GP Canada

Gestart door Supermariobros, 01 juni 2008 - 09:15:41

« vorige - volgende »

Bart VD

Waarom is "it looked like it was going to be an easy win." arrogant?  Pole en meteen een voorsprong uitbouwen op de rest, dan lijkt die uitspraak mij alleen maar logisch.
This space for rent

Jasper

Citaat van: Tim op 08 juni 2008 - 20:48:00
Citaat van: Jasper op 08 juni 2008 - 20:46:42
Citaat van: Tim op 08 juni 2008 - 20:45:34
Rosberg reed dan ook niemand uit de race in de frickin' pitlane...

Nee, maar hij deed wel net hetzelfde als Hamilton.
Maar hij reed wel niet z'n grootste concurrent uit de race in de frickin' pitlane
Dat doet er niet toe, ze maakten allebei een identieke fout maar er is er maar één die daar blijkbaar kritiek voor verdient.

Doefie

Citaat van: Tim op 08 juni 2008 - 22:54:08
Wil iemand mij aub even het verschil uitleggen tussen het aantal zwarte vlaggen omdat rijders doorreden bij een rood licht (waar menig criticus hier toen voluit mee eens was) en het bestraffen van een rijder die niet alleen niet remt bij het rode licht maar ook nog eens de mogelijke raceleider mee uit neemt? Zeker wanneer er een hele week lang over en weer werd gepraat over rode lichten tijdens safety car periodes.

Ik zou het echt graag weten. ::)

Is een beetje idioot om iemand een zwarte vlag te geven als hij uit de wedstrijd ligt he :)

Voor diegene die het zich zouden afvragen waarom het licht op rood stond: is altijd zo als de Safety Car passeert, pas als de laatste wagen voorbij de pituitgang is springt het ligt terug op groen. Heeft dus niks te maken met die pitstopregel.

Jasper

Citaat van: meatball op 08 juni 2008 - 22:55:24
Mooie spannende race,terechte winnaar en goed van Massa.
En Kimi ,een  beetje pech gehad.

Terechte winnaar, dat meen je toch niet hé? :o

Folkert

Citaat van: Doefie op 09 juni 2008 - 00:51:29
Citaat van: Tim op 08 juni 2008 - 22:54:08
Wil iemand mij aub even het verschil uitleggen tussen het aantal zwarte vlaggen omdat rijders doorreden bij een rood licht (waar menig criticus hier toen voluit mee eens was) en het bestraffen van een rijder die niet alleen niet remt bij het rode licht maar ook nog eens de mogelijke raceleider mee uit neemt? Zeker wanneer er een hele week lang over en weer werd gepraat over rode lichten tijdens safety car periodes.

Ik zou het echt graag weten. ::)

Is een beetje idioot om iemand een zwarte vlag te geven als hij uit de wedstrijd ligt he :)

Voor diegene die het zich zouden afvragen waarom het licht op rood stond: is altijd zo als de Safety Car passeert, pas als de laatste wagen voorbij de pituitgang is springt het ligt terug op groen. Heeft dus niks te maken met die pitstopregel.
Zelfs die regel is dubieus.
Je verliest of aantal plekken omdat de safetycar en de rest van het veld voor bijraast, of je wint er een hele ronde mee omdat je voor de SC.
Wat mij betreft mogen ze gewoon door rijden en dat de Safety car hen weer inhaalt en zij van af daar hun positie respectievelijk achter de SC in nemen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Als ze hun oorspronkelijke positie terugkrijgen, geef je ze dus een gratis pitstop, wat belachelijk is. De regel van het rode licht zoals hij nu is, is zoals hij moet zijn (want anders is er kans dat je door de pitlane kunt rijden en de SC inhalen en dus een ronde wint). Ze moeten alleen dat licht op een zichtbaardere plaats zetten want het is niet de eerste keer dat iemand het niet ziet (Montoya, Massa).

Folkert

Citaat van: Jasper op 09 juni 2008 - 01:26:34
Als ze hun oorspronkelijke positie terugkrijgen, geef je ze dus een gratis pitstop, wat belachelijk is. De regel van het rode licht zoals hij nu is, is zoals hij moet zijn (want anders is er kans dat je door de pitlane kunt rijden en de SC inhalen en dus een ronde wint). Ze moeten alleen dat licht op een zichtbaardere plaats zetten want het is niet de eerste keer dat iemand het niet ziet (Montoya, Massa).
Nou ja dat is maar de vraag. Als jij eerst 30 seconde voor ligt op iemand, maar door de SC verlies jij en die voorsprong en al die plekken.  Dat is een dubbele tegenslag dan.
Het is alleen zoverdomd lastig iets te kiezen wat iedereen happy houd. De kijkers en de rijders.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Dat is nu eenmaal de SC hé Burorri, dat is nu toch al héél lang zo hé ;) Overigens, onder de SC mag je niet inhalen, stel dat je de pits uitrijdt, tussen welke 2 wagens moet je gaan invoegen? Op welke plek?

Citaat van: Bart VD op 09 juni 2008 - 00:42:30
Waarom is "it looked like it was going to be an easy win." arrogant?  Pole en meteen een voorsprong uitbouwen op de rest, dan lijkt die uitspraak mij alleen maar logisch.
Na zijn pitstop hingen Kubica én Kimi voor hem, zo easy is het dan toch niet meer?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Jasper op 09 juni 2008 - 01:03:12
Citaat van: meatball op 08 juni 2008 - 22:55:24
Mooie spannende race,terechte winnaar en goed van Massa.
En Kimi ,een  beetje pech gehad.

