GP van Monaco

Gestart door Tim C, 18 mei 2008 - 13:40:16

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 24 mei 2008 - 20:27:10
Citaat van: Burorri op 24 mei 2008 - 19:31:57
Maar nu heb ik weer een momentje van Olav gemist: de brandstof tanks van BAR/Honda 2005 en dat ze Ferrari niet konden Disqualificeren ofzo?
Bij mijn weten hebben die brandstoftanks van BAR destijds niets met Ferrari te maken? Heb toch nooit iets gehoord dat Ferrari dat principe ook gebruikte ofzo...
Daarom vroeg ik ook of iemand het wel heeft gehoord en het mij kon uitleggen.
Maar er ging toen ook een gerucht dat Ferrari soort gelijk systeem zou hebben gebruikt.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 24 mei 2008 - 22:49:39
Citaat van: Ferrari 2008 op 24 mei 2008 - 20:27:10
Citaat van: Burorri op 24 mei 2008 - 19:31:57
Maar nu heb ik weer een momentje van Olav gemist: de brandstof tanks van BAR/Honda 2005 en dat ze Ferrari niet konden Disqualificeren ofzo?
Bij mijn weten hebben die brandstoftanks van BAR destijds niets met Ferrari te maken? Heb toch nooit iets gehoord dat Ferrari dat principe ook gebruikte ofzo...
Daarom vroeg ik ook of iemand het wel heeft gehoord en het mij kon uitleggen.
Maar er ging toen ook een gerucht dat Ferrari soort gelijk systeem zou hebben gebruikt.
Achja, Ferrari wordt altijd van één of andere illegaliteit beschuldigt als ze weer eens snel gaan :) (Wat natuurlijk niets wil zeggen, maar hoge torens vangen gewoonweg veel wind ...) Als Renault volgende GP ineens weer voor de overwinning meedraait zullen ook dingen gesuggereerd gaan worden :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634


Ferrari 2010

#78
2 redenen om aan te nemen dat dit niet zo is:
- Beide rijders rijden momenteel goed, er is geen enkele reden om er één weg te sturen
- Als ze er dan toch één wegsturen, is het Massa, en Ferrari is niet zo dom om Kimi naast Alonso te zetten. Zij zullen ook wel Alonso's reacties bij McLaren gezien hebben. Bovendien zie ik geen reden waarom Ferrari zou afstappen van de 1ste rijder werkmanier.

Maar on-topic: het is vandaag al goed aan het regenen in Monaco, we zien een regenrace tegemoet. De vraag die bij mij eigenlijk rest: gaan we een op safe rijdend treintje zien, of gaan er zijn die toch hun punten willen riskeren? ...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

robbert

Citaat van: Ferrari 2008 op 25 mei 2008 - 08:29:37


Maar on-topic: het is vandaag al goed aan het regenen in Monaco, we zien een regenrace tegemoet. De vraag die bij mij eigenlijk rest: gaan we een op safe rijdend treintje zien, of gaan er zijn die toch hun punten willen riskeren? ...
de baan kan altijd opdrogen tegen de start, wat meestal het geval is. En dan kan het weer regenen na de finish
hopelijk is dat niet zo

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 25 mei 2008 - 08:10:28
Citaat van: Burorri op 24 mei 2008 - 22:49:39
Citaat van: Ferrari 2008 op 24 mei 2008 - 20:27:10
Citaat van: Burorri op 24 mei 2008 - 19:31:57
Maar nu heb ik weer een momentje van Olav gemist: de brandstof tanks van BAR/Honda 2005 en dat ze Ferrari niet konden Disqualificeren ofzo?
Bij mijn weten hebben die brandstoftanks van BAR destijds niets met Ferrari te maken? Heb toch nooit iets gehoord dat Ferrari dat principe ook gebruikte ofzo...
Daarom vroeg ik ook of iemand het wel heeft gehoord en het mij kon uitleggen.
Maar er ging toen ook een gerucht dat Ferrari soort gelijk systeem zou hebben gebruikt.
Achja, Ferrari wordt altijd van één of andere illegaliteit beschuldigt als ze weer eens snel gaan :) (Wat natuurlijk niets wil zeggen, maar hoge torens vangen gewoonweg veel wind ...) Als Renault volgende GP ineens weer voor de overwinning meedraait zullen ook dingen gesuggereerd gaan worden :)
Klopt, maar was het niet hoge bomen ipv torens? :P
Maar goed, het werkt Ferrari neit mee dat ze toen ineens wel snel waren en de rest van het jaar plotseling niet meer.
Ferrari heeft ook vaker dubiezere dingen mee gemaakt en mee weg gekomen zonder al te veel moeite dan menig ander team, dan is het niet verwonderlijk dat Ferrari sneller onderverdenking staat.
Soms is het waar, vaak is het zoeken naar iets illigaals geweest.




Regent hier ook zachtjes en dacht meteen: YES
regen race.
Denk toch dat er een aantal rijders zijn die er wat van kunnen maken. Vettel en Fisico  kunnen wel eens meer risico gaan nemen en Alonso zie ik een sterke race rijden. Kijk hoe oppermachtig hij in Hongarije 2006 was in de regen.
Bourdais gaat het moeilijk krijgen even als Massa. Hamilton moet oppassen denk ik, want hij heeft nog weinig regen ervaring.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

we zullen zien dat het zal blijven regenen. hopelijk wel

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 25 mei 2008 - 10:38:26
Klopt, maar was het niet hoge bomen ipv torens? :P
Maar goed, het werkt Ferrari neit mee dat ze toen ineens wel snel waren en de rest van het jaar plotseling niet meer.

Regent hier ook zachtjes en dacht meteen: YES
regen race.
Denk toch dat er een aantal rijders zijn die er wat van kunnen maken. Vettel en Fisico  kunnen wel eens meer risico gaan nemen en Alonso zie ik een sterke race rijden. Kijk hoe oppermachtig hij in Hongarije 2006 was in de regen.
Bourdais gaat het moeilijk krijgen even als Massa. Hamilton moet oppassen denk ik, want hij heeft nog weinig regen ervaring.
Uiteraard zijn het bomen, vreemde vergissing :) Overigens, tis niet omdat het in NL regent dat het in Monaco ook regent hé, of woon jij toevallig in Monaco? :P
Over het al dan niet sterk zijn in de regen, buiten in bijvoorbeeld het aanremmen van de chicane denk ik niet dat er veel risico gaat genomen worden. Die chicane is de enige plek waar ze volgens mij veilig een poging kunnen wagen in de regen.
Het is er overigens nog steeds aan het regenen en gezien de regenwolken, denk ik niet dat het direct gaat ophouden :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

robbert

en dan kan het straks nog ophouden met regenen en de baan opdrogen en zo na de finish weer beginnen met regen, dan zullen de meeste teleurgesteld zijn en zeggen dat het een saaie race wordt. Dus niet te vroeg juichen.

En als het regent krijgen we dan weer een start achter de SC zoals in fuji, dan zal het ook weer niet goed zijn

robbert

volgens de tbk forum schijnt de zon in monaco en is de baan bijna droog. We krijgen toch nog een droge race, ik had het nog gedacht  >:(

Die stomme weersvoorspellingen toch, je zou beginnen denken dat het reclame is zodat de fans zullen kijken. Het is iedere keer hetzelfde

FerrariMan

Ik zal een sms'je naar Monaco sturen, heb er momenteel enkele kennissen zitten.

Ferrari 2010

#86
http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uur
Dat is mijn bron. Voor zolang ik het al gebruik (toch een jaartje) zat het er nooit veel naast. Bij lichte buitjes wel, maar verder altijd correct. Wel een feit is dat nu de regenwolken boven Monaco wegtrekken blijkbaar ... Er komen nog enkele regenwolken van zee, maar die gaan niet meer langs Monaco passeren vrees ik. Maar met wolken weet je nooit, als de wind wat draait ....
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Volgens de mensen ter plaatse heeft het de hele voormiddag geregend. Momenteel begon de zon er door te komen.

robbert

ik heb het nog zo gedacht hé, voor de start zal de baan volledig droog zijn. Veel mensen hadden gedacht dat het een spectaculaire race ging worden door die regen, en zullen nu teleurgesteld zijn en zeggen dat het een saaie race was. Let op mijn woorden

Ferrari 2010

Citaat van: robbert op 25 mei 2008 - 11:54:03
ik heb het nog zo gedacht hé, voor de start zal de baan volledig droog zijn. Veel mensen hadden gedacht dat het een spectaculaire race ging worden door die regen, en zullen nu teleurgesteld zijn en zeggen dat het een saaie race was. Let op mijn woorden
Die mensen die extra spanning hadden verwacht, zitten er volgens mij volledig naast. Dit is geen circuit met grote uitloopstroken zoals bijvoorbeeld Fuji, niemand die zich hier in de regen gaat (laten op-)jagen, want ze weten dat inhalen op heel veel plaatsen toch gewoonweg onmogelijk is.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.