GP van Monaco

Gestart door Tim C, 18 mei 2008 - 13:40:16

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 27 mei 2008 - 22:27:36
Citaat van: Ferrari 2008 op 27 mei 2008 - 22:07:18
Citaat van: 0634 op 27 mei 2008 - 22:03:41
Niet? Nou, in Australie knalde hij er tot twee keer toe af. En de tweede keer kwam hij zelf met zijn achterband in het gras. Dat is een echte rijdersfout. Hij finishde idd wel, maar gooide eigenhandig de punten in de McLaren vergaarbak. En op Monaco heb ik geen berichten gehoord dat het niet zijn schuld zou zijn geweest.
Ik heb ook nog niet gehoord dat jij niet de moordenaar van wie dan ook, hallo, heel simpele redenatie hoor. De data is nog niet geanalyseerd, laat ons daar misschien eerst op wachten?
Waar slaat dat nou op? Als Kimi een technisch probleem had vermoed dan had hij dat allang gezegd. Maar dat deed hij niet. Hij brabbelde wat over slechte balans en veel spray, en dat soort dingen. Meer niet. Je kan wachten tot je een ons weegt, maar het blijft een fout. Hij heeft zelfs excuus gemaakt aan Sutil. Niets, echt niets duid op een technisch defect.
Ik spreek dan ook niet over een technisch defect.

Citaat van: supersteven op 27 mei 2008 - 22:09:19
enkel het probleem is hier dat hij een wagen met ferrarimotor mee heeft betrokken.

en uit motorenverkoop valt nog steeds geld uit te halen.

vooral als het in de punten eindigt
Ik vraag me af of ze meer krijgen als de wagen goed eindigt, kdenk dat dat niet veel uitmaakt. Het voornaamste voordeel is dat ze 3 keer zoveel data habben dan bijv. McLaren, Honda en BMW, het geld zullen ze het niet om doen :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Ferrari 2008 op 27 mei 2008 - 22:50:40
Citaat van: 0634 op 27 mei 2008 - 22:27:36
Citaat van: Ferrari 2008 op 27 mei 2008 - 22:07:18
Citaat van: 0634 op 27 mei 2008 - 22:03:41
Niet? Nou, in Australie knalde hij er tot twee keer toe af. En de tweede keer kwam hij zelf met zijn achterband in het gras. Dat is een echte rijdersfout. Hij finishde idd wel, maar gooide eigenhandig de punten in de McLaren vergaarbak. En op Monaco heb ik geen berichten gehoord dat het niet zijn schuld zou zijn geweest.
Ik heb ook nog niet gehoord dat jij niet de moordenaar van wie dan ook, hallo, heel simpele redenatie hoor. De data is nog niet geanalyseerd, laat ons daar misschien eerst op wachten?
Waar slaat dat nou op? Als Kimi een technisch probleem had vermoed dan had hij dat allang gezegd. Maar dat deed hij niet. Hij brabbelde wat over slechte balans en veel spray, en dat soort dingen. Meer niet. Je kan wachten tot je een ons weegt, maar het blijft een fout. Hij heeft zelfs excuus gemaakt aan Sutil. Niets, echt niets duid op een technisch defect.
Ik spreek dan ook niet over een technisch defect.

You've lost me. Waarover dan?

Jasper

#182
Citaat van: Ferrari 2008 op 27 mei 2008 - 21:31:38
Citaat van: Jasper op 15 januari 2354 - 20:06:07
Citaat van: Ferrari 2008 op 27 mei 2008 - 20:36:20
Citaat van: 0634 op 27 mei 2008 - 20:10:52
Paar races gemist, maat?. Ook Raikkonen heeft inmiddels 2 races om zeep geholpen. En 2+2=4.

