Waar moet alonso in 2009 heen?

Gestart door alonso-for4ever, 04 juni 2008 - 16:07:07

« vorige - volgende »

Waar moet alonso in 2009 heen?

BMW
4 (10.3%)
Ferrari
7 (17.9%)
Mclaren
1 (2.6%)
Williams
2 (5.1%)
Toyota
0 (0%)
Bij renault blijven!
20 (51.3%)
Ander team
1 (2.6%)
geen idee!!
1 (2.6%)
Stoppen
3 (7.7%)

Totaal aantal stemmen: 33

leproffesseur

Hij had inderdaad beter bij mclaren gebleven maar ja nu is dat makkelijk praten

Forza F1

Dat hij maar stopt met racen, 't is toch nooit goed voor hem.

En geen enkel ander top-team dan Renault zal hem ooit nog #1-status geven binnen een team, die tijden zijn voorbij. Enkel Renault is zo gek, en zelfs daar is het niet meer naar meneer zijn zin, dan moet ie maar stoppen!

leproffesseur

Ik denk dat Alonso ook beseft dat indien hij een winnende wagen wil
dat hij de nr 1 positie binnen het team niet kan eisen.

Alhoewel ik weet het nog niet..

Als je als team alonso kunt strikken ga je dan het risico nemen om het zelfde als mclaren vorig jaar meegemaakt heeft
en de titel verliest.Sportief wel maar ik vrees dat de realiteit anders is.
Moeilijke keuze.

Folkert

Citaat van: leproffesseur op 23 juni 2008 - 21:17:32
Ik denk dat Alonso ook beseft dat indien hij een winnende wagen wil
dat hij de nr 1 positie binnen het team niet kan eisen.

Alhoewel ik weet het nog niet..

Als je als team alonso kunt strikken ga je dan het risico nemen om het zelfde als mclaren vorig jaar meegemaakt heeft
en de titel verliest.Sportief wel maar ik vrees dat de realiteit anders is.
Moeilijke keuze.
Als Honda of Toyota (en met name Toyota) de kans krigjt Alonso te contracteren, zullen ze echt wel de nr 1 status geven hoor. Honda En toyota zijn nou niet echt wt je zegt indruk wekkend gewest afgelopen jaren. En Alonso zal echt wel het verschil makendaar.
Trotse vader van Rosalie(L)

leproffesseur

Maar om gp te winnen zal men hem toch een heel goeie wagen moeten geven want anders winnen
ze niet.Hij heeft dat tikkeltje meer maar dat alleen zal niet voldoende zijn.

leproffesseur

Aan de andere kant indien renault nu alles op volgend jaar zet en waarom niet want dit jaar wordt het toch niks meer kunnen ze volgend jaar weer heel sterk zijn.In 2005 was ferrari ontgoochelend maar in 2006 stonden ze er opnieuw dus waarom zou Renault dit ook niet kunnen.Moeilijke keuze voor Fernando en wat hij ook doet hij is niet zeker dat hij een winnende wagen krijgt.

Ferrari 2010

Citaat van: leproffesseur op 29 juni 2008 - 17:33:43
Aan de andere kant indien renault nu alles op volgend jaar zet en waarom niet want dit jaar wordt het toch niks meer kunnen ze volgend jaar weer heel sterk zijn.In 2005 was ferrari ontgoochelend maar in 2006 stonden ze er opnieuw dus waarom zou Renault dit ook niet kunnen.Moeilijke keuze voor Fernando en wat hij ook doet hij is niet zeker dat hij een winnende wagen krijgt.

Uiteraard kan dat, maar vorig seizoen stond Renault ook nergens, en nu nog steeds niet. Het is niet zo simpel als het lijkt, tis niet dat je nu alles op volgend seizoen zet, dat je dan absoluut top bent ;) En waarom zijn al die andere teams zoals Honda en Toyota dan nog nooit top geweest? Gewoon alles op volgend seizoen zetten is helaas geen garantie...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

leproffesseur

Zoals ik zei ...een moeilijke keuze en de beste optie lijkt me bmw maar wie zegt dat
volgend jaar met die veranderingen redbull ,williams,toyota de kloof niet dichten...

