GP van Monaco

Gestart door Tim C, 18 mei 2008 - 13:40:16

« vorige - volgende »

sloggerke

Citaat van: Schumi #1 Persempre op 26 mei 2008 - 12:38:57
Citaat
Wat "Michael" (nb.achter de pace car!) presteerde in monaco was pas sukkelen!.....
Of wat hij Fernando opzettelijk lapte in Monaco...

Ik weet niet of je het nog weet , maar de gene die tegen hem aanreed was die lompe boer uit colombia , dus was hij zlef helemaal schuldvrij !!!!!!!!!
En je doelt met dat lappen van alonso waarschijnlijk op de qualifing 2006 , dit was destijds uit tactisch oogpunt de beste optie , waarom de wedstreid leiding hem daar voor strafte was gewoon chantage in die spanjaard zn voordeel!!!!!!!
In zijn aktie van gisteren zie ik niet één duidelijke schuldige , ''hij'' was erg optimistisch en Heidfeld zat niet geweldig goed op te letten.

@mika hupeldepup....Monaco 96' was slechts een eenzijdig ongeluk , dat was jammer en zijn schuld , maar daar torpedeerde hij geen andere mee!!!!

@Ferrariman , hongarije 2006 was puur verdedigen van positie , hij had het voor het zelfde geld wel kunnen halen , maar wie niet waagd wie niet wint !!!

O jee... wéér eentje die de gepensioneerde Pruis door dik en dun komt verdedigen....
"Uit tactisch oogpunt" is iemand gewoon van de baan rammen nog het beste.... !
Iets wat hij ook meer dan eens gedaan heeft... dan wel probeerde.... ;)
Maak aub geen halfgod van die man. Want dat was hij niet.

Sept

Wat ik me wel afvraag.. Waarom moest die stop & go van Kimi net bekend worden gemaakt vlak na een SC-procedure en dus bijgevolg een aanzienlijk aantal extra plaatsen verlies als pakweg 10 ronden daarvoor..
Dat een rijder minder dan 3 minuten voor de warm-up zijn banden laat monteren weten ze eigenlijk toch al vanaf 2min59sec voor de warm-up?

Ik vond het wel een zeer ongelukkige timing.. (Zonder er complotten achter te zoeken ;))
1991 - 2004 = 7

Folkert

Citaat van: Schumi #1 Persempre op 26 mei 2008 - 12:38:57
Citaat
Wat "Michael" (nb.achter de pace car!) presteerde in monaco was pas sukkelen!.....
Of wat hij Fernando opzettelijk lapte in Monaco...

Ik weet niet of je het nog weet , maar de gene die tegen hem aanreed was die lompe boer uit colombia , dus was hij zlef helemaal schuldvrij !!!!!!!!!
En je doelt met dat lappen van alonso waarschijnlijk op de qualifing 2006 , dit was destijds uit tactisch oogpunt de beste optie , waarom de wedstreid leiding hem daar voor strafte was gewoon chantage in die spanjaard zn voordeel!!!!!!!
In zijn aktie van gisteren zie ik niet één duidelijke schuldige , ''hij'' was erg optimistisch en Heidfeld zat niet geweldig goed op te letten.

@mika hupeldepup....Monaco 96' was slechts een eenzijdig ongeluk , dat was jammer en zijn schuld , maar daar torpedeerde hij geen andere mee!!!!

@Ferrariman , hongarije 2006 was puur verdedigen van positie , hij had het voor het zelfde geld wel kunnen halen , maar wie niet waagd wie niet wint !!!
OMG hebben we weer een diehard Schumi fan die kosten wat het kost zijn idool verdedigd. Misschien had de boer uit colombia ook schuld hier bij, maar De Duitse Onderkin had zeker ook schuld in deze als hij niet zo idioot hard op de remmen ging stampen. Hij doet het in de tunnel, waar het zicht redelijk slecht is.

Monaco 96 ws inderdaad 1 zijdig, maar bij een fout maken tijdens de race heeft dat absoluut niets te maken.
Wat dacht jij van Australie, 2005 waar hij Heidfeld er uit kegelt. of 94(discusieerbaar.) of 97. Dat zijn pas acties die kampioen onwaardig zijn.

