruzie zou komen met Kimi of Massa naast hem, lijkt me niet ondenkbaar.

Klopt als een bus. Daardoor vind ik ook dat hij best bij Renault blijft, waar hij zijn voorkeursbehandeling krijgt. Bij McLaren heeft hij geen toekomst, bij Ferrari ook niet, dan mag Kimi nog stoppen, ik zie Felipe niet akkoord gaan met de positie van 2de rijder... BMW heeft Kubica, Williams heeft Rosberg, Red Bull waarschijnlijk binnenkort Vettel. Ik zie voor Alonso eigenlijk 2 mogelijkheden: Renault of Honda, en eventueel nog Toyota.

scho0634

Citaat van: Ferrari 2008 op 05 juni 2008 - 19:26:44
Citaat van: 0634 op 05 juni 2008 - 17:57:51
En wat bedoel je met wat Alonso bij McLaren aanrichtte? Je bedoelt bijna kampioen worden met bij elkaar 8 zeges? Tov helemaal niets, nada, noppes in het jaar ervoor met Kimi en JPM? Bedoel je dat?
De hele ruzie in het team, het ophouden van Hamilton in de kwali, zeggen dat ze niet meer voor hem werken, zeggen dat ze partij kiezen, zeggen dat hij het niet serieus vind dat hij geen voorkeursbehandling krijgt tov Hamilton. Alonso voelt zich meer, en ik ga niet ontkennen dat hij dat niet is, maar hij kan er niet mee om verslagen te worden door iemand met gelijk materiaal. De kans dat hij bij Ferrari weer in zo'n ruzie zou komen met Kimi of Massa naast hem, lijkt me niet ondenkbaar.
Hmm Gelijk materiaal? Denk je?

Anyway, ik denk dat hij nog wel eens bij Ferrari kan belanden omdat hij gewoon de beste rijder is van zijn generatie. Dat is vervelend omdat het zo'n ettertje is. Maar ik vind toch echt van wel. En als je hem nummer 1 maakt, krijg je er ook wel wat voor terug. Dan had Kimi nu niet met een 1 rondgereden ;).

Maar goed, ik begrijp best dat je dat niet wil, maar ik denk toch dat het vroeg of laat gebeurt.

sloggerke

Citaat van: Ferrari 2008 op 05 juni 2008 - 15:10:29
Citaat van: sloggerke op 05 juni 2008 - 14:59:58
Ik kan niet stemmen want er staan niet alle keuzes bij.....
Maar vermelden wat dan jouw keuze had geweest indien die er bij had gestaan leek je ook niet erg zinnig? :-\

Behoudens vergissing heb ik dat op het einde toch gezegd....? Honda dus.

Ferrari 2010

Citaat van: sloggerke op 06 juni 2008 - 10:55:11
Citaat van: Ferrari 2008 op 05 juni 2008 - 15:10:29
Citaat van: sloggerke op 05 juni 2008 - 14:59:58
Ik kan niet stemmen want er staan niet alle keuzes bij.....
Maar vermelden wat dan jouw keuze had geweest indien die er bij had gestaan leek je ook niet erg zinnig? :-\

Behoudens vergissing heb ik dat op het einde toch gezegd....? Honda dus.
Stond er niet met zoveel woorden, en aangezien ik je bericht niet met volle aandacht heb overlopen heb ik dat niet gevat. Mijn fout, mijn excuses daarvoor ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

Kubica heeft een aflopend contract met een optie van nog 1 jaar rijden voor BMW. En Heidfeld heeft een contract tot einde seizoen volgens mij. Dus als er een van die 2 vertrekt waarom zou dan Alonso niet naar BMW kunnen? Ik ben geen fan van hem, maar het is een vuurvreter en hij is snel. Kunnen ze bij BMW goed gebruiken.
Some things are too important to be left in the past.

scho0634

http://www.formule1.nl/index.php?pid=10&sei=32&nid=7403

Alonso ontkent een overgang naar ferrari. Dus hij zal eerdaags wel tekenen ;)

Ferrari 2010

;D ;D ;D ;D
Ik ontken ook mijn overstap naar Ferrari hoor,en ik vrees dat dat ook effectief niet zo zal zijn. Als je elke ontkenning gaat zien als een feit, ja wadde, wel erg naïef. Uiteraard zal hij het ontkennen zolang ze het niet samen bekend maken, maar niet elke ontkenning betekend dat het toch waar is hé ;) Overigens is het nog een beetje vroeg om nu al te gaan tekenen hé.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

amp

Ik hoop dat Alonso bij Renault blijft, liefst nog langer dan 1 jaar. Maar toch heb ik ergens het gevoel, dat hij ooit nog voor Ferrari zal rijden..

Jasper

Citaat van: Ferrari 2008 op 06 juni 2008 - 17:59:11
;D ;D ;D ;D
Ik ontken ook mijn overstap naar Ferrari hoor,en ik vrees dat dat ook effectief niet zo zal zijn. Als je elke ontkenning gaat zien als een feit, ja wadde, wel erg naïef. Uiteraard zal hij het ontkennen zolang ze het niet samen bekend maken, maar niet elke ontkenning betekend dat het toch waar is hé ;) Overigens is het nog een beetje vroeg om nu al te gaan tekenen hé.

Kijk nog effe wat 0634 achter zijn zin had gezet. ;)