GP van Monaco

Gestart door Tim C, 18 mei 2008 - 13:40:16

« vorige - volgende »

Jasper

Er is geen enkele rationele reden om McLaren achteraan de pits te laten staan als zij meer ruimte kunnen gebruiken die een ander team niet kan gebruiken.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 23 mei 2008 - 12:53:08
Citaat van: Burorri op 23 mei 2008 - 12:39:23
Citaat van: Ferrari 2008 op 23 mei 2008 - 07:08:35
Citaat van: Burorri op 22 mei 2008 - 19:55:55
En ja als Force india het was geweest was het anders, want wat heeft dat team in godsnaam nou gepresteerd afgelopen 50jaar?
En dat is het hem nu net, de pitplaatst wordt bepaald door het resultaat van het vorige seizoen, alles wat vroeger is gepresteerd, doet niet terzake.
Kennelijk doet het er wel toe anders had Mclaren die 5de plek niet gekregen in de pit.
Is het werkelijk echt zo erg dat Mclaren die pitplaats krijgt?
Het hoort er gewoon bij om achteraan in de pits te staan. Tussen de kleine teams. Veel nadeel zit err niet aan die positie, in tegendeel, ze kunnen doorgaans in een rechte lijn wegrijden (zoals degene die eerst staat in een rechte lijn kan aanrijden). Maar hun plek is gewoonweg achterin de pit, als zij meer gerief hebben dan er kan staan, dan is dat maar spijtig. Tussen de kleine teams horen ze te staan.
Ik vind het persoonlijk drukte om niets. Vorig jaar is niet eens 100% bewezen dat het team met opzet Ferrari documenten heeft gebruikt, maar is wel als zijnde ervoor bestraft.
Ze hebben al een boete gekregen en een slechte naam door heel het gebeuren. Allepunten zijn afgepakt, wat de titel aan Ferrari schonk. Er is al genoeg moeilijk doen geweest vorig jaar en als er mensen zijn die zich bezig houden met zo iets kleins ,wat volgens eigen zeggen niet eens zo nadelig is, vind ik dat nutteloos.
Als Mclaren 2 minuten aftrek kreeg per race was het wat anders, maar dit is echt druk maken om niets.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

De titel is niet aan Ferrari geschonken, in de eindstand stonden ze voor McLaren. De straf was alle punten kwijt, gevolg daarvan is rijden met de laatste nummers en gevolg daarvan is laatste pitbox. Met opzet gebruiken maakt niets uit, als jij iemand per ongeluk vermoord vlieg je ook de bak in hoor.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 23 mei 2008 - 17:35:54
De titel is niet aan Ferrari geschonken, in de eindstand stonden ze voor McLaren. De straf was alle punten kwijt, gevolg daarvan is rijden met de laatste nummers en gevolg daarvan is laatste pitbox. Met opzet gebruiken maakt niets uit, als jij iemand per ongeluk vermoord vlieg je ook de bak in hoor.
Gelukkig ben jij geen rechter.
Als ik iemand perongeluk vermoord vlieg ik echt niet direct de bak in.
Maar wat bedoel je met opzet ergens gebruik van maken?
Nou ik vind het geschonken, want ze hoefde er niet meer voor te vechten. En als Mclaren niet uit de punten uitslag was gehaald, hadden zij de titel wel gewonnen.

Maar ik zie nog steeds niet waarom er zo'n drukte over word gemaakt. Regels zijn regels. Maar zeg mij is waarom die bardgeboards van Ferrari eerst wel worden afgekeurd en toen ineens weer werden goed gekeurd.
Regels zijn toch regels?
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 23 mei 2008 - 19:13:48
Citaat van: Ferrari 2008 op 23 mei 2008 - 17:35:54
De titel is niet aan Ferrari geschonken, in de eindstand stonden ze voor McLaren. De straf was alle punten kwijt, gevolg daarvan is rijden met de laatste nummers en gevolg daarvan is laatste pitbox. Met opzet gebruiken maakt niets uit, als jij iemand per ongeluk vermoord vlieg je ook de bak in hoor.
Gelukkig ben jij geen rechter.
Als ik iemand perongeluk vermoord vlieg ik echt niet direct de bak in.
Maar wat bedoel je met opzet ergens gebruik van maken?
Nou ik vind het geschonken, want ze hoefde er niet meer voor te vechten. En als Mclaren niet uit de punten uitslag was gehaald, hadden zij de titel wel gewonnen.

Maar ik zie nog steeds niet waarom er zo'n drukte over word gemaakt. Regels zijn regels. Maar zeg mij is waarom die bardgeboards van Ferrari eerst wel worden afgekeurd en toen ineens weer werden goed gekeurd.
Regels zijn toch regels?
Regels zijn bijna altijd voor interpretatie vatbaar.
McLaren had de titel niet gewonnen ook al hadden ze in de eindstand gestaan
Als jij iemand per ongeluk vermoord, veronderstel ik dat je even goed de bak invliegt.
Ivm dat met opzet, ik wilde gewoon zeggen dat het al dan niet met opzet iets doen, niets uitmaakt in hoe een straf nadien bekeken moet worden, daar wordt al rekening mee gehouden bij het bepalen van de straf.
Op sommige momenten vind ik het spijtig dat ik geen rechter ben.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

#50
Citaat van: Ferrari 2008 op 23 mei 2008 - 19:25:55
Citaat van: Burorri op 23 mei 2008 - 19:13:48
Citaat van: Ferrari 2008 op 23 mei 2008 - 17:35:54
De titel is niet aan Ferrari geschonken, in de eindstand stonden ze voor McLaren. De straf was alle punten kwijt, gevolg daarvan is rijden met de laatste nummers en gevolg daarvan is laatste pitbox. Met opzet gebruiken maakt niets uit, als jij iemand per ongeluk vermoord vlieg je ook de bak in hoor.
Gelukkig ben jij geen rechter.
Als ik iemand perongeluk vermoord vlieg ik echt niet direct de bak in.
Maar wat bedoel je met opzet ergens gebruik van maken?
Nou ik vind het geschonken, want ze hoefde er niet meer voor te vechten. En als Mclaren niet uit de punten uitslag was gehaald, hadden zij de titel wel gewonnen.

Maar ik zie nog steeds niet waarom er zo'n drukte over word gemaakt. Regels zijn regels. Maar zeg mij is waarom die bardgeboards van Ferrari eerst wel worden afgekeurd en toen ineens weer werden goed gekeurd.
Regels zijn toch regels?
Regels zijn bijna altijd voor interpretatie vatbaar.
McLaren had de titel niet gewonnen ook al hadden ze in de eindstand gestaan
Als jij iemand per ongeluk vermoord, veronderstel ik dat je even goed de bak invliegt.
Ivm dat met opzet, ik wilde gewoon zeggen dat het al dan niet met opzet iets doen, niets uitmaakt in hoe een straf nadien bekeken moet worden, daar wordt al rekening mee gehouden bij het bepalen van de straf.
Op sommige momenten vind ik het spijtig dat ik geen rechter ben.
Zo dus ook de regels voor het geven van een pitstraat. Er moet wel een reden zijn of ergens iets staan dat Mclaren toch nog de 5de pitbox kan krijgen.

Daarom nog maals: maar goed dat jij geen rechter bent. Er zijn echt zoooo veel situaties dat jij iemand perongeluk vermoord, maar er echt neit voor in de bak draaid.
Neem boxen: als jij iemand dood slaat, draai jij niet perdefinitie de bak in, omdat er ook nog eigen risico aan vast zit.
Het maakt wel degelijk uit of er opzet in het spel is of niet. Sorry, maar wat je nu zegt is echt het domste wat ik ooit heb gehoord.
Ten alle tijden moet bekeken worden hoe het gebeurd is, als jij boos gaat word op iemand die perongeluk vermoord bij een box wedstrijd(even in de veronderstelling dat het iemand is die jij heeeeel goed kent.) dan ben je niet goed snik.
Zeg niet dat het zo is trouwens, maar alsvoorbeeld.
Het is maar goed dat jij geen rechter bent. Studeer jij rechten dan of iets?
Om dus terug te komen op het hele spionage gebeuren (waar jij denkik ook op doelt): Mclaren heeft het niet expres gedaan en moet dus totaal anders worden bestraft dan wanneer ze het expres zouden hebben gedaan. MOcht Mclaren Mike er op hebben uitgestuurd om te stelen bij de concurent, moeten ze geschorst worden en dan wel voor 2 of meer jaar.
Echter nu ging het via Nigel en is nog niet eens bewezen dat Mclaren met opzet de informatie hebben gebruikt van Ferrari. Dat ze het hebben gebruikt staat vast, maar daar moeten ze niet
Kei hard voor worden gestraft.
Ok, ze hebben gelogen misschien, maar niets maar dan ook niets wijst er op dat Dennis of whitmarsh alles van begin af aan hebben geweten.
En dan nog iets: waarom word renault dan niet gestraft?
iedereen kijkt maar naar Mclaren, maar zegt niets over Renault.

Om terug te komen op de pitbox: Het gaat echt nergens om. Als Ferrari zich nou zou druk maken hier om, is het nog wel enig sinds te begrijpen, maar dan nog vind ik het miereneukerij.
Ga pas druk maken als ?Mclaren elke race standaard +16 punten kreeg.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

Gaat dit over monaco of over mclaren

Tim C

Citaat van: robbert op 23 mei 2008 - 23:28:22
Gaat dit over monaco of over mclaren
x2

Als je niks over de GP van Monaco hebt te zeggen, zeg dan niks. Dit gekibbel heeft al meer dan lang genoeg geduurt.

Ferrari 2010

Citaat van: robbert op 23 mei 2008 - 23:28:22
Gaat dit over monaco of over mclaren
Over beide: de pitbox van McLaren in Monaco. Maar we zitten duidelijk op een andere golflengte :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

robbert

Citaat van: Ferrari 2008 op 24 mei 2008 - 07:08:54
Citaat van: robbert op 23 mei 2008 - 23:28:22
Gaat dit over monaco of over mclaren
Over beide: de pitbox van McLaren in Monaco. Maar we zitten duidelijk op een andere golflengte :)
ik dacht het al, maak anders een topic apart over de pitbox van mclaren. Want die zal waarschijnlijk iedere race veranderen. Als er dan iedere race wordt over gebabbeld is dat niet meer leuk

Folkert

Citaat van: robbert op 23 mei 2008 - 23:28:22
Gaat dit over monaco of over mclaren
sorry, met dat laatse bericht liet ik me ff gaan.
Las op andere fora ook over dat mensen er probleem van maakte dus ik dacht: ik zeg ff duidelijk :P
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: robbert op 24 mei 2008 - 10:42:03
Citaat van: Ferrari 2008 op 24 mei 2008 - 07:08:54
Citaat van: robbert op 23 mei 2008 - 23:28:22
Gaat dit over monaco of over mclaren
Over beide: de pitbox van McLaren in Monaco. Maar we zitten duidelijk op een andere golflengte :)
ik dacht het al, maak anders een topic apart over de pitbox van mclaren. Want die zal waarschijnlijk iedere race veranderen. Als er dan iedere race wordt over gebabbeld is dat niet meer leuk
Dit gaat over de andere pitbox die ze kregen toegewezen in Monaco, en dus lijkt het me niet off-topic. Maar maak je geen zorgen, de discussie wordt momenteel vervolledigt via pm ;)

Maar om het echt over de resulaten van de rijders te hebben: McLaren bovenaan in de laatste sessie, maar blijkbaar is de baan enkel in het begin droog geweest. Ik veronderstel dat de baan tegen de kwali nog wel vochtig zal zijn, we zullen zien, ondertussen zou het er bijna gestopt moeten zijn met regenen. Het kan wel eens spannend worden als de baan in de laatste sessie half droog is, wie durft het bijvoorbeeld aan om de gok te wagen op droogweerbanden te gan rijden? Op een ander circuit schuif je weg en rijdt je nadien weer door, maar in Monaco schuiven betekend dat je wagen 9 kansen op 10 in de prak zit :) Heiki zou ook gecrasht zijn in de oefensessie, maar blijkbaar niet al te veel schade dus die zal straks wel gewoon meerijden. Ik denk dat het spannend gaat worden :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

Bij de VT's valt BMW me zwaar tegen, en vooral Heidfeld. Het lijkt toch wel duidelijk dat Kubica meer uit de auto haalt dan hij. De kwali nog voor de boeg, maar eerlijk gezegt zie ik het met BMW deze race niet zo zitten. Wat ik niet had verwacht met hun relatief korte chassis. Ferrari en McLaren en ook Rosberg doen het tot nu toe erg goed. Maar met regen zou het zomaar een spannende kwali en race kunnen geven. Is ook al weer een tijd geleden.
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Citaat van: janke op 24 mei 2008 - 13:00:37
Wat ik niet had verwacht met hun relatief korte chassis.
Als ik me niet vergis, reed Ferrari verleden jaar met een lang chassis en gaf dat een nadeel op trage circuits. Een kort chassis lijkt me net voordeliger op een traag circuit.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

De baan is blijkbaar al opgedroogd, spijtig :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.