En hongarije 2006 was gewoon dom, hij had gewoon moeten toegeven, want hij had al 1 keer zijn positie onterecht verdedigd(hij ging recht uit.) Daar had hij straf voor meoten krijgen.
Maar hij had ook genoegen kunnen nemen met 2 plaatsen lager en dat puntje wat hij kreeg was zo'n geluk dat kubica werd gedisqualificeerd.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Citaat van: FerrariMan op 26 mei 2008 - 11:14:50
Achteraf gezien was Massa's kwali-rondje eigenlijk fenomenaal. Hij stopt in de race als één van de laatsten...en dat is niet de eerste keer.
We hebben niet kunnen zien hoeveel benzine de McLarens bij hadden hé. Maar Massa was dit weekend in ieder geval wel beter dan Räikkönen.

Jasper

Citaat van: Sept op 26 mei 2008 - 13:23:49
Wat ik me wel afvraag.. Waarom moest die stop & go van Kimi net bekend worden gemaakt vlak na een SC-procedure en dus bijgevolg een aanzienlijk aantal extra plaatsen verlies als pakweg 10 ronden daarvoor..
Dat een rijder minder dan 3 minuten voor de warm-up zijn banden laat monteren weten ze eigenlijk toch al vanaf 2min59sec voor de warm-up?

Ik vond het wel een zeer ongelukkige timing.. (Zonder er complotten achter te zoeken ;))
Räikkönen kwam buiten op P4 of P5 denk ik, zo veel verlies was het alleszins niet.

Schumi #1 Persempre

#155
Ik maak van hem geen afgod , alleen ook iedereen die geen fan van hem is moet simpelweg toegeven dat hij en Senna de beste ooit zijn , en dat er gewoonweg NOOIT meer iemand komt die beter worddan zij .
En over zijn botsingen , de crash van Raikonen was gewoon ongelofelijk dom en stom , zijn crashes , zo als door burrori genoemd zijn ongelukken die meestal bewust zijn uitgevoerd , en dit was bij 90% van de crashes bij wereldkampioenschaps races , die hij gewoon verdiende te winnen , neem Adelaide en Jerez , wie was in 94; en 97' nou de beste rijder , bijde jaren een mindere auto dan de concurentie ,en het klusje wel gewoon klaren he , helaas dat Jerez niet lukte , en ik als het aan mij had gelegen had Ferrari in 98' en 2006 Irvine en Massa ingezet om Hakkinen en Alonso zoveel mogelijk punten afhandig te maken , op welke manier ook .
En ik weet dat dit weer tot negatieve reacties lijd , maar wees eerlijk als je op het punt staat zo'n belangrijke titel te winnen , denk je tog niet ooohw deze actie zou wel is niet zo volgens de reglementen kunnen zijn of dit is niet zo eerlijk , het gaat om het winnen , dat is het enige wat telt , hoe maakt niet , en op welke manier doet er niet toe ,als je aan het eind maar bovenaan staat , want de rest telt gewoon niet !!!simpel zat lijkt me , met eerlijk spel kom je er gewoon niet altijd , en als het nodig is moeten gewoon de grenzen van het wel en niet kunnen opgezocht/overschreden worden .

Ik wil wel zeggen dat dit voor ieder verschillend is , maar ik zie dat gewoon zo , en schumi ook  8) :)

scho0634

Huh, hadden we het niet over de gp van monaco van gisteren?

Wat doen Schumi en Senna dan weer hier?

