GP van Monaco

Gestart door Tim C, 18 mei 2008 - 13:40:16

« vorige - volgende »

robbert

Citaat van: Ferrari 2008 op 25 mei 2008 - 12:01:50
Citaat van: robbert op 25 mei 2008 - 11:54:03
ik heb het nog zo gedacht hé, voor de start zal de baan volledig droog zijn. Veel mensen hadden gedacht dat het een spectaculaire race ging worden door die regen, en zullen nu teleurgesteld zijn en zeggen dat het een saaie race was. Let op mijn woorden
Die mensen die extra spanning hadden verwacht, zitten er volgens mij volledig naast. Dit is geen circuit met grote uitloopstroken zoals bijvoorbeeld Fuji, niemand die zich hier in de regen gaat (laten op-)jagen, want ze weten dat inhalen op heel veel plaatsen toch gewoonweg onmogelijk is.

Ja en dan komt er weer geklaag dat het een saaie race was

TheIceman

Andere weerberichten ter plaatse voorspellen dat het de hele middag gaat doorregenen.

Jasper

Citaat van: Ferrari 2008 op 25 mei 2008 - 12:01:50
Citaat van: robbert op 25 mei 2008 - 11:54:03
ik heb het nog zo gedacht hé, voor de start zal de baan volledig droog zijn. Veel mensen hadden gedacht dat het een spectaculaire race ging worden door die regen, en zullen nu teleurgesteld zijn en zeggen dat het een saaie race was. Let op mijn woorden
Die mensen die extra spanning hadden verwacht, zitten er volgens mij volledig naast. Dit is geen circuit met grote uitloopstroken zoals bijvoorbeeld Fuji, niemand die zich hier in de regen gaat (laten op-)jagen, want ze weten dat inhalen op heel veel plaatsen toch gewoonweg onmogelijk is.

Wat een kromme uitleg alweer. Tijdens de regen zijn er gewoon meer slippertjes, dus dikwijls SC, en constant spanning.

robbert

maar als het droog is zal het niet zo zijn en zullen de meeste klagen dat het saai is

Ferrari 2010

#94
Citaat van: Jasper op 25 mei 2008 - 12:18:44
Citaat van: Ferrari 2008 op 25 mei 2008 - 12:01:50
Citaat van: robbert op 25 mei 2008 - 11:54:03
ik heb het nog zo gedacht hé, voor de start zal de baan volledig droog zijn. Veel mensen hadden gedacht dat het een spectaculaire race ging worden door die regen, en zullen nu teleurgesteld zijn en zeggen dat het een saaie race was. Let op mijn woorden
Die mensen die extra spanning hadden verwacht, zitten er volgens mij volledig naast. Dit is geen circuit met grote uitloopstroken zoals bijvoorbeeld Fuji, niemand die zich hier in de regen gaat (laten op-)jagen, want ze weten dat inhalen op heel veel plaatsen toch gewoonweg onmogelijk is.

Wat een kromme uitleg alweer. Tijdens de regen zijn er gewoon meer slippertjes, dus dikwijls SC, en constant spanning.
Ik geloof er niet in, volgens mij rijden ze allemaal gewoon op't gemakske dan, geen risico's. En als er dan toch een slipper is, dan heb je SC, wouw, wat een spanning! Spanning is voor mij inhaalmanoevres die bochtenlang duren, niet een wagen die den decor inrijdt en vervolgens een treintje achter de SC. Dat is spektakel, maar geen spanning.

Overigens, er is weer wat regen onderweg, een buitje moet er in de komende uren denk ik zeker vallen, of het buitje op tijd komt weet ik niet. Daarnaast zijn er nog grote regenwolken, maar die drijven binnenlands net iets naast de kustlijn, misschien dat ze in Monaco wel erover komen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McLaren_über_alles

Heb de indruk uit de reacties van McLaren dat ze een stukje zwaarder staan dan Ferrari.
Dit had een goede zet geweest voor een droge race, maar dit voordeel valt wss zo goed als volledig weg tijdens een regenrace (zeker als ze regelmatig eens moeten binnenkomen voor een ander type banden)...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Ferrari 2010

#96
Citaat van: McLaren_über_alles op 25 mei 2008 - 13:29:52
Heb de indruk uit de reacties van McLaren dat ze een stukje zwaarder staan dan Ferrari.
Dit had een goede zet geweest voor een droge race, maar dit voordeel valt wss zo goed als volledig weg tijdens een regenrace (zeker als ze regelmatig eens moeten binnenkomen voor een ander type banden)...
Als het nat blijft, dan hebben ze voordeel. Als ze moeten pitten voor andere banden voor hun geplande stop, dan is dat uiteraard nadelig. Uit de reactie van Ferrari (verrast) maak ik eerder op dat zij ook niet bepaald licht staan.
Momenteel hangen er best wel wat buien, ik denk niet dat een stop voor andere banden nodig zal zijn, tenzij misschien een omschakeling van intermediates naar full wets.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Het regent. Interessant maar voor Massa misschien niet zo...

TimoGlockfan

Timo's nieuwe helm.

Franky

Franky Reymenants

TimoGlockfan

Timo's nieuwe helm.

TimoGlockfan

Vlak na Trulli nu
Timo's nieuwe helm.

TimoGlockfan

Gadver, Glock is z'n voorvleugel kwijt >:(
Timo's nieuwe helm.

Ferrari 2010

Ooit van edit gehoord ;)
Die witte streep op de regenbanden, dat zijn de full-wets geloof ik? Spectaculair schuiver van Glock, die van Alonso net was ook nipt :)
Die band van Lewis, das ook niet goed!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Franky

wahhaa ik ben blij dat ik kan kijken vandaag :) moest normaal weg maar heb mijn plannen verzet toen ik hoorde dat het wss een regenrace ging worden ! :):):)

Ik hoop enkel dat er geen gewonden gaan vallen...
Franky Reymenants