Monaco: Man van de race

Gestart door Supermariobros, 25 mei 2008 - 17:46:39

« vorige - volgende »

De bekende vraag

Hamilton
7 (20.6%)
Kubica
1 (2.9%)
Massa
1 (2.9%)
Webber
0 (0%)
Vettel
0 (0%)
Barrichello
0 (0%)
Nakajima
0 (0%)
Kovalainen
0 (0%)
Sutil
25 (73.5%)
Iemand anders, wie?
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 29

Doefie

Kubica en Sutil waren even snel, hoe ge het draait of keert. Qua snelste ronden zit er inderdaad drie seconden verschil, maar in de tien ronden die Kubica langer reed was het circuit ook drie seconden sneller geworden (getuige Kubica's snelste ronde (1'22.005) voor ronde 67 en na 67 (1'18.789) ).

Als ge het even berekent komt ge voor Sutil op een gemiddelde van 1'37.481, Kubica had tot en met ronde 67 (= de laatste ronde van Sutil ) een gemiddelde van 1'37.463, met andere woorden een verschil van 0.018. Dan kunt ge niet echt gaan spreken van dat de ene sneller was dan de andere, 0.018 gemiddeld op 67 ronden ...

Vecht het nu maar uit :)

Wizard

Er valt niks uit te vechten, je legt prima uit, hoe de vork in de steel zit. Ik heb er niks meer aan toe te voegen verder.

Ferrari 2010

#32
Citaat van: Wizard op 28 mei 2008 - 22:49:33
Citaat van: Ferrari 2008 op 27 mei 2008 - 20:34:19
Citaat van: Wizard op 27 mei 2008 - 20:01:30
Dan nog was Sutil sneller dan Kubica.
;D ;D ;D ;D
Ik ga kapot
;D ;D ;D ;D

One-liner van het jaar.  :'(

Oftewel, als je niet weet waar ik het over heb, vraag er dan om, i.p.v wat emoticon's je one-liner te laten aanvullen omdat je het niet kunt weerleggen.
Sorry hoor Wizard, maar toen ik dat las kon ik me niet inhouden. Ik zit er niets mee in dat je zo'n dingen zegt hé, maar zeg er dan bij waarom. Zo'n zin op zich, staat een beetje belachelijk net na een argumentatie waarom hij niet bepaalt sneller moest zijn ;) As je zo een post doet met 1 lijn, dan zie ik precies een kind roepen "En toch is hij sneller, nah!", (en daarmee wil ik niet de vergelijking leggen tussen jouw en een kind, laat dat duidelijk zijn aub) zonder argumentatie is het voor mij moeilijk om dat dan te gaan begrijpen :)

Citaat van: Doefie op 29 mei 2008 - 00:23:47
Kubica en Sutil waren even snel, hoe ge het draait of keert. Qua snelste ronden zit er inderdaad drie seconden verschil, maar in de tien ronden die Kubica langer reed was het circuit ook drie seconden sneller geworden (getuige Kubica's snelste ronde (1'22.005) voor ronde 67 en na 67 (1'18.789) ).

Als ge het even berekent komt ge voor Sutil op een gemiddelde van 1'37.481, Kubica had tot en met ronde 67 (= de laatste ronde van Sutil ) een gemiddelde van 1'37.463, met andere woorden een verschil van 0.018. Dan kunt ge niet echt gaan spreken van dat de ene sneller was dan de andere, 0.018 gemiddeld op 67 ronden ...