Ferrari 2010

Citaat van: Schumi #1 Persempre op 26 mei 2008 - 19:31:14
Ik maak van hem geen afgod , alleen ook iedereen die geen fan van hem is moet simpelweg toegeven dat hij en Senna de beste ooit zijn , en dat er gewoonweg NOOIT meer iemand komt die beter worddan zij .
En over zijn botsingen , de crash van Raikonen was gewoon ongelofelijk dom en stom , zijn crashes , zo als door burrori genoemd zijn ongelukken die meestal bewust zijn uitgevoerd , en dit was bij 90% van de crashes bij wereldkampioenschaps races , die hij gewoon verdiende te winnen , neem Adelaide en Jerez , wie was in 94; en 97' nou de beste rijder , bijde jaren een mindere auto dan de concurentie ,en het klusje wel gewoon klaren he , helaas dat Jerez niet lukte , en ik als het aan mij had gelegen had Ferrari in 98' en 2006 Irvine en Massa ingezet om Hakkinen en Alonso zoveel mogelijk punten afhandig te maken , op welke manier ook .
En ik weet dat dit weer tot negatieve reacties lijd , maar wees eerlijk als je op het punt staat zo'n belangrijke titel te winnen , denk je tog niet ooohw deze actie zou wel is niet zo volgens de reglementen kunnen zijn of dit is niet zo eerlijk , het gaat om het winnen , dat is het enige wat telt , hoe maakt niet , en op welke manier doet er niet toe ,als je aan het eind maar bovenaan staat , want de rest telt gewoon niet !!!simpel zat lijkt me , met eerlijk spel kom je er gewoon niet altijd , en als het nodig is moeten gewoon de grenzen van het wel en niet kunnen opgezocht/overschreden worden .

Ik wil wel zeggen dat dit voor ieder verschillend is , maar ik zie dat gewoon zo , en schumi ook  8) :)
Ik ben ook Schumi fan, en er zitten er hier nog veel, maar je moet niet al de rest dan gaan afbreken als ze een foutje maken. Schumi was ook niet perfect. Overigens, als je een iets kleine avatar kan kiezen, de deze verpest de lay-out van het forum nogal ;)

Verder is het inderdaad best om on-topic te blijven en niet telkens te gaan afwijken naar de geschiedenis.

Ik vond het opvallend hoeveel sneller McLaren was, Hamilton reed Ferrari toch echt wel naar huis, ik hoop dat het verschil de komende races niet zo groot meer zal zijn, Kimi heeft genoeg punten verloren :(
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Ferrari 2008 op 26 mei 2008 - 20:44:25

Ik vond het opvallend hoeveel sneller McLaren was, Hamilton reed Ferrari toch echt wel naar huis, ik hoop dat het verschil de komende races niet zo groot meer zal zijn, Kimi heeft genoeg punten verloren :(
Het was natuurlijk wel Monaco, he. En ook nog met regen. Ik maak me sterk dat op een normale en droge baan de Ferrari's nog steeds iets sneller zijn. Al liet Hamilton ook in Turkije merken dat de Macs snel zijn.

@schumi #1 huppeldepup:
We hebben ook een mooi topic over de beste rijders aller tijden. Daar hoort de discussie over Schumi ook zeker thuis ;).

http://www.f1pits.net/forum/index.php?topic=9609.0

meatball

Citaat van: Jasper op 26 mei 2008 - 15:05:57
Citaat van: FerrariMan op 26 mei 2008 - 11:14:50
Achteraf gezien was Massa's kwali-rondje eigenlijk fenomenaal. Hij stopt in de race als één van de laatsten...en dat is niet de eerste keer.
We hebben niet kunnen zien hoeveel benzine de McLarens bij hadden hé. Maar Massa was dit weekend in ieder geval wel beter dan Räikkönen.
Eindelijk beginnen sommigen dat in te zien,Massa voor wk :)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

bogief1

#160
Had Sutil daar niet geweest had Kimi een formidabele kunstje qua wagenbeheersing getoond. Hij had die wagen bijna terug onder controle, iets dat DC niet lukte de dag ervoor.
De Ferrari maakte tot 2x toe bijna een hoek van 90°, toch raakte hij daar de vangrail niet in de nauwe straten van Monaco. Misschien was het geluk, maar enkel mensen met een perfecte wagenbeheersing kunnen zo reageren.

Als een wereldkampioen geen fouten mag maken, dan is iedere kampioen die de F1 telt een onwaardige kampioen  ;).

Ik ben geen Ferrari-fan, maar ik probeer wel objectief te zijn. Iedereen die hier zegt dat Kimi de schuldige is, kent niks van autosport.
Er bestaan ook race-accidenten en daar horen vaak slachtoffers bij.

