GP Canada

Gestart door Supermariobros, 01 juni 2008 - 09:15:41

« vorige - volgende »

Jasper

#225
Citaat van: Ferrari 2008 op 09 juni 2008 - 07:12:26
Citaat van: Bart VD op 09 juni 2008 - 00:42:30

Waarom is "it looked like it was going to be an easy win." arrogant?  Pole en meteen een voorsprong uitbouwen op de rest, dan lijkt die uitspraak mij alleen maar logisch.
Na zijn pitstop hingen Kubica én Kimi voor hem, zo easy is het dan toch niet meer?

Hij was wel gemakkelijk de snelste van het veld.

Citaat van: janke op 09 juni 2008 - 12:03:53
Dat een dronken Engelsman Kimi en (gelukkig) zichzelf ook uit de race reed, daar kan Kubica niks aan doen. Het was een grote blunder van Hamilton. Kubica  heeft optimaal geprofiteerd. Reed een strakke en foutloze race en is verdiend winnaar. Ik had ook liever gezien dat Hamilton zichzelf had geelimineerd na zo,n beginnersfout en niet Kimi er ook mee uit de race haalde. Massa had een paar puike inhaalacties. Heidfeld had toch ook een goede race. Maar de winnaar is Kubica. Schijnbaar hebben wat Ferrari en McLaren fans daar moeite mee.

Bwa, moeilijk. Op basis van wat BMW de voorbije 2 seizoenen laat zien, hebben ze wel eens een overwinning verdiend. Maar de overwinning in Canada noem ik echt niet verdiend.

Citaat van: 0634 op 09 juni 2008 - 07:25:11
Citaat van: Jasper op 09 juni 2008 - 01:03:12
Citaat van: meatball op 08 juni 2008 - 22:55:24
Mooie spannende race,terechte winnaar en goed van Massa.
En Kimi ,een  beetje pech gehad.

Terechte winnaar, dat meen je toch niet hé? :o
Dit keer ben ik het met Meatball eens. Ik zou niet weten waarom Kubica geen terechte winnaar is. Natuurlijk had hij geluk met de problemen voor Kimi en Lewis, maar dat doet niets af aan het feit dat hij daar uitstekend van geprofiteerd heeft. En andermaal was hij in een andere tijdzone dan zijn teamgenoot aanbeland. Terwijl Heidfeld geen slechte is. Van het clubje dat finishde is Kubica veruit de beste geweest.

Kubica had volgens mij wel héél duidelijk een veel betere strategie dan Heidfeld, na de SC. Kubica had het geluk dat hij mocht pitten tijdens de SC en Heidfeld niet, waardoor ze hem daarna maar op 1 stop hebben gezet, op een baan waar benzinelading veel verschil maakt en de pitstraat kort is.

Citaat van: Ferrari 2008 op 09 juni 2008 - 12:51:35
Allé mannekes, zelfs McLaren vind de straf streng en rechtvaardig:
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/06/09/whitmarsh-voelt-mee-met-raikkonen-en-ferrari/

Tijd dus om er mee op te houden. Overigens vind ik wat Whitmarsh zegt ook niet deftig aaneen hangen:
"Het was abnormaal druk in de pitstraat, waardoor Lewis zich niet alleen moest concentreren op de wagens voor hem, maar ook op de lichten aan het einde van de pits."
Dus doordat het drukker is moet je ook op de lichten aan het einde van de pitstraat gaan letten? dat slaagt nergens op. Op dat licht moet hij sowieso letten en van de drukte in de pitstraat heeft hij geen last, hij moet gewoon het treintje volgen.

Als we maar iets vinden om op te zagen, het is tenslotte McLaren. Ik denk dat Whitmarsh zelf ook wel begrijpt dat het niet druk was in de pitstraat omdat er ineens zo veel rode lichten waren, maar omdat er veel auto's waren om op te letten...

Tim C

Citaat van: Jasper op 09 juni 2008 - 13:09:03
Hij was wel gemakkelijk de snelste van het veld.
Was jij naar de voetbal aan het kijken of zo? Vlak voor Kimi moorddadig door Lewis aan de kant werd geduwd zette hij de snelste ronde neer en maakte hij al enkele ronden tijd goed op Hamilton ;)

TurboBoost

Veel te zwakke straf voor Hamilton. Ze zouden hem beter een wedstrijd schorsen, iedereen zal dan wel op dat licht letten.

Rosberg dacht dat Kubica stilgevallen was en volgende Hamilton om hem te ontwijken en had dat beter niet gedaan.

Zo'n wedstrijden mogen er meer komen.

leproffesseur

Voor mij blijft het een(domme) actie maar ook niet meer.
Aangezien hij het niet expres gedaan geeft lijkt die straf me overbodig!
Correurs zijn ook maar mensen en niet perfect .
Indien het niet de eerste keer was geweest zou ik een straf kunnen aanvaarden  maar
dit vind ik belachelijk...

Folkert

Citaat van: _Makke_ op 09 juni 2008 - 09:20:16
Citaat van: Ferrari 2008 op 09 juni 2008 - 07:12:26
Citaat van: Bart VD op 09 juni 2008 - 00:42:30
Waarom is "it looked like it was going to be an easy win." arrogant?  Pole en meteen een voorsprong uitbouwen op de rest, dan lijkt die uitspraak mij alleen maar logisch.
Na zijn pitstop hingen Kubica én Kimi voor hem, zo easy is het dan toch niet meer?

Die "easy win" is inderdaad wel van de pot gerukt, maar heeft hij dat wel zo gezegd? In Montreal is niets makkelijk, door een SC-situatie kan je ineens een hoop plaatsen/tijd verliezen, je mag er niet aan denken dat je moet binnenkomen en dat de SC net buitenkomt... Of er moest maar een 2de Piquet rondrijden die zich voor de neus van een andere wagen ineens de baan oversteekt ???...

Al zag het er natuurlijk wel zeer goed uit, in een "normale" situatie was Lewis natuurlijk wél de favoriet om te winnen.
Ik denk dat je nu nooit meer met zekerheid had kunnen zeggen of hij nu gelijk had of neit.
Hij hing inderdaad achter Kubica en Kimi, maar wat als hij nou ook zich heeft volgetankt en tot de streep kon gaan. Dan zou hij zeker voor Heidfeld zijn geeindigd en ik denk ook zelfs voor Kubica. Hoever? dat weet ik niet, maar de snelheid van de Macs ligt hoger dan de BMWS momenteel.
Trotse vader van Rosalie(L)

Tim C

Citaat van: Burorri op 09 juni 2008 - 16:17:12
maar wat als hij nou ook zich heeft volgetankt en tot de streep kon gaan.
En toen kwamen de feetjes boven die hem vleugeltjes gaven om naar nevereverland te gaan.

Wake up: 50 laps bijtanken ???

leproffesseur

Ik lees net dat mclaren Hamilton via de radio op
de hoogte bracht van het rode licht dus die was dus absoluut niet geconcentreed... :o
Dat maakt het nog pijnelijker .

Mees

Citaat van: TurboBoost op 09 juni 2008 - 14:28:44
Veel te zwakke straf voor Hamilton. Ze zouden hem beter een wedstrijd schorsen, iedereen zal dan wel op dat licht letten.

Rosberg dacht dat Kubica stilgevallen was en volgende Hamilton om hem te ontwijken en had dat beter niet gedaan.

Zo'n wedstrijden mogen er meer komen.

Waarom was dat licht op rood?????
De safty-car was de bocht al om en nergens meer te zien!!!!!
Slechte beslissing voor dat rode licht,dat had gewoon groen moeten zijn!!!!!

TimoGlockfan

Overigens vind ik hier weinig reacties over de toch knappe prestatie van Timo Glock. :'(
Timo's nieuwe helm.

Jasper

Die is alleen in beeld geweest toen hij ervoor zorgde dat Fisichella zijn plaats verloor aan Massa.

meatball

Citaat van: TimoGlockfan op 09 juni 2008 - 19:51:23
Overigens vind ik hier weinig reacties over de toch knappe prestatie van Timo Glock. :'(
Daarvoor hebben we jou dan ook  ;)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

supersteven

Timo glock. o ja dat was een van de vele leiders die hun plaats hebben verloren door een pitstop.

maar toch chapeau als je als rookie in een toyota aan de leiding raakt
let the sunshine shine in your heart

leproffesseur

Het werdt wel tijd dat hij een heel goed resultaat had die clock
want vind hem niet echt super.En de discussie of het licht terecht of
onterecht op rood stond is niet relevant want Hamilton moest gewoon stoppen e.

sloggerke

Hamilton zal nog van die fouten maken.
De jongen is wel erg snel, maar sedert het einde van vorig seizoen weten we...:. niet stressbestendig..

Jasper

Dat hebben we ook al gehoord van Schumacher en van Räikkönen.