Vecht het nu maar uit :)
Dan heb je nog het verkeer hé, als Kubica net op de betere momenten in het verkeer zit en Sutil niet ;) ... Ik wil niet beweren dat hij in het verkeer zat, maar ik kan me toch veel beelden herinneren van Kubica achter anderen.
Overigens doef, heb je daarvoor alle ronden gewoon opgeteld? Ik denk dat het realistischer is om de ronden waarin de safety-car uitkwam, eruit te laten :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Ook al laat je de ronden van de Safety Car er uit, kom je denk ik ongeveer op het zelfde.
En Ook Sutil zal door het verkeer hebben moeten gaan.  Denk wel dat dit een goede vergelijking was met die ronde tijden.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 29 mei 2008 - 12:03:49
Ook al laat je de ronden van de Safety Car er uit, kom je denk ik ongeveer op het zelfde.
Dat zou betekenen dat Sutil net voor de SC, telkens vlak achter of zelfs voor Kubica zat. Geloof je dat nu zelf? :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 29 mei 2008 - 13:01:41
Citaat van: Burorri op 29 mei 2008 - 12:03:49
Ook al laat je de ronden van de Safety Car er uit, kom je denk ik ongeveer op het zelfde.
Dat zou betekenen dat Sutil net voor de SC, telkens vlak achter of zelfs voor Kubica zat. Geloof je dat nu zelf? :)
Even denken. Ik geloof dat dat nog best wel eens kan. Want ronde tijden die nagenoeg het zelfde zijn, maken geen verschil uit in het gemiddelde.
Stel dat je 20 ronden na genoeg de zelfde tijd rijd, zou het verschil wat er voor de Safety car niet groter of kleiner op maken.
En je maakt nog een denk fout: omdat ze nagenoeg de zelfde ronde tijd rijden, wil neit zeggen dat ze vlak achter elkaar rijden. Omdat Sutil ergens achteraan starte en Kubica ergens voor aan, blijft hun afstand even groot. ;)
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 29 mei 2008 - 13:07:59
Citaat van: Ferrari 2008 op 29 mei 2008 - 13:01:41
Citaat van: Burorri op 29 mei 2008 - 12:03:49
Ook al laat je de ronden van de Safety Car er uit, kom je denk ik ongeveer op het zelfde.
Dat zou betekenen dat Sutil net voor de SC, telkens vlak achter of zelfs voor Kubica zat. Geloof je dat nu zelf? :)
Even denken. Ik geloof dat dat nog best wel eens kan. Want ronde tijden die nagenoeg het zelfde zijn, maken geen verschil uit in het gemiddelde.
Stel dat je 20 ronden na genoeg de zelfde tijd rijd, zou het verschil wat er voor de Safety car niet groter of kleiner op maken.
En je maakt nog een denk fout: omdat ze nagenoeg de zelfde ronde tijd rijden, wil neit zeggen dat ze vlak achter elkaar rijden. Omdat Sutil ergens achteraan starte en Kubica ergens voor aan, blijft hun afstand even groot. ;)
Dat zou dan zelfs beteken dat hij een eind achter Kubica is gestart en op dezelfde moment is aangekomen, hij is een wonder, hij is zelfs sneller!!!! Zie, bekijk het zo: we vertrekken allebij tegelijk, geven volgas. Jij bent sneller, maar je hebt pech met de verkeerslichten, telkens heb jij rood en net tegen dat ik er ook ben wordt het groen, en  de finish ligt net na zo een verkeerslicht. Jij finisht eerst, maar ik ben vlak achter u. Dan ben ik dus even snel? In tijd wel ja, maar in realiteit niet hé, ik heb geluk gehad dat jij telkens voor het rode licht stond zodat ik weer kon inhalen ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

Citaat van: Ferrari 2008 op 29 mei 2008 - 07:47:16
Sorry hoor Wizard, maar toen ik dat las kon ik me niet inhouden. Ik zit er niets mee in dat je zo'n dingen zegt hé, maar zeg er dan bij waarom. Zo'n zin op zich, staat een beetje belachelijk net na een argumentatie waarom hij niet bepaalt sneller moest zijn ;) As je zo een post doet met 1 lijn, dan zie ik precies een kind roepen "En toch is hij sneller, nah!", (en daarmee wil ik niet de vergelijking leggen tussen jouw en een kind, laat dat duidelijk zijn aub) zonder argumentatie is het voor mij moeilijk om dat dan te gaan begrijpen :)

Nou okeey, goed punt, mijn excuses. Voor verdere onderbouwing verwijs ik je naar de post van Doefie.