Terechte winnaar, dat meen je toch niet hé? :o
Dit keer ben ik het met Meatball eens. Ik zou niet weten waarom Kubica geen terechte winnaar is. Natuurlijk had hij geluk met de problemen voor Kimi en Lewis, maar dat doet niets af aan het feit dat hij daar uitstekend van geprofiteerd heeft. En andermaal was hij in een andere tijdzone dan zijn teamgenoot aanbeland. Terwijl Heidfeld geen slechte is. Van het clubje dat finishde is Kubica veruit de beste geweest.

Citaat van: Jasper op 09 juni 2008 - 00:48:34
Dat doet er niet toe, ze maakten allebei een identieke fout maar er is er maar één die daar blijkbaar kritiek voor verdient.
Ik vind het feit dat er straffen worden uitgedeeld onzinnig. Maar als je Hamilton straf is het nogal logishc en volkomen terecht dat je ook Rosberg straf. Want ook hij zat te slapen.

Sorry hoor, maar mensen die dat anders zien zijn blijkbaar toch erg gevoelig voor de kleur van de auto....

_Makke_

Citaat van: 0634 op 09 juni 2008 - 07:25:11
Ik vind het feit dat er straffen worden uitgedeeld onzinnig. Maar als je Hamilton straf is het nogal logishc en volkomen terecht dat je ook Rosberg straf. Want ook hij zat te slapen.

Sorry hoor, maar mensen die dat anders zien zijn blijkbaar toch erg gevoelig voor de kleur van de auto....

Voila, hier sluit ik me voor de volle 100%  bij aan.

Ik snap maar niet dat McLaren hier niets tegen doet... Maar swat. Iedereen gelijk voor de wet, Hamilton en Rosberg een straf, Raikkonnen dan ook, zo simpel is dat,
kreeg Vettel geen straf van 5 plaatsen nadat hij op Webber knalde in China? Dan werken ze toch wel met 2 maten en gewichten. Achja, het zijn geen rode bolides zeker?

_Makke_

Citaat van: Ferrari 2008 op 09 juni 2008 - 07:12:26
Citaat van: Bart VD op 09 juni 2008 - 00:42:30
Waarom is "it looked like it was going to be an easy win." arrogant?  Pole en meteen een voorsprong uitbouwen op de rest, dan lijkt die uitspraak mij alleen maar logisch.
Na zijn pitstop hingen Kubica én Kimi voor hem, zo easy is het dan toch niet meer?

Die "easy win" is inderdaad wel van de pot gerukt, maar heeft hij dat wel zo gezegd? In Montreal is niets makkelijk, door een SC-situatie kan je ineens een hoop plaatsen/tijd verliezen, je mag er niet aan denken dat je moet binnenkomen en dat de SC net buitenkomt... Of er moest maar een 2de Piquet rondrijden die zich voor de neus van een andere wagen ineens de baan oversteekt ???...

Al zag het er natuurlijk wel zeer goed uit, in een "normale" situatie was Lewis natuurlijk wél de favoriet om te winnen.

FerrariMan

Citaat van: Bart VD op 09 juni 2008 - 00:42:30
Waarom is "it looked like it was going to be an easy win." arrogant?  Pole en meteen een voorsprong uitbouwen op de rest, dan lijkt die uitspraak mij alleen maar logisch.
Omdat een race langer dan zo'n 20 ronden duurt, zoals achteraf ook bleek.  ;)

janke

Dat een dronken Engelsman Kimi en (gelukkig) zichzelf ook uit de race reed, daar kan Kubica niks aan doen. Het was een grote blunder van Hamilton. Kubica  heeft optimaal geprofiteerd. Reed een strakke en foutloze race en is verdiend winnaar. Ik had ook liever gezien dat Hamilton zichzelf had geelimineerd na zo,n beginnersfout en niet Kimi er ook mee uit de race haalde. Massa had een paar puike inhaalacties. Heidfeld had toch ook een goede race. Maar de winnaar is Kubica. Schijnbaar hebben wat Ferrari en McLaren fans daar moeite mee.
Some things are too important to be left in the past.

supersteven

aan al degene die tegen de rode lichten zijn.

hoe zou het voelen als iemand opeens achter u op rijdt terwijl ge op een rood licht staat te wachten.
een zaag uit uw auto halen en dat verradelijke rood licht verwijderen of naar de bestuurder gaan en hem zijn vet geven.
let the sunshine shine in your heart

Ferrari 2010

Allé mannekes, zelfs McLaren vind de straf streng en rechtvaardig:
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/06/09/whitmarsh-voelt-mee-met-raikkonen-en-ferrari/

Tijd dus om er mee op te houden. Overigens vind ik wat Whitmarsh zegt ook niet deftig aaneen hangen:
"Het was abnormaal druk in de pitstraat, waardoor Lewis zich niet alleen moest concentreren op de wagens voor hem, maar ook op de lichten aan het einde van de pits."
Dus doordat het drukker is moet je ook op de lichten aan het einde van de pitstraat gaan letten? dat slaagt nergens op. Op dat licht moet hij sowieso letten en van de drukte in de pitstraat heeft hij geen last, hij moet gewoon het treintje volgen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.