GP van Monaco

Gestart door Tim C, 18 mei 2008 - 13:40:16

« vorige - volgende »

Jasper

Verremde Sutil zich? Niet gezien. ???

In ieder geval dus wél een spannende race door de regen, wat natuurlijk logisch is. Ook nog even de aandacht vestigen op Kovalainen die een foutloze race gereden heeft maar alweer mechanische pech had en daardoor als allerlaatste moest beginnen.

En Räikkönen is toch wel een beetje het kneusje. Massa heeft mij positief verrast, al komt hij er wel goed mee weg dat hij net in de enige bocht met een uitloopstrook een fout maakt, en niet ergens anders. :P

Boeiende race, en eindelijk nog eens een overwinning voor McLaren. Hamilton was trouwens on-ge-loof-lijk snel op een opdrogende baan. :o

Folkert

Citaat van: Jasper op 25 mei 2008 - 16:33:22
Verremde Sutil zich? Niet gezien. ???

In ieder geval dus wél een spannende race door de regen, wat natuurlijk logisch is. Ook nog even de aandacht vestigen op Kovalainen die een foutloze race gereden heeft maar alweer mechanische pech had en daardoor als allerlaatste moest beginnen.

En Räikkönen is toch wel een beetje het kneusje. Massa heeft mij positief verrast, al komt hij er wel goed mee weg dat hij net in de enige bocht met een uitloopstrook een fout maakt, en niet ergens anders. :P

Boeiende race, en eindelijk nog eens een overwinning voor McLaren. Hamilton was trouwens on-ge-loof-lijk snel op een opdrogende baan. :o
Maar Raikkonen brak ook al ineens raar weg op dat zelfde stuk waar Massa zich verremde.
Maar ja Kimi stelt me enigsinds teleur.
Trotse vader van Rosalie(L)

meatball

Mooie race van Massa,alleen de strategie was niet je dat,verder verdiend gewonnen door Hamilton.
Bij regen is er in Monaco tenminste wat te zien,moesten ze verplichten ;)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Bart VD

Citaat van: Ferrari 2008 op 25 mei 2008 - 16:12:51
Hamilton, verdiend gewonnen, duidelijk de snellere vandaag. Ferrari, blunder ten top, ik schaam me. Kimi, sja, volledig dik zijn fout, spijtig voor Sutil dat hij zich daar ook net verremde, anders waren ze er misschien beide zonder brokken vanaf gekomen ...

Naar mijn gevoel ging Sutil te laat in de remmen.  Dat wil zeggen dat Raikkonen er eigenlijk - bij een juist remmen van Sutil - nog veel harder was ingereden.
This space for rent

fawlty

mooie race van hamilton, ondanks lekke band nog winnen, knap! jammer voor sutil, hij is voor mij toch de man van de race, als troost mogen ze hem wel een wk-puntje geven... zou er nog een straf komen voor kimi, (voor mijn part wel)... hij was al 68 keer op die plek geweest, en net onder druk verliest hij daar de controle, moet volgens mij dan toch aan kimi zelf gelegen hebben
ferrari zalin ieder geval na dit weekend weer met beide voetjes op de grond komen, en zoals die duitse commentator het zo mooi zei op RTL
KIMI IS DIE GROTSTE LOSER ;D
Ja sluw is die Hamilton

Folkert

Citaat van: fawlty op 25 mei 2008 - 20:13:20
mooie race van hamilton, ondanks lekke band nog winnen, knap! jammer voor sutil, hij is voor mij toch de man van de race, als troost mogen ze hem wel een wk-puntje geven... zou er nog een straf komen voor kimi, (voor mijn part wel)... hij was al 68 keer op die plek geweest, en net onder druk verliest hij daar de controle, moet volgens mij dan toch aan kimi zelf gelegen hebben
ferrari zalin ieder geval na dit weekend weer met beide voetjes op de grond komen, en zoals die duitse commentator het zo mooi zei op RTL
KIMI IS DIE GROTSTE LOSER ;D

Kom op, omdat het 68 keer daarvoor wel goed ging, wil toch niet zeggen dat het dan ook goed moet gaan. Iedereen verremt zicht wel een keer. Ik vind het geen strafwaard. Leek zelfs op een technisch mankement aan de auto. Vergeet niet dat Kimi de muur al keer eerder heeft geraakt.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Bart VD op 25 mei 2008 - 19:48:09
Citaat van: Ferrari 2008 op 25 mei 2008 - 16:12:51
Hamilton, verdiend gewonnen, duidelijk de snellere vandaag. Ferrari, blunder ten top, ik schaam me. Kimi, sja, volledig dik zijn fout, spijtig voor Sutil dat hij zich daar ook net verremde, anders waren ze er misschien beide zonder brokken vanaf gekomen ...

Naar mijn gevoel ging Sutil te laat in de remmen.  Dat wil zeggen dat Raikkonen er eigenlijk - bij een juist remmen van Sutil - nog veel harder was ingereden.

Mja, daar twijfel ik dus ietwat over. Ik denk dat Sutil, doordat hij ietsje te laat remde, de bocht later instuurde. Had hij hem eerder ingestuurd, dan had hij het toch gehaald. Enfin, dat is wat ik denk hé ;) Kimi is hier de schuldige, zoveel is duidelijk ;) Ik vraag me trowens nog steeds af hoe het kwam dat zen wagen nuitbrak. Reed hij half op een natte strook ofzo?

@ Fawlty: Coulthard is er al enkele honderden keren geweest, en toch ging het er zaterdag voor hem toch mis. Wel hééél eenvoudig om nu Kimi te gaan afbreken.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

TheIceman

Kimi krijgt geen straf.