Ik ben het ermee eens dat rijders niet te snel moeten worden afgebrand, en zeker deze niet. Maar ik kan me voorstellen dat het team wel enigzins geiriteerd kan zijn.
Kimi heeft nog geen enkele DNF door rijdersfout op zijn naam staan. Ik blijf erbij, je ziet dubbel. En anders zit ik er dik naast maar heb het gecheckt, dus zou niet mogen :)
En toch weet je perfect wat hij bedoelt. Kommaneuken. ::)
In Australië luidt de reden "Engine"
Ma jongen toch, zevert ni... Over naast de kwestie discussiëren gesproken zeg. :o

Citaat van: Ferrari 2008 op 27 mei 2008 - 22:50:40
Citaat van: 0634 op 27 mei 2008 - 22:27:36
Citaat van: Ferrari 2008 op 27 mei 2008 - 22:07:18
Citaat van: 0634 op 27 mei 2008 - 22:03:41
Niet? Nou, in Australie knalde hij er tot twee keer toe af. En de tweede keer kwam hij zelf met zijn achterband in het gras. Dat is een echte rijdersfout. Hij finishde idd wel, maar gooide eigenhandig de punten in de McLaren vergaarbak. En op Monaco heb ik geen berichten gehoord dat het niet zijn schuld zou zijn geweest.
Ik heb ook nog niet gehoord dat jij niet de moordenaar van wie dan ook, hallo, heel simpele redenatie hoor. De data is nog niet geanalyseerd, laat ons daar misschien eerst op wachten?
Waar slaat dat nou op? Als Kimi een technisch probleem had vermoed dan had hij dat allang gezegd. Maar dat deed hij niet. Hij brabbelde wat over slechte balans en veel spray, en dat soort dingen. Meer niet. Je kan wachten tot je een ons weegt, maar het blijft een fout. Hij heeft zelfs excuus gemaakt aan Sutil. Niets, echt niets duid op een technisch defect.
Ik spreek dan ook niet over een technisch defect.
"De oorzaak is nog niet achterhaald", "laten we op de data wachten", waarover had je het dan wel, over een plotselinge lichtflits van een ufo die hem verblindde? :)

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 27 mei 2008 - 23:50:07
Citaat van: Ferrari 2008 op 27 mei 2008 - 21:31:38
Citaat van: Jasper op 15 januari 2354 - 20:06:07
Citaat van: Ferrari 2008 op 27 mei 2008 - 20:36:20
Citaat van: 0634 op 27 mei 2008 - 20:10:52
Paar races gemist, maat?. Ook Raikkonen heeft inmiddels 2 races om zeep geholpen. En 2+2=4.

Ik ben het ermee eens dat rijders niet te snel moeten worden afgebrand, en zeker deze niet. Maar ik kan me voorstellen dat het team wel enigzins geiriteerd kan zijn.
Kimi heeft nog geen enkele DNF door rijdersfout op zijn naam staan. Ik blijf erbij, je ziet dubbel. En anders zit ik er dik naast maar heb het gecheckt, dus zou niet mogen :)
En toch weet je perfect wat hij bedoelt. Kommaneuken. ::)
In Australië luidt de reden "Engine"
Ma jongen toch, zevert ni... Over naast de kwestie discussiëren gesproken zeg. :o
Dat is niet naast de kwestie, das net ter zake.

Citaat
Citaat van: Ferrari 2008 op 27 mei 2008 - 22:50:40
Citaat van: 0634 op 27 mei 2008 - 22:27:36
Citaat van: Ferrari 2008 op 27 mei 2008 - 22:07:18
Citaat van: 0634 op 27 mei 2008 - 22:03:41
Niet? Nou, in Australie knalde hij er tot twee keer toe af. En de tweede keer kwam hij zelf met zijn achterband in het gras. Dat is een echte rijdersfout. Hij finishde idd wel, maar gooide eigenhandig de punten in de McLaren vergaarbak. En op Monaco heb ik geen berichten gehoord dat het niet zijn schuld zou zijn geweest.
Ik heb ook nog niet gehoord dat jij niet de moordenaar van wie dan ook, hallo, heel simpele redenatie hoor. De data is nog niet geanalyseerd, laat ons daar misschien eerst op wachten?
Waar slaat dat nou op? Als Kimi een technisch probleem had vermoed dan had hij dat allang gezegd. Maar dat deed hij niet. Hij brabbelde wat over slechte balans en veel spray, en dat soort dingen. Meer niet. Je kan wachten tot je een ons weegt, maar het blijft een fout. Hij heeft zelfs excuus gemaakt aan Sutil. Niets, echt niets duid op een technisch defect.
Ik spreek dan ook niet over een technisch defect.
"De oorzaak is nog niet achterhaald", "laten we op de data wachten", waarover had je het dan wel, over een plotselinge lichtflits van een ufo die hem verblindde? :)
Heel grappig Jasper :P
Het is toch niet omdat je de controle over je wagen verliest en dat het geen technisch defect i, dat het per sé een rijdersfout is? Als hij nu de bocht had gemist, te laat had ingestuurd, te vroeg had ingestuurd, whatever. Maar dit? Ik vraag me af hoe je dit als rijder eventueel kan voorkomen. Kimi reed op de rijlijn (althans bij het aanremmen op dezelfde lijn als Sutil) en remde op een normaal punt, meer kan je als rijder ook niet doen hoor.

