Turkije: Man van de race

Gestart door Supermariobros, 11 mei 2008 - 16:02:49

« vorige - volgende »

De bekende vraag

Massa
3 (11.5%)
Hamilton
7 (26.9%)
Raikkonen
0 (0%)
Kubica
0 (0%)
Heidfeld
0 (0%)
Alonso
1 (3.8%)
Webber
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Kovalainen
14 (53.8%)
Iemand anders, wie?
1 (3.8%)

Totaal aantal stemmen: 20

FerrariMan

#30
Citaat van: Forza Ferrari op 14 mei 2008 - 20:56:51
Citaat van: Burorri op 14 mei 2008 - 13:56:26
Citaat van: FerrariMan op 14 mei 2008 - 09:39:39
Citaat van: r-tak op 13 mei 2008 - 21:14:52
Citaat van: Ferrari 2008 op 13 mei 2008 - 18:03:22
Citaat van: 0634 op 13 mei 2008 - 17:58:13
Hamilton was op dat moment sneller. Massa kon weinig anders. Ik zou niet weten wat Massa anders had moeten doen eigenlijk.
Daar ben ik het mee eens. Massa is nergens in de fout gegaan, het circuit laat gewoonweg verschillende rijlijnen toe, en met een veel snellere wagen (op dat moment toch wel meer dan een seconde denk ik) is het dan kwestie van geduld en een beetje geluk dat je ergens een gaatje vindt. Hij heeft hem nog een redelijk tijdje kunnen tegenhouden vind ik persoonlijk.
het ligt ook wel een beetje aan de coureur zelf, stel voor dat Raikkonen daar reed, die had zijn Ferrari zonodig voor de Mclaren gegooid ;)
Vorig jaar heeft Kimi zich ook zo laten pakken door Hamilton. Wie kan me weer zeggen welke GP dat was?
Mmm, dat is een goeie. Kan me niet echt herinneren dat Hamilton Kimi had gepakt.

inderdaad, ik denk dat ie het op Massa heeft in Maleisië 2007
zie z'n gestuntel tussen 7m30s en 8m30s:

Neen, ik heb het op Kimi, ben er 100% zeker van. Monza, kan dat?

Edit: http://youtube.com/watch?v=4XJ0RfuKIEg
Vanaf 3:50 minuten ongeveer.

Ferrari 2010

Citaat van: Forza Ferrari op 14 mei 2008 - 20:56:51
Citaat van: Burorri op 14 mei 2008 - 13:56:26
Citaat van: FerrariMan op 14 mei 2008 - 09:39:39
Citaat van: r-tak op 13 mei 2008 - 21:14:52
Citaat van: Ferrari 2008 op 13 mei 2008 - 18:03:22
Citaat van: 0634 op 13 mei 2008 - 17:58:13
Hamilton was op dat moment sneller. Massa kon weinig anders. Ik zou niet weten wat Massa anders had moeten doen eigenlijk.
Daar ben ik het mee eens. Massa is nergens in de fout gegaan, het circuit laat gewoonweg verschillende rijlijnen toe, en met een veel snellere wagen (op dat moment toch wel meer dan een seconde denk ik) is het dan kwestie van geduld en een beetje geluk dat je ergens een gaatje vindt. Hij heeft hem nog een redelijk tijdje kunnen tegenhouden vind ik persoonlijk.
het ligt ook wel een beetje aan de coureur zelf, stel voor dat Raikkonen daar reed, die had zijn Ferrari zonodig voor de Mclaren gegooid ;)
Vorig jaar heeft Kimi zich ook zo laten pakken door Hamilton. Wie kan me weer zeggen welke GP dat was?
Mmm, dat is een goeie. Kan me niet echt herinneren dat Hamilton Kimi had gepakt.

inderdaad, ik denk dat ie het op Massa heeft in Maleisië 2007
zie z'n gestuntel tussen 7m30s en 8m30s:

Met de minder goede punten van iemand afkomen is wel makkelijk, zo kan je van iedereen gestuntel vinden hoor. BTW, het inhaalmanoevre net ervoor laat zien dat hij wel degelijk een toprijder is. Bovendien wordt het stukje waar jij op doelt in het filmpje één van de knapste inhaalmanoeuvres genoemd, en zoiets komt van 2 kanten, een prachtig inhaalmanoevre als dat duurt zo lang niet als beide partijen aan elkaar gewaagd zijn. Dat Massa het daar met een blunder afsluit, is dat hij de grens niet echt kent en hoopt dat de grens verder ligt dan wat hij tot dan toe had gedaan ...

Je kan iets hebben tegen een rijder, maar iet of wat objectiviteit is toch steeds op zen plaats hé, hoe denk je dat hij in godsnaam bij Ferrari is geraakt? Met zo'n posts als deze, maak je jezelf vind ik belachelijk...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

amp

Voor mij ook het duo Hamilton en Kovalainen. Hamilton met zijn verrassende strategie en Kovalainen met zijn leuke inhaalmaneuvers (jammer genoeg niet voor punten) maakten er voor mij een leuke race van!

QMaverick

Toch voor Massa gekozen... Na de eerste races al neergesabeld, maar nu toch laten zien dat hij a) zeer goed kan rijden b) ook met druk om kan gaan...

Nu alleen nog wat beter in de regen en hij is er klaar voor...
QMaverick 350KM/H is not enough!

http://www.oskam1.nl

r-tak

Het was inderdaa Monza, Raikkonen werd 3de Mclaren 1-2tje en Massa viel uit. Maar de dag ervoor crashte Raikkonen ook hard, en later verklaardde hij ook dat hij nog last van zijn nek had, maar McLaren was sowieso oppermachtig dat weekend

Forza F1

Citaat van: Ferrari 2008 op 14 mei 2008 - 21:58:10
Je kan iets hebben tegen een rijder, maar iet of wat objectiviteit is toch steeds op zen plaats hé, hoe denk je dat hij in godsnaam bij Ferrari is geraakt? Met zo'n posts als deze, maak je jezelf vind ik belachelijk...

Ik heb niks tegen Massa en ik zeg ook niet dat het een slechte rijder is. Maar als een piloot (eender welke) fouten maakt mag dat toch gezegd worden!?
Massa is een snelle piloot, kan bij momenten fenomenale zaken laten zien, maar ontbreekt toch nog dat beetje extra (constantheid), wat hem uiteindelijk de #1 status binnen het team zal kosten t.o.v. Raikkonen.

Hij ontbreekt nog een beetje volwassenheid, durft z'n verantwoordelijkheden niet op te nemen: als hij slecht presteert is daar steeds een reden voor, maar het ligt nooit aan hem ... Foutje in Kuala Lumpur 2008, aanrijding Coulthard Melbourne 2008, het bekvechten met Alonso in 2007  ( ) en ga zo maar door. Ik ben zeker geen fan van Alonso, maar daar heeft hij wel overschot van gelijk. Soms moeten mensen kunnen toegeven: "I fucked up!", Hakkinen kon dat toegeven, M. Schumacher, Raikkonen, enz... ook, maar Massa heb ik dat nog nooit horen zeggen...  :-\

meatball

Citaat van: Forza Ferrari op 15 mei 2008 - 19:36:07
Citaat van: Ferrari 2008 op 14 mei 2008 - 21:58:10
Je kan iets hebben tegen een rijder, maar iet of wat objectiviteit is toch steeds op zen plaats hé, hoe denk je dat hij in godsnaam bij Ferrari is geraakt? Met zo'n posts als deze, maak je jezelf vind ik belachelijk...

Ik heb niks tegen Massa en ik zeg ook niet dat het een slechte rijder is. Maar als een piloot (eender welke) fouten maakt mag dat toch gezegd worden!?
Massa is een snelle piloot, kan bij momenten fenomenale zaken laten zien, maar ontbreekt toch nog dat beetje extra (constantheid), wat hem uiteindelijk de #1 status binnen het team zal kosten t.o.v. Raikkonen.

Hij ontbreekt nog een beetje volwassenheid, durft z'n verantwoordelijkheden niet op te nemen: als hij slecht presteert is daar steeds een reden voor, maar het ligt nooit aan hem ... Foutje in Kuala Lumpur 2008, aanrijding Coulthard Melbourne 2008, het bekvechten met Alonso in 2007  ( ) en ga zo maar door. Ik ben zeker geen fan van Alonso, maar daar heeft hij wel overschot van gelijk. Soms moeten mensen kunnen toegeven: "I fucked up!", Hakkinen kon dat toegeven, M. Schumacher, Raikkonen, enz... ook, maar Massa heb ik dat nog nooit horen zeggen...  :-\
Schumacher ;D ;D ;D ;D
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Ferrari 2010

Citaat van: Forza Ferrari op 15 mei 2008 - 19:36:07
Hij ontbreekt nog een beetje volwassenheid, durft z'n verantwoordelijkheden niet op te nemen: als hij slecht presteert is daar steeds een reden voor, maar het ligt nooit aan hem ... Foutje in Kuala Lumpur 2008, aanrijding Coulthard Melbourne 2008, het bekvechten met Alonso in 2007  ( ) en ga zo maar door. Ik ben zeker geen fan van Alonso, maar daar heeft hij wel overschot van gelijk. Soms moeten mensen kunnen toegeven: "I fucked up!", Hakkinen kon dat toegeven, M. Schumacher, Raikkonen, enz... ook, maar Massa heb ik dat nog nooit horen zeggen...  :-\
Daar zie je denk ik eerder wat jij wilt zien dan de waarheid. Ik zie niet in waar hij zijn verantwoordelijkheid wilt ontlopen. Kuala Lumpur is zijn fout, hij kan die toch niet ontlopen? Coulthard, raceincident ... Alonso? Pittig gesprek, als ik me niet vergis was men het hier vrijwel eens dat Alonso de lastigste was in die discussie (ik kan er naast zitten)

Zeggen dat je niets hebt tegen Massa, vind ik straf. Want het ontbreekt aan objectiviteit in jouw posts ivm Massa, dat valt mij op.

Dat hij niet zo goed is als Kimi, daar denk ik hetzelfde over, maar daarom moet hij ook niet afgebroken worden hé.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

Ik blijf bij Heidfeld. Kovalainen heeft mooie dingen laten zien met zijn inhaalrace, zeker. Maar Heidfeld was voor het team toch efficiënter. Punten. Coulthard, Trulli en Alonso waren geen probleem. En dan zegt iemand op een andere site dat Heidfeld een rijder van niks is. En dat we nog een heleboel races voor de boeg hebben vergeet hij gewoon. Monaco bijvoorbeeld. Laat het maar een "wed race" worden. Dan is het maar gokken. Dan heeft power een ondergeschiktte rol, vind ik. Sturen en een beetje mazzel. En sturen kan die Heidfeld wel, en goed. Maar ieder zijn optiek.
Some things are too important to be left in the past.

Jasper

Wat heeft Heidfeld deze race laten zien? ???

r-tak

ik heb die aanraaking tussen alonso en massa nog eens bekeken, alonso zat ruim voor, maar massa knbalde zijn Ferrari gewoon tegen de mclaren v Alonso aan, dan is t ook niets anders dan je eigen schuld

janke

#41
Citaat van: Jasper op 15 mei 2008 - 23:18:11
Wat heeft Heidfeld deze race laten zien? ???

Dat hij constant zijn rondjes reed en zo 5de werd. Vanaf plek 9. En Trulli, Alonso enz. achter zich liet. Hij scoorde voor BMW tenminste punten. Kun je met alle mooie inhaalacties ten spijt van Heikki niet zeggen.
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Citaat van: r-tak op 16 mei 2008 - 08:50:40
ik heb die aanraaking tussen alonso en massa nog eens bekeken, alonso zat ruim voor, maar massa knbalde zijn Ferrari gewoon tegen de mclaren v Alonso aan, dan is t ook niets anders dan je eigen schuld
Hij knalde hem "gewoon" tegen de McLaren? Ten eerste knalde hij er niet tegen, dan had Alonso er wel afgevlogen, en ten tweede, die wagens zitten daar te vechten en gaan zij aan zij door de bocht, als Massa denkt dat Alonso net iets wijder zal gaan en die plaats gebruikt en blijkt dat Alonso zijn bocht korter neemt, kan hij niet veel doen hoor. Dat was een gewoon race-incident. Die discussie moet hier ergens al gevoerd zijn, kijk in de topics van gp van europa verleden jaar, heb geen zin om er opnieuw over te beginnen, zeker niet tegen iemand die duidelijk iets tegen Massa heeft.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

1) Alonso had geen plaats om "iets wijder" te gaan
2) Als F1-rijder ga je niet uit van wat een andere rijder misschien zou kunnen doen, dat is prietpraat. Als je een bomma omver rijdt, zeg je ook niet dat ze even goed rechtdoor had kunnen lopen in plaats van over te steken. ;D

Citaat van: janke op 16 mei 2008 - 10:07:23
Citaat van: Jasper op 15 mei 2008 - 23:18:11
Wat heeft Heidfeld deze race laten zien? ???

Dat hij constant zijn rondjes reed en zo 5de werd. Vanaf plek 9. En Trulli, Alonso enz. achter zich liet. Hij scoorde voor BMW tenminste punten. Kun je met alle mooie inhaalacties ten spijt van Heikki niet zeggen.

Het gaat over de man van de race. Je rondjes uitrijden en zo met behulp van wat pech van anderen vijfde worden, noem ik niet de beste prestatie als er andere rijders zijn die de pannen van het dak rijden maar door mechanische pech of door een tragere wagen net geen resultaten boeken. Met jou denkwijze moet je trouwens altijd op de winnaar stemmen, want die wordt toch maar 1ste, dat kun je met alle constantheid ten spijt van Heidfeld niet zeggen.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 16 mei 2008 - 22:21:25
1) Alonso had geen plaats om "iets wijder" te gaan
2) Als F1-rijder ga je niet uit van wat een andere rijder misschien zou kunnen doen, dat is prietpraat. Als je een bomma omver rijdt, zeg je ook niet dat ze even goed rechtdoor had kunnen lopen in plaats van over te steken. ;D
Whatever, het kan even goed zijn dat hij dacht dat hij de bocht zo kort zou kunnen nemen en dat bleek van niet. Ze hebben elkaar niet extreem hard geraakt. Sorry, maar zoiets noem ik gewoon racen op de limiet en gaan voor je positie, daar is niets mis mee.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.