Jasper

Citaat van: Ferrari 2008 op 29 mei 2008 - 13:15:39
Citaat van: Burorri op 29 mei 2008 - 13:07:59
Citaat van: Ferrari 2008 op 29 mei 2008 - 13:01:41
Citaat van: Burorri op 29 mei 2008 - 12:03:49
Ook al laat je de ronden van de Safety Car er uit, kom je denk ik ongeveer op het zelfde.
Dat zou betekenen dat Sutil net voor de SC, telkens vlak achter of zelfs voor Kubica zat. Geloof je dat nu zelf? :)
Even denken. Ik geloof dat dat nog best wel eens kan. Want ronde tijden die nagenoeg het zelfde zijn, maken geen verschil uit in het gemiddelde.
Stel dat je 20 ronden na genoeg de zelfde tijd rijd, zou het verschil wat er voor de Safety car niet groter of kleiner op maken.
En je maakt nog een denk fout: omdat ze nagenoeg de zelfde ronde tijd rijden, wil neit zeggen dat ze vlak achter elkaar rijden. Omdat Sutil ergens achteraan starte en Kubica ergens voor aan, blijft hun afstand even groot. ;)
Dat zou dan zelfs beteken dat hij een eind achter Kubica is gestart en op dezelfde moment is aangekomen, hij is een wonder, hij is zelfs sneller!!!! Zie, bekijk het zo: we vertrekken allebij tegelijk, geven volgas. Jij bent sneller, maar je hebt pech met de verkeerslichten, telkens heb jij rood en net tegen dat ik er ook ben wordt het groen, en  de finish ligt net na zo een verkeerslicht. Jij finisht eerst, maar ik ben vlak achter u. Dan ben ik dus even snel? In tijd wel ja, maar in realiteit niet hé, ik heb geluk gehad dat jij telkens voor het rode licht stond zodat ik weer kon inhalen ;)

Dat is inderdaad de juist uitleg. Stel dat Kubica van ronde 1 tot 15 altijd 1 seconde sneller is dan Sutil, en dan komt de SC naar buiten. Dan heeft Kubica 15 seconden voorsprong, maar in de eerste SC-ronde zal Sutils rondetijd 15 seconden sneller zijn dan die van Kubica (omdat hij aansluit bij het pak) waardoor hun gemiddelde rondetijden gelijk zullen zijn.

Om echt te kunnen vergelijken moet je alle voorsprongen die Kubica had op Sutil net voor een SC-periode bij elkaar optellen en delen door het aantal niet-SC-rondjes. En dan zal er ongetwijfeld meer verschil zijn dan 0.018s.

Dat wilt trouwens niet per se zeggen dat Kubica béter was dan Sutil, door hun verschillende wagens. Overigens hebben we vorig jaar in Europa ook al kunnen zien dat Sutil best wel goed rijdt in de regen. Dus het zou me niet verbazen dat Sutil sneller zou zijn dan Kubica als ze beiden in een BMW hadden gezeten (maar dat zijn hypothetische stellingen die we nooit zullen te weten komen en het dus ook niet eens verdienen om verder over gediscussieerd te worden).

Doefie

Zo vinden ze hier altijd wel iéts om moeilijk te doen he ;D

OK, we nemen er de Safety Car rondjes tussen uit (zijnde ronden 9-10 en 62-63-64-65-66-67). Het gemiddelde van Sutil komt dan op 1'34.112, van Kubica op 1'32.961 (tot en met ronde 61 gezien die erna wegvallen). Dat geeft een verschil van 1.151 in totaal. Deel die 1.151 door de 59 raceronden om een gemiddelde per ronde te krijgen en dan komt ge aan 0.020 ... does it make any difference?

Ferrari 2010

Citaat van: Doefie op 06 juni 2008 - 03:14:27
Zo vinden ze hier altijd wel iéts om moeilijk te doen he ;D

OK, we nemen er de Safety Car rondjes tussen uit (zijnde ronden 9-10 en 62-63-64-65-66-67). Het gemiddelde van Sutil komt dan op 1'34.112, van Kubica op 1'32.961 (tot en met ronde 61 gezien die erna wegvallen). Dat geeft een verschil van 1.151 in totaal. Deel die 1.151 door de 59 raceronden om een gemiddelde per ronde te krijgen en dan komt ge aan 0.020 ... does it make any difference?
Hahaha, Doef, als je gemiddeldes neemt, dan moet je het verschil niet meer gaan delen door het aantal ronden hé, dan is het verschil tussen die gemiddeldes het verschil per ronde hé ;) Dus stop je redenering daar waar je wil gaan delen door 59, want das nergens voor nodig ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

The REAL BUTTON Freak

Citaat van: Ferrari 2008 op 06 juni 2008 - 08:30:33
Citaat van: Doefie op 06 juni 2008 - 03:14:27
Zo vinden ze hier altijd wel iéts om moeilijk te doen he ;D

OK, we nemen er de Safety Car rondjes tussen uit (zijnde ronden 9-10 en 62-63-64-65-66-67). Het gemiddelde van Sutil komt dan op 1'34.112, van Kubica op 1'32.961 (tot en met ronde 61 gezien die erna wegvallen). Dat geeft een verschil van 1.151 in totaal. Deel die 1.151 door de 59 raceronden om een gemiddelde per ronde te krijgen en dan komt ge aan 0.020 ... does it make any difference?
Hahaha, Doef, als je gemiddeldes neemt, dan moet je het verschil niet meer gaan delen door het aantal ronden hé, dan is het verschil tussen die gemiddeldes het verschil per ronde hé ;) Dus stop je redenering daar waar je wil gaan delen door 59, want das nergens voor nodig ;)

Sommige mensen hebben blijkbaar heel veel tijd.

Jasper

Citaat van: Ferrari 2008 op 06 juni 2008 - 08:30:33
Citaat van: Doefie op 06 juni 2008 - 03:14:27
Zo vinden ze hier altijd wel iéts om moeilijk te doen he ;D

OK, we nemen er de Safety Car rondjes tussen uit (zijnde ronden 9-10 en 62-63-64-65-66-67). Het gemiddelde van Sutil komt dan op 1'34.112, van Kubica op 1'32.961 (tot en met ronde 61 gezien die erna wegvallen). Dat geeft een verschil van 1.151 in totaal. Deel die 1.151 door de 59 raceronden om een gemiddelde per ronde te krijgen en dan komt ge aan 0.020 ... does it make any difference?
Hahaha, Doef, als je gemiddeldes neemt, dan moet je het verschil niet meer gaan delen door het aantal ronden hé, dan is het verschil tussen die gemiddeldes het verschil per ronde hé ;) Dus stop je redenering daar waar je wil gaan delen door 59, want das nergens voor nodig ;)

Inderdaad, het is dus de 1.151s die telt. :)

Doefie

Whatever, ik wou gewoon moeilijk doen.

Citaat van: The REAL BUTTON  Freak op 06 juni 2008 - 08:38:00
Sommige mensen hebben blijkbaar heel veel tijd.

Sommigen hebben dat nu eenmaal op hun pc in een excell-bestand staan en moeten gewoon de ronden achter de Safety Car schrappen, de rest doet de pc zelf wel ;)

Ferrari 2010

Citaat van: Doefie op 06 juni 2008 - 15:35:43
Whatever, ik wou gewoon moeilijk doen.

Citaat van: The REAL BUTTON  Freak op 06 juni 2008 - 08:38:00
Sommige mensen hebben blijkbaar heel veel tijd.

Sommigen hebben dat nu eenmaal op hun pc in een excell-bestand staan en moeten gewoon de ronden achter de Safety Car schrappen, de rest doet de pc zelf wel ;)
Wat een boeiende files op jouw HD doef, nu nog correct ermee leren werken en het is helemaal compleet :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.