Bekijk de beelden eens en zeg me wat hij fout doet, ik zie het momenteel echt niet:
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Knarf

Voor degenen die niks van autosport kennen.

Als je achterin een andere auto rijdt ben je ALTIJD in fout. Dat is wat er bij een beginnende piloot al dadelijk wordt ingepompt (hou afstand bij het remmen, als je toch in iemand zijn kont gaat knallen poog dan om de zandbak ofzo in te sturen dat enkel je eigen race om zeep is, ...). Enkel als de voorste piloot een remtest maakt is de voorste in fout, in alle andere gevallen is er 0% discussie mogelijk.

Kimi weet dit zelf ook en is zich dan ook persoonlijk gaan verontschuldigen voor het incident.

Ferrari 2010

Citaat van: Knarf op 28 mei 2008 - 09:47:57
Voor degenen die niks van autosport kennen.

Als je achterin een andere auto rijdt ben je ALTIJD in fout. Dat is wat er bij een beginnende piloot al dadelijk wordt ingepompt (hou afstand bij het remmen, als je toch in iemand zijn kont gaat knallen poog dan om de zandbak ofzo in te sturen dat enkel je eigen race om zeep is, ...). Enkel als de voorste piloot een remtest maakt is de voorste in fout, in alle andere gevallen is er 0% discussie mogelijk.

Kimi weet dit zelf ook en is zich dan ook persoonlijk gaan verontschuldigen voor het incident.
Wat niet maakt dat Kimi als rijder in de fout is gegaan, het is niet omdat hij in fout is dat hij een rijdersfout heeft begaan.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

#186
Citaat van: Ferrari 2008 op 28 mei 2008 - 10:00:39In Australië luidt de reden "Engine"
Kerel, soms kan je toch een stukje zagen om je gelijk te behalen. Wat Kimi in Australië deed was een fout, en een erg amateuristische dan nog, en tot 2 maal toe in die race. Of er nu ergens 'engine' staat of niet heeft geen fluit met de zaak te maken. Hij heeft diee race om zeep geholpen door fouten (net als Massa), dat weet jij even goed als mij.

Citaat"but then made a fairly basic mistake, putting a wheel on the grass and spinning off."

Ferrari 2010

#187
Hij is gestrand door technische problemen, de DNF was niet zijn fout. Daar draait het hem bij mij om. Hij is in die race regelmatig in de fout gegaan, ja, dat ontken ik ook niet. Maar voor mij is er een groot verschil tussen fouten maken in een race en uitvallen door een fout, een héél groot verschil.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Alan Blues

Hij moest misschien niezen...  :o

sloggerke

Mensen mensen... wat een discussie omdat Kimi zich verremde...Niks meer, niks minder..koude remmen bij een herstart... kan de beste overkomen... dus Kimi ook.
De brave Kimi mag blij wezen dat jullie geen teambazen zijn, laat staan wat er met de man zou gebeuren als hij "Vloms" zou kunnen lezen.. :D

Ze maken allemaal wel eens een fout(je) ... De éne al een erger en minder onopzettelijk dan de andere... ;)
Zonder fouten ben je nu eenmaal geen racer. Dan kan je net zo goed den tram pakken...
De énige die de hele zondag reed als was het op tramrails heet Robert Kubica. Op geen enkel foutje te betrappen, messcherp en snel.
Misschien, heel misschien... is BMW nog lang niet zo goed als ze zeggen.. zit Heidfeld ook helemaal niet in een "dip" zoals ze beweren, maar wordt het verschil alleen maar gemaakt door die verdomd snelle pool aan het stuur.....
Het is maar een bedenking...

