Safety-car

Gestart door bogief1, 05 juni 2008 - 20:10:12

« vorige - volgende »

bogief1

http://www.f1pits.net/nieuws/nieuw_safetycar_systeem_getest_in_frankrijk/

Als iedereen een knop induwt die ze aan een bepaalde snelheid brengt, wil da dan zeggen dat iedereen z'n voorsprong/achterstand behoud?
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

meatball

Wat voor nodeloze ingewikkelde onzin is dat nu weer.
Gewoon zoals vroeger,dat gaf toch altijd wat verassingen tijdens de sc periode,een goede gok of wat geluk en je won wat plaatsen,niks mis mee toch?
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Jasper

Citaat van: bogief1 op 05 juni 2008 - 20:10:12
http://www.f1pits.net/nieuws/nieuw_safetycar_systeem_getest_in_frankrijk/

Als iedereen een knop induwt die ze aan een bepaalde snelheid brengt, wil da dan zeggen dat iedereen z'n voorsprong/achterstand behoud?

Nee. De safety car dient om heel het pak samen te brengen zodat de marshals telkens 2 minuten hebben om de baan op te kuisen voor er weer een wagen voorbij komt. Wat ik me bij de knop voorstel is gewoon een soort snelheidsbegrenzer, zodat de rijders niet meer aan volle snelheid kunnen rijden totdat ze bij het pak zijn. Ik snap dan wel nog niet goed wat dat te maken heeft met de pitlane. :)

Supermariobros

Citaat van: Jasper op 05 juni 2008 - 20:26:37
Citaat van: bogief1 op 05 juni 2008 - 20:10:12
http://www.f1pits.net/nieuws/nieuw_safetycar_systeem_getest_in_frankrijk/

Als iedereen een knop induwt die ze aan een bepaalde snelheid brengt, wil da dan zeggen dat iedereen z'n voorsprong/achterstand behoud?

Nee. De safety car dient om heel het pak samen te brengen zodat de marshals telkens 2 minuten hebben om de baan op te kuisen voor er weer een wagen voorbij komt. Wat ik me bij de knop voorstel is gewoon een soort snelheidsbegrenzer, zodat de rijders niet meer aan volle snelheid kunnen rijden totdat ze bij het pak zijn. Ik snap dan wel nog niet goed wat dat te maken heeft met de pitlane. :)

Vorig jaar tijdens de Grand Prix van Canada werden de teams voor het eerst geconfronteerd met een gesloten pitlaine tijdens een safety car-situatie. Het was toen ook voor het eerst dat coureurs een stop and go penalty kregen wegens pitten tijdens een neutralisatie.

Jasper

Dat heb ik ook gelezen, maar wat heeft dat met een snelheidsbegrenzer in de ECU te maken?

meatball

Citaat van: Jasper op 05 juni 2008 - 20:44:04
Dat heb ik ook gelezen, maar wat heeft dat met een snelheidsbegrenzer in de ECU te maken?
Volgens mij niets. :)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Ferrari 2010

Vooral dit stuk van het bericht begrijp ik niet:
Citaat
Het systeem gaat gebruik maken van de standaard ECU (Electronic Control Unit), waardoor de coureurs tijdens een safety car-situatie erop attent worden gemaakt dat zij mogelijk te snel rijden wanneer de pitstraat open is.
Ze worden er op attent gemaakt dat ze mogelijk te snel rijden wanneer de pitstraat open is?? :-\ Alsof dat licht enkel op rood springt wanneer ze meer dan 150km/h, speciaal om hen te pesten :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros

Citaat van: Jasper op 05 juni 2008 - 20:44:04
Dat heb ik ook gelezen, maar wat heeft dat met een snelheidsbegrenzer in de ECU te maken?

De ECU maakt gebruik om een display in de cockpit van de auto's te plaatsen. Daarop krijgen de rijders dan te zien hoe snel ze naar de pits mogen rijden tijdens een safety car-situatie.



Ferrari 2010

Citaat van: Supermariobros op 06 juni 2008 - 10:21:52
Citaat van: Jasper op 05 juni 2008 - 20:44:04
Dat heb ik ook gelezen, maar wat heeft dat met een snelheidsbegrenzer in de ECU te maken?

De ECU maakt gebruik om een display in de cockpit van de auto's te plaatsen. Daarop krijgen de rijders dan te zien hoe snel ze naar de pits mogen rijden tijdens een safety car-situatie.
En wat voor zin heeft dat, vraag ik me dan af?? Een rijder kiest toch niet zelf wanneer hij naar de pits gaat, dat doet het team, dus het team zal dan wel beslissen dat ze naar de pits mogen komen. Dat aan de rijder meedelen heeft toch totaal geen zin?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros

Citaat van: Ferrari 2008 op 06 juni 2008 - 10:28:31
Citaat van: Supermariobros op 06 juni 2008 - 10:21:52
Citaat van: Jasper op 05 juni 2008 - 20:44:04
Dat heb ik ook gelezen, maar wat heeft dat met een snelheidsbegrenzer in de ECU te maken?

De ECU maakt gebruik om een display in de cockpit van de auto's te plaatsen. Daarop krijgen de rijders dan te zien hoe snel ze naar de pits mogen rijden tijdens een safety car-situatie.
En wat voor zin heeft dat, vraag ik me dan af?? Een rijder kiest toch niet zelf wanneer hij naar de pits gaat, dat doet het team, dus het team zal dan wel beslissen dat ze naar de pits mogen komen. Dat aan de rijder meedelen heeft toch totaal geen zin?

Het is de bedoeling wanneer de safety car op de baan komt, de raceleiding iedere coureur een bericht stuurt waarin dat wordt gemeld. Elke coureur moet dan een knop indrukken om dat bericht te bevestigen.

Ferrari 2010

Mja, ok, dan weten de rijders dat de SC op de baan komt, dat zien ze toch ook aan die marshals met hun gele vlag en SC bordjes, en de teamleiding deelt dat toch ook mee zou ik denken. Ik zie gewoon niet in hoe het het probleem met de pitlane oplost :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.