Bezoeken aan F1 grand prix, wie heeft er tips, informatie of leuke verhalen?

Gestart door waard500, 21 mei 2008 - 21:55:10

« vorige - volgende »

waard500

Ik ga dit jaar de grand prix van Hockenheim bezoeken! Afgelopen jaar heb ik de grand prix van Monza bezocht. Het was geweldig! Heeft iemand nog iets leuks te vertellen over deze grand prix? Alle info is welkom!
Visited: Monza 2007, Hockenheim 2008, Nurburgring 2009

Supermariobros

Mag ik vragen wat je betaald hebt voor een kaartje in het Prinsdom? Welke dagen ben je geweest en waar zat je?


Supermariobros



sloggerke

Eén tip.
Ga zeker vroeg genoeg....
Als je enkel kaarten voor zondag hebt.. vertrek dan al vrijdag...
Ook al geraak je niet binnen... de ambiance rond het circuit is ge-wel-dig!!
De Hollanders en Duitsers rond het circuit zijn bijzonder sympathiek en deze laatsten zijn echte fuifbeesten.
Ik heb het al driemaal mogen meemaken. Wel op de Nürnburgring... maar de ambiance zal wel overal hetzelfde zijn. (Behalve in België...)
Heb er (Duitse) vrienden voor het leven aan overgehouden!
Ben jaloers op je.
Ikzelf probeer dit jaar Valencia mee te pikken. Als er nog geld over is natuurlijk ...einde augustus...  ;)

Ferrari 2010

Citaat van: sloggerke op 24 mei 2008 - 16:56:49
Ik heb het al driemaal mogen meemaken. Wel op de Nürnburgring... maar de ambiance zal wel overal hetzelfde zijn. (Behalve in België...)
Doel je er dan op dat de sfeer in België slechter is, of net beter? Ik heb nog nooit een GP F1 meegemaakt, uit ervaring weet ik dat de sfeer die op Francorchamps hangt gewoon geweldig is, zelfs op dagen dat er amper volk is :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Schumivill

Citaat van: Ferrari 2008 op 24 mei 2008 - 19:02:26
Citaat van: sloggerke op 24 mei 2008 - 16:56:49
Ik heb het al driemaal mogen meemaken. Wel op de Nürnburgring... maar de ambiance zal wel overal hetzelfde zijn. (Behalve in België...)
Doel je er dan op dat de sfeer in België slechter is, of net beter? Ik heb nog nooit een GP F1 meegemaakt, uit ervaring weet ik dat de sfeer die op Francorchamps hangt gewoon geweldig is, zelfs op dagen dat er amper volk is :)

Wel ja,Belgie is idd minder kwa ambiance,na twee keer Nurburgring en een keer Hockenheim...die duitsers kunnen er wat van,ook meer nationaliteiten samen,zoals Finnen,Denen enzo  :)
Francorchamps:'96,'00,'01,'02,'04,'05,'08,'15,'16,'17
Hockenheim: '03
Nurburgring: '06,'07,'09
Barcelona: '10,'11,'12
Boedapest: '13,'14,'17
Montreal: '14
Monza: '18

sloggerke

Citaat van: Schumivill op 25 mei 2008 - 01:20:36
Citaat van: Ferrari 2008 op 24 mei 2008 - 19:02:26
Citaat van: sloggerke op 24 mei 2008 - 16:56:49
Ik heb het al driemaal mogen meemaken. Wel op de Nürnburgring... maar de ambiance zal wel overal hetzelfde zijn. (Behalve in België...)
Doel je er dan op dat de sfeer in België slechter is, of net beter? Ik heb nog nooit een GP F1 meegemaakt, uit ervaring weet ik dat de sfeer die op Francorchamps hangt gewoon geweldig is, zelfs op dagen dat er amper volk is :)

Wel ja,Belgie is idd minder kwa ambiance,na twee keer Nurburgring en een keer Hockenheim...die duitsers kunnen er wat van,ook meer nationaliteiten samen,zoals Finnen,Denen enzo  :)

Zeker! België heeft véél minder ambiance.
Hier zitten natuurlijk ook een pak Duitsers, Engelsen e.d. maar je bent gewoon veel te beperkt. (Je gaat echt niet kamperen waar je wil e.d.)
In Duitsland... dat is drie dagen anarchie..! Ze zetten hun tentjes zelfs op verkeerswisselaars! (Die groene strookjes tussen twee rijvakken)
Moet je in België niet proberen.
Je kan Duitsland vergelijken met een 5X het volume aan mensen van Rock Werchter...
En allemaal "peace".... Drinken en feesten of je wil of niet... :)

FerrariMan

Kan het alleen maar bevestigen. Op de Nurburgring was het de hele nacht door één groot feest. Ik heb er uren bij vreemden doorgebracht, die vriendelijk genoeg waren om me terug op weg te sturen met mijn handen vol six-packs!  :)

waard500

Tot nu toe zeer bruikbare reacties :D De sfeer in Duitsland moet dus erg goed zijn...dat is altijd positief!:D
Visited: Monza 2007, Hockenheim 2008, Nurburgring 2009

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 24 mei 2008 - 19:02:26
Citaat van: sloggerke op 24 mei 2008 - 16:56:49
Ik heb het al driemaal mogen meemaken. Wel op de Nürnburgring... maar de ambiance zal wel overal hetzelfde zijn. (Behalve in België...)
Doel je er dan op dat de sfeer in België slechter is, of net beter? Ik heb nog nooit een GP F1 meegemaakt, uit ervaring weet ik dat de sfeer die op Francorchamps hangt gewoon geweldig is, zelfs op dagen dat er amper volk is :)
Vond de Ambiance in belgie eigenlijk ook niet verkeerd, beetje saai misschien. Maar was wel vermakelijk eigenlijk
Wil eigenlijk ook keer naar Hockenheim. Me neefjes waren paar jaar geleden(2003) naaar toe gegaan en zagen de startcrash toen gebeuren.
Trotse vader van Rosalie(L)

waard500

Ik heb ergens gelezen dat bij de gp van Hockenheim je vanaf vrijdag al op je vaste plaats zit? Dat zou ik erg jammer vinden. Het is geweldig om tijdens de trainingen van vrijdag op meerdere plaatsen te kunnen zitten.

Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt :D
Visited: Monza 2007, Hockenheim 2008, Nurburgring 2009

scho0634

Verbazend dat mensen de sfeer op Spa niet altijd leuk vonden. Ik heb het er altijd naar mijn zin gehad. Ook op de zaterdagavond was het altijd gezellig daar.

Was wel in de Verstappen tijd, met veel Nederlanders. misschien dat daardoor extra publiek kwam. De laatste jaren ben ik er niet meer geweest. Maar tov beide Duitse races vond ik het zeker niet minder.

alonsolover

De sfeer is dan misschien leuk,
maar wat heb je eraan dat je ze ziet passeren aan 200?
Op tv zie je alles veel duidelijker,dat is mijn mening