Schumi #1 Persempre

Een hele goede wedstreid , jammer dat Hamilton  won voor Massa , maar wat is Raikonen een ongelofelijke sukkel als het niet aan z'n auto lag !!! dit was werkelijk wereldkampioen en Ferrari onwaardig , hier in blijkt ook maar weer wat het verschil is tussen Schumi en de rest , dit was een typische race waar fouten bij ferrari en de rijders voorkwamen die in de tijd Brawn/Schumacher niet gebeurd waren , oke tuurlijk is zo'n schuivertje als Massa in St.Devote had mogelijk , had Michael in 97' zelf ook , maar zo iets als wat Raikonen deed is onvergefelijk , zeker als je meneer Sutil heet............ :(

sloggerke

Citaat van: Schumi #1 Persempre op 26 mei 2008 - 10:13:27
Een hele goede wedstreid , jammer dat Hamilton  won voor Massa , maar wat is Raikonen een ongelofelijke sukkel als het niet aan z'n auto lag !!! dit was werkelijk wereldkampioen en Ferrari onwaardig , hier in blijkt ook maar weer wat het verschil is tussen Schumi en de rest , dit was een typische race waar fouten bij ferrari en de rijders voorkwamen die in de tijd Brawn/Schumacher niet gebeurd waren , oke tuurlijk is zo'n schuivertje als Massa in St.Devote had mogelijk , had Michael in 97' zelf ook , maar zo iets als wat Raikonen deed is onvergefelijk , zeker als je meneer Sutil heet............ :(

Wat "Michael" (nb.achter de pace car!) presteerde in monaco was pas sukkelen!.....
Of wat hij Fernando opzettelijk lapte in Monaco...
Een kampioen onwaardig? Ik denk dat er hier een paar eens de kans moeten krijgen zo een F1 wagen 78 ronden te besturen....in Monaco.
Missen is menselijk. Iedereen maakt fouten! Zelfs een Alonso.... 8) Het toont enkel aan dat hij er 200% voor ging.

FerrariMan

Citaat van: Schumi #1 Persempre op 26 mei 2008 - 10:13:27
Een hele goede wedstreid , jammer dat Hamilton  won voor Massa , maar wat is Raikonen een ongelofelijke sukkel als het niet aan z'n auto lag !!! dit was werkelijk wereldkampioen en Ferrari onwaardig , hier in blijkt ook maar weer wat het verschil is tussen Schumi en de rest , dit was een typische race waar fouten bij ferrari en de rijders voorkwamen die in de tijd Brawn/Schumacher niet gebeurd waren , oke tuurlijk is zo'n schuivertje als Massa in St.Devote had mogelijk , had Michael in 97' zelf ook , maar zo iets als wat Raikonen deed is onvergefelijk , zeker als je meneer Sutil heet............ :(
Wat Michael in Hongarije 2006 deed vond ik ook onvergeeflijk. Zolang doorgaan op versleten banden en niet inbinden voor de punten...hebben hem ook de titel gekost. En Brawn kwam toen ook niet tussenbeide...

McLaren_über_alles

Hamilton had blijkbaar een leeglopende band op het einde... (zo goed als zeker doordat hij als tweede door die brokstukken moest rijden van Rosberg)
Had de race iets langer geduurd had hij ook mogen binnenkomen (net als die rijder die net voor Hamilton door die brokstukken moest).
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

FerrariMan

#147
Inderdaad, http://www.autosport.com/news/report.php/id/67742

Dat zou wel heel erg geweest zijn...

Achteraf gezien was Massa's kwali-rondje eigenlijk fenomenaal. Hij stopt in de race als één van de laatsten...en dat is niet de eerste keer.
Kimi een beetje ontgoochelend toch. En enorm balen voor Sutil.

Piquet zie ik het seizoen trouwens niet eindigen bij Renault...

Mikacouli

Citaat van: FerrariMan op 26 mei 2008 - 11:14:50
Inderdaad, http://www.autosport.com/news/report.php/id/67742

Dat zou wel heel erg geweest zijn...

Achteraf gezien was Massa's kwali-rondje eigenlijk fenomenaal. Hij stopt in de race als één van de laatsten...en dat is niet de eerste keer.
Kimi een beetje ontgoochelend toch. En enorm balen voor Sutil.

Piquet zie ik het seizoen trouwens niet eindigen bij Renault...

Mja, volgens mij had Lewis minstens even lang gereden want met amper 9 sec was de wagen volgestopt met benzine. We gaan het nooit weten...

En @ schumi dinges. Vergeten wat er in 1996 gebeurde? Schumi in de vangrail in de eerste ronde... Ook de besten maken fouten, zoals Kimi dat deed of Senna in '93 dacht ik...

Schumi #1 Persempre

Citaat
Wat "Michael" (nb.achter de pace car!) presteerde in monaco was pas sukkelen!.....
Of wat hij Fernando opzettelijk lapte in Monaco...

Ik weet niet of je het nog weet , maar de gene die tegen hem aanreed was die lompe boer uit colombia , dus was hij zlef helemaal schuldvrij !!!!!!!!!
En je doelt met dat lappen van alonso waarschijnlijk op de qualifing 2006 , dit was destijds uit tactisch oogpunt de beste optie , waarom de wedstreid leiding hem daar voor strafte was gewoon chantage in die spanjaard zn voordeel!!!!!!!
In zijn aktie van gisteren zie ik niet één duidelijke schuldige , ''hij'' was erg optimistisch en Heidfeld zat niet geweldig goed op te letten.

@mika hupeldepup....Monaco 96' was slechts een eenzijdig ongeluk , dat was jammer en zijn schuld , maar daar torpedeerde hij geen andere mee!!!!

@Ferrariman , hongarije 2006 was puur verdedigen van positie , hij had het voor het zelfde geld wel kunnen halen , maar wie niet waagd wie niet wint !!!