Jasper

Citaat van: Ferrari 2008 op 28 mei 2008 - 07:43:58
Citaat van: Jasper op 27 mei 2008 - 23:50:07
Citaat van: Ferrari 2008 op 27 mei 2008 - 21:31:38
Citaat van: Jasper op 15 januari 2354 - 20:06:07
Citaat van: Ferrari 2008 op 27 mei 2008 - 20:36:20
Citaat van: 0634 op 27 mei 2008 - 20:10:52
Paar races gemist, maat?. Ook Raikkonen heeft inmiddels 2 races om zeep geholpen. En 2+2=4.

Ik ben het ermee eens dat rijders niet te snel moeten worden afgebrand, en zeker deze niet. Maar ik kan me voorstellen dat het team wel enigzins geiriteerd kan zijn.
Kimi heeft nog geen enkele DNF door rijdersfout op zijn naam staan. Ik blijf erbij, je ziet dubbel. En anders zit ik er dik naast maar heb het gecheckt, dus zou niet mogen :)
En toch weet je perfect wat hij bedoelt. Kommaneuken. ::)
In Australië luidt de reden "Engine"
Ma jongen toch, zevert ni... Over naast de kwestie discussiëren gesproken zeg. :o
Dat is niet naast de kwestie, das net ter zake.
Nee, dat is naast de kwestie. Als iemand zegt dat Kimi veel fouten maakte in Australië (en kom nu niet af dat je niet wist dat 0634 dat bedoelde want dat wist je maar al te goed), dan moet je niet afkomen dat hij uitviel omdat zijn motor ontploft is. Dat is gezever.

Mij lijkt het vrij duidelijk dat Kimi in Monaco te laat en vooral te hard remde. Als hij zelf zijn fout heeft toegegeven, wat zitten we hier dan nog te zeiken eigenlijk?

scho0634

Citaat van: Ferrari 2008 op 28 mei 2008 - 12:32:39
Hij is gestrand door technische problemen, de DNF was niet zijn fout. Daar draait het hem bij mij om. Hij is in die race regelmatig in de fout gegaan, ja, dat ontken ik ook niet. Maar voor mij is er een groot verschil tussen fouten maken in een race en uitvallen door een fout, een héél groot verschil.
Voor mij is er geen verschil in fiinishen buiten de punten door een fout en niet finishen door een fout. In beide gevallen geen punten.

En wat betreft Monaco, het lijkt erop dat hij ietwat te hard remt. Vandaar dat de achterkant de voorkant wil inhalen. Wellicht omdat hij iets te laat was.

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 28 mei 2008 - 17:51:41
Citaat van: Ferrari 2008 op 28 mei 2008 - 12:32:39
Hij is gestrand door technische problemen, de DNF was niet zijn fout. Daar draait het hem bij mij om. Hij is in die race regelmatig in de fout gegaan, ja, dat ontken ik ook niet. Maar voor mij is er een groot verschil tussen fouten maken in een race en uitvallen door een fout, een héél groot verschil.
Voor mij is er geen verschil in fiinishen buiten de punten door een fout en niet finishen door een fout. In beide gevallen geen punten
Dat vind ik kortzichtig, voor mij is dat absoluut niet hetzelfde; Als ik lees 'DNF door rijdersfout', dan ga ik op zoiek naar races waar hij door zen eigen fout is uitgevonden, en die heb ik niet gevonden. En neen Jasper, ik wist niet dat hij dat bedoelde, anders had ik niet gereageerd dat hij dubbel zag. Ik onthoud overigens niet wat er elke race gebeurd is, ik kan mij niet direct iets van 5 races terug herinneren, sorry daarvoor dat ik daar dan ook niet direct aan dacht, ik ben zelfs gaan opzoeken waar hij was uitgevallen en waarom.

Overigens, te hard remmen, ik weet niet hé, maar dan zie je doorgaans toch rook van de banden komen? Dat beetje vocht dat op de baan lag verhinderd dat niet denk ik.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 28 mei 2008 - 18:17:06
Citaat van: 0634 op 28 mei 2008 - 17:51:41
Citaat van: Ferrari 2008 op 28 mei 2008 - 12:32:39
Hij is gestrand door technische problemen, de DNF was niet zijn fout. Daar draait het hem bij mij om. Hij is in die race regelmatig in de fout gegaan, ja, dat ontken ik ook niet. Maar voor mij is er een groot verschil tussen fouten maken in een race en uitvallen door een fout, een héél groot verschil.
Voor mij is er geen verschil in fiinishen buiten de punten door een fout en niet finishen door een fout. In beide gevallen geen punten
Dat vind ik kortzichtig, voor mij is dat absoluut niet hetzelfde; Als ik lees 'DNF door rijdersfout', dan ga ik op zoiek naar races waar hij door zen eigen fout is uitgevonden , en die heb ik niet gevonden. En neen Jasper, ik wist niet dat hij dat bedoelde, anders had ik niet gereageerd dat hij dubbel zag. Ik onthoud overigens niet wat er elke race gebeurd is, ik kan mij niet direct iets van 5 races terug herinneren, sorry daarvoor dat ik daar dan ook niet direct aan dacht, ik ben zelfs gaan opzoeken waar hij was uitgevallen en waarom.

Overigens, te hard remmen, ik weet niet hé, maar dan zie je doorgaans toch rook van de banden komen? Dat beetje vocht dat op de baan lag verhinderd dat niet denk ik.
Dat is niet helemaal waar. Te hard remmen op een nog verradelijk weg dek hoeft geen rook van de banden te veroorzaken. En er word het hele jaar al gezeurt over de luchtstroom, misschien dat dat er ook mee te maken had met het remmen. Of weet ik het wat.

Met de uitgevonden bedoel je uitgevallen?
Maar Kimi heeft door eigen fouten zeker wel 2 races verkloot. En of het nou DNF waren of neit, hij heeft heel veel punten vergooid.
Trotse vader van Rosalie(L)

Schumi #1 Persempre

#194
Citaat
Okee, DNF's waren het idd niet, dat was een verkeerde woordkeus. Maar Kimi heeft een boel punten weggegooid, ondanks een uitstekende auto. En dat geldt ook voor zijn teamgenoot. En daarom zeg ik; ik schrijf ze heus niet af, maar ik vind dat ze al met al bij Ferrari niet de vlag uit zullen hangen als het de prestaties van hun rijders betreft.

Dat bedoel ik , ik ben helemaal niet bezig met ouwe koeien uit de sloot halen , maar wat ik onderandere wil zeggen is dat Ferrari zo veel punten al heeft laten liggen , en alleen maar door die rijders , en dat had in het verleden niet gebeurd .

Citaat
@ schumie dingens: Monaco 96 was toch ook domme fout van Schumi, toen hij hem de muur in parkeerde?
of monaco 2006, zogenaamd een stuurfoutje.
En in 97 was Villeneuve ook verdiend WK en 94 Schumacher eigenlijk ook, maar ook hill omdat Hill de baan werd uit geramd.
En ik ben er  absoluut niet mee eens dat of je teamgenoot of jij op welke manier dan ook WK moet pakken. Dat is het mooie van een sport: sportiviteit en een beetje oneerlijk spelen is niet erg, maar daar moet wel een grens zijn.
Maar jij vind wat Mclaren vorig jaar bij Ferrari heeft gedaan dus terecht?
Maar 90% waren bij WK races? waar werd de rest van de crashes gedaan dan? bij een test?
En nooit meer iemand zo goed als Senna en Schumacher? Hamilton heeft al  hele goede papieren in de hand om even goed te kunnen worden.

Nope , over 100 jaar is er één iemand met 7 wereldtitels en dat is de heer M.Schumacher en over 200 jaar ook nog , Hamilton doet het best heel aardig hoor , word ook vast wel eens kampioen maar daar mee is het gezecht , zo als we in Italie zeggen : Non ha mai diventare una leggenda , vrijvertaald HIJ WORD NÓÓIT EEN LEGENDE !!!
P.s heel veel crashes met andere rijders heeft hij in NIET kampioenschaps beslissende wedstrijden niet gehad , in 95' twee , bijden de schuld van Hill, verder was  het meeste  eenzijdig , of inderdaad in de training , om dat hij ALTIJD op de grens zat !! :P

Maar klaar met dat gediscusseer over verleden tijd , we leven NU , en het topic ging over Monaco  ;) 8)