Ferrari 2010

Citaat van: leproffesseur op 30 juni 2008 - 11:09:32
Zoals ik zei ...een moeilijke keuze en de beste optie lijkt me bmw maar wie zegt dat
volgend jaar met die veranderingen redbull ,williams,toyota de kloof niet dichten...
Dat kan, maar de kans is even groot dat BMW volgend jaar niet meer presteerd. In de F1 kan alles, en daar zijn zelfs geen veranderingen in de regels voor nodig. Veranderingen in regels maken zelfs weinig. Ik lees de laatste tijd vaak reacties waarin mensen ervan uitgaan dat andere teams door veranderingen in regels dichterbij zullen komen, omdat ze allemaal vanaf scratch moeten beginnen. Maar elk team begint regelmatig opnieuw vanaf scratch, ze moeten gewoon zelf iets vinden dat een ander team nog niet gevonden heeft, en daarbij maakt het volgens mij niet uit of dat nu op een klassiek onderdeel of op een nieuw onderdeel is.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 30 juni 2008 - 11:17:52
Citaat van: leproffesseur op 30 juni 2008 - 11:09:32
Zoals ik zei ...een moeilijke keuze en de beste optie lijkt me bmw maar wie zegt dat
volgend jaar met die veranderingen redbull ,williams,toyota de kloof niet dichten...
Dat kan, maar de kans is even groot dat BMW volgend jaar niet meer presteerd. In de F1 kan alles, en daar zijn zelfs geen veranderingen in de regels voor nodig. Veranderingen in regels maken zelfs weinig. Ik lees de laatste tijd vaak reacties waarin mensen ervan uitgaan dat andere teams door veranderingen in regels dichterbij zullen komen, omdat ze allemaal vanaf scratch moeten beginnen. Maar elk team begint regelmatig opnieuw vanaf scratch, ze moeten gewoon zelf iets vinden dat een ander team nog niet gevonden heeft, en daarbij maakt het volgens mij niet uit of dat nu op een klassiek onderdeel of op een nieuw onderdeel is.
Precies. Kijk naar Ferarri 2005, Mclaren 2005-2006. of Renault 2007. In het verleden behaalde successen , bieden geen garantie voor de toekomst.
Maar goed, Kan dus ook zo zijn dat Mclaren en Ferrari volgend jaar afzakken en dat we ineens Williams, BMW en Toyota in de top 3 hebben.
Trotse vader van Rosalie(L)

leproffesseur

Interesant feit is dat mclaren wanneer er drastische veranderingen aan de wagens gebeuren
zeer sterk zijn meestal.Al kan hij daar wel niet terecht meer...

Ferrari 2010

Citaat van: leproffesseur op 30 juni 2008 - 22:57:04
Interesant feit is dat mclaren wanneer er drastische veranderingen aan de wagens gebeuren
zeer sterk zijn meestal.Al kan hij daar wel niet terecht meer...

Zoals wanneer? Ik dacht net even aan enkele recente drastische veranderingen, maar kom bedrogen uit:
- V8 *peeuuut*
- 1 motor per (meerdere) GP(s)  *peeuuut*
- Verhoging van de neusvleugel  *peeuut*
- De tijd van 1 bandenset per race *peeuuut*
- ? ? ? 
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

leproffesseur

Echt spectaculair vind ik bovenvermelde veranderingen niet.
In het verleden had men ook een topontwerper vastgelegd(john barnard,andrew newy)
en dat hebben ze nu niet.Of tenminste niet iemand waarvan je zegt die springt boven andere
ontwerpers uit.In het turbo tijdperk waren ze sterk en toen reden ze ook met slicks.
En als ik nu lees dat ze al druk bezig zijn zou het best kunnen dat ze vroeger bezig zijn dan de concurrentie
met volgend jaar en een voorsprong hebben.De kans dat ze volgend jaar een winnende wagen bouwen is
groter dan dat het een flop wordt.

Ferrari 2010

Citaat van: leproffesseur op 01 juli 2008 - 10:53:14
Echt spectaculair vind ik bovenvermelde veranderingen niet.
Dan is dat gepruts aan de voorvleugel zeker niet spectaculair vind ik :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

alonsolover

Hij zal wel nog een jaartje blijven bij renault,
en dan misschien ferarri?
oftewel volgend jaar bmw