GP Canada

Gestart door Supermariobros, 01 juni 2008 - 09:15:41

« vorige - volgende »

sloggerke

Citaat van: Jasper op 10 juni 2008 - 01:06:03
Dat hebben we ook al gehoord van Schumacher en van Räikkönen.

Wat van die eerste overigens terecht was.....
Maar dat mag je van sommige mensen hier niet zeggen....
Als het in de laatste wedstrijd(en) op puntjes aankwam ... volgden de fouten.
Als het enkele races voor het einde "gefundenes Fressen" was.. bleef het natuurlijk zo.

FerrariMan

Citaat van: Bart VD op 09 juni 2008 - 00:42:30
Waarom is "it looked like it was going to be an easy win." arrogant?  Pole en meteen een voorsprong uitbouwen op de rest, dan lijkt die uitspraak mij alleen maar logisch.
Hier nog zoiets waarom hij de laatste tijd arrogant lijkt:

CitaatLewis Hamilton says "nothing can stop" his McLaren team this season, the Briton claiming he has already put his Canadian Grand Prix blunder behind.

The McLaren driver lost the championship lead to BMW Sauber's Robert Kubica in Montreal, after he crashed into the back of Kimi Raikkonen after failing to see the red light at the end of the pitlane in time.

Hamilton will also start the French Grand Prix on the back foot after receiving a ten-place grid penalty for the incident.

But the Briton, who was running strongly in the race before the crash, says the accident will not affect him, and he reckons that nothing can stop him now.

"This will make no difference," said Hamilton of the accident. "I t hasn't knocked me confidence-wise. I'm not gutted or disappointed.

"Going forward the mood is strong. The fact is we destroyed everyone this weekend. With the car we have right now there is no stopping us.

"It is not going to take me a day to recover or anything. I'll be up first thing training and really looking forward to Magny-Cours. You can't win them all.

Hamilton labeled the rule that cost him the crash and the penalty as "silly".

"We are baffled how it came to that in the space of 30 seconds," he said. "They fuelled me longer I had two guys in front of me and suddenly they have stopped as I have looked at the red light.

"Personally I think the rule is silly. We are in the race, how can you see a red light at the end of the pitlane? But that's the rule and I accept it."

But the 21-year-old admitted that starting from the middle of the pack in France will give him added motivation.

"I start ten places back in the next race. It's a bit harsh really. I didn't aim to ruin anyone's race. I've already lost everything. This makes me stronger. I can't wait for Magny-Cours."

Ferrari 2010

#242
Citaat van: leproffesseur op 09 juni 2008 - 18:19:03
Ik lees net dat mclaren Hamilton via de radio op
de hoogte bracht van het rode licht dus die was dus absoluut niet geconcentreed... :o
Dat maakt het nog pijnelijker .
Als dat waar is, ja sorry hoor, dan is de straf nog veel te licht. Dan vind ik dit niet meer of minder dan een regelrechte aanslag op Kimi. Overigens tegen degenen die vinden dat iets wat niet express is niet bestraft hoort te worden: dan is het wel heel simpel, in elk gaatje dat er geen is induiken en zo iedereen eruit rijden en gewoon zeggen dat je dacht dat het wel moest lukken, sorry, ik ramde hem er niet express uit ...

Overigens ivm dat bericht hierboven van FerrariMan, hij doet precies of ze zijn een seconde per lap sneller :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Vind ik ook wel heel snel gezegt. Schumacher en Raikkonen maakt in  hun debuut ook  fouten. Van Raikkonen weet ik het niet zeker,maar Schumacher Tikte Senna in 1992 er ook uit in Frankrijk
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 10 juni 2008 - 12:43:05
Vind ik ook wel heel snel gezegt. Schumacher en Raikkonen maakt in  hun debuut ook  fouten. Van Raikkonen weet ik het niet zeker,maar Schumacher Tikte Senna in 1992 er ook uit in Frankrijk
En wat is het verband met hetgene dat hier is gebeurd? :-\ Op de naam Raïkkönen na dan...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

sloggerke

Voor de fans die iets gemist zouden hebben.... plaspauze, aandacht aan lief schenken, te dronken, voetbal gekeken...
Vanavond om 00.30 op La Deux nogmaals een samenvatting van 25 minuten...

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 10 juni 2008 - 13:24:53
Citaat van: Burorri op 10 juni 2008 - 12:43:05
Vind ik ook wel heel snel gezegt. Schumacher en Raikkonen maakt in  hun debuut ook  fouten. Van Raikkonen weet ik het niet zeker,maar Schumacher Tikte Senna in 1992 er ook uit in Frankrijk
En wat is het verband met hetgene dat hier is gebeurd? :-\ Op de naam Raïkkönen na dan...
De naam Schumacher werd ook al genoemd ;)

Het was geen vorm van Kritiek, maar een vergelijking. Zelfs Kampioenen waren in hun debuut afentoe iets te gretig, of onoplettend.

Overigens vind ik niet dat Hamilton Arrogant is. Het ligt een beetje in de lijn van hoe coureurs tegenwoordig moeten zijn volgens "De Kenners".  En hij heeft wel gelijk denk ik. De kwalificatie was er toch 1 die uitzonderlijk was. zo 6tiende op de nr 2, die denk ik onder normale omstandigheden eerder naar binnen zou zijn gegaan.
Denk dat zowel Hamilton als Mclaren in bloedvorm verkeren.
Trotse vader van Rosalie(L)

leproffesseur

Als een correur tijdens een inhaalmaneuver te optimistisch is
en een andere uitrijd pleit ik voor een voorwaardelijke straf maar
nog geen effectieve.Straf dat iemand zou moeten bestraft worden
voor een fout!Fouten maaken hoort erbij en als men meteen een straf krijgt
durft er niemand nog risico nemen.

sloggerke

Ik weet dat nog zo niet ....
Fouten maken hoort erbij... maar een sanctie(tje) mag volgen...
Een "te optimistische tackle" wordt ook bestraft...

Als fouten maken "erbij hoort" kan je op den duur niet meer beoordelen of die fout met opzet of niet met opzet gebeurde, want ze "hoort erbij".
In casu werden wel de WK-kansen van een mede-piloot (Kimi) gehypothekeerd met 10 of 8 of 6 punten he... op het einde van het seizoen kan dat een significant verschil maken. Vandaar: 10 plaatsen terug is nog een milde straf... een zeer milde.

Ferrari 2010

Citaat van: leproffesseur op 10 juni 2008 - 17:56:41
Als een correur tijdens een inhaalmaneuver te optimistisch is
en een andere uitrijd pleit ik voor een voorwaardelijke straf maar
nog geen effectieve.Straf dat iemand zou moeten bestraft worden
voor een fout!Fouten maaken hoort erbij en als men meteen een straf krijgt
durft er niemand nog risico nemen.
Fouten maakt iedereen, dat is zo. Maar in de pitlane moet je van rijders kunnen verwachten dat ze geen brokken maken. Der lopen daar ook mensen rond zonder een helm op hun kop en een heel chassis rond hun lijf. De pitlane is een gevaarlijke plaats, je mag er sowieso al niet hard rijden en als je dan nog eens nadat je team je op de hoogte heeft gebracht van het rode licht, op je voorgangers vlamt omdat die voor datzelfde rode licht staan te wachten én dan nog eens als excuus gebruikt dat je niet wist dat het rood was. Sorry, dan ben je verkeerd bezig en is een straf niet meer dan terecht.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Dat kan allemaal zo wezen, maar mensen maken fouten. Dit was een fout. Gewoon een ongeluk. Voor een ongeluk hoor je niet bestraft te worden. Maar goed, de FIA vond het blijkbaar nodig om de Franse GP voor twee rijders te verneuken.

leproffesseur

Ik denk dat het overal gevaarlijk is en je op geen manier
of dit nu in de pits of op het circuit is domme fouten mag maken.
Ik begrijp de sanctie beter nu blijkt dat hij via de radio op de
hoogte werd gebracht en toch in slaagde om te chrassen.
Maar het blijft een fout en niet met voorberachte rade uitgevoerde
actie!Dat is een groot verschil !Blunders zijn een blamage maar menselijk
en heb hiier verder niks aan toe te voegen.En nu vlug naar de gp van frankrijk ;)

Ferrari 2010

Sorry hoor proffesseur, maar ik denk dat je best eens iets aan je schrijfwijze en spelling doet, het duurt een minuut vooraleer ik je tekst deftig gelezen heb. Niets persoonlijk hé, versta me niet verkeerd, maar een tekst vol fouten is gewoonweg lastig te lezen. ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Tim op 09 juni 2008 - 16:30:57
Citaat van: Burorri op 09 juni 2008 - 16:17:12
maar wat als hij nou ook zich heeft volgetankt en tot de streep kon gaan.
En toen kwamen de feetjes boven die hem vleugeltjes gaven om naar nevereverland te gaan.

Wake up: 50 laps bijtanken ???
Heehe inderdaad, vergiste me ff in Het aantal ronde.Hij zal wel zelfde strategie hebben gehad als Kubica.
Trotse vader van Rosalie(L)

TurboBoost

Citaat van: 0634 op 10 juni 2008 - 19:53:19
Dat kan allemaal zo wezen, maar mensen maken fouten. Dit was een fout. Gewoon een ongeluk. Voor een ongeluk hoor je niet bestraft te worden. Maar goed, de FIA vond het blijkbaar nodig om de Franse GP voor twee rijders te verneuken.

Dan zal ik eens "per ongeluk" met men auto tegen die van jou rijden (of je fiets).
Geen straf voor mij want het was een ongeluk, maar jij bent wel je auto (of fiets) kwijt.