Ik ben tevens ook geen MS-fan, maar over het verleden vitten heeft niet veel zin meer. Hij heeft z'n titels behaald en is 1 van de grootsten uit het F1-tijdperk.
De rest is favoritisme, dus bijzaak.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

scho0634

Ja. Leuke wagenbeheersing, maar hij raakte hem zelf ook kwijt. Is al weer de 2e race waarin hij het zelf verprutst. Massa is van het zelfde laken een pak. Het gebeurt nu dus al 4 keer dat een rijder het team ernstig benadeeld. Nou heeft Kimi de afgelopen jaren natuurlijk wel veel laten zien, dus hij heeft wel wat krediet. Maar hij moet natuurlijk niet nog meer fouten gaan maken.

Ferrari 2010

Citaat van: bogief1 op 26 mei 2008 - 21:33:48
Had Sutil daar niet geweest had Kimi een formidabele kunstje qua wagenbeheersing getoond. Hij had die wagen bijna terug onder controle, iets dat DC niet lukte de dag ervoor.
De Ferrari maakte tot 2x toe bijna een hoek van 90°, toch raakte hij daar de vangrail niet in de nauwe straten van Monaco. Misschien was het geluk, maar enkel mensen met een perfecte wagenbeheersing kunnen zo reageren.
Het geval van DC was wel helemaal anders ook hé, Kimi brak vanachter uit, DC vanvoor, die wagen ging gewoon scherp naar rechts, geen enkele coureur had die wagen van DC kunnen houden. Maar hij hield het inderdaad goed onder controle.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

robbert

Citaat van: Jasper op 26 mei 2008 - 15:09:10
Citaat van: Sept op 26 mei 2008 - 13:23:49
Wat ik me wel afvraag.. Waarom moest die stop & go van Kimi net bekend worden gemaakt vlak na een SC-procedure en dus bijgevolg een aanzienlijk aantal extra plaatsen verlies als pakweg 10 ronden daarvoor..
Dat een rijder minder dan 3 minuten voor de warm-up zijn banden laat monteren weten ze eigenlijk toch al vanaf 2min59sec voor de warm-up?

Ik vond het wel een zeer ongelukkige timing.. (Zonder er complotten achter te zoeken ;))
Räikkönen kwam buiten op P4 of P5 denk ik, zo veel verlies was het alleszins niet.

Nee, akkoord, maar jasper heeft ook gelijk. Net tijdens of na SC procedure maken ze bekend dat raikkonen een straf heeft van wat voor de start gebeurt is.

Die mannen van de FIA zijn heel traag ::)

Folkert

Vind ook wel dat mensen te snel Raikkonen als losert neer zetten. Ok het kan natuurlijk zijn fout zijn, maar Express doet hij het niet.
Erg Jammer voor Sutil(ook al heeft hij ingehaald ondergeel) maar het gebeurt nu wel eens.
Er zijn zat WK's die een keer een fout hebben gemaakt en iemand er uit hebben gereden. Senna in Adelaide 93 met Mansel bv.

@ schumie dingens: Monaco 96 was toch ook domme fout van Schumi, toen hij hem de muur in parkeerde?
of monaco 2006, zogenaamd een stuurfoutje.
En in 97 was Villeneuve ook verdiend WK en 94 Schumacher eigenlijk ook, maar ook hill omdat Hill de baan werd uit geramd.
En ik ben er  absoluut niet mee eens dat of je teamgenoot of jij op welke manier dan ook WK moet pakken. Dat is het mooie van een sport: sportiviteit en een beetje oneerlijk spelen is niet erg, maar daar moet wel een grens zijn.
Maar jij vind wat Mclaren vorig jaar bij Ferrari heeft gedaan dus terecht?
Maar 90% waren bij WK races? waar werd de rest van de crashes gedaan dan? bij een test?
En nooit meer iemand zo goed als Senna en Schumacher? Hamilton heeft al  hele goede papieren in de hand om even goed te kunnen worden.
Trotse vader van